Direktlänk till inlägg 7 oktober 2007

Jag ger mig inte-jag har fastnat med fingrarna!

Av Persilja - 7 oktober 2007 09:48

Här har vi förflyttat oss till vår senaste härliga lägenhet. Den som bara hade ett fel, den låg i fel stad. (förlåt Kiruna!)

Och så hoppar vi till ett annat av våra vardagsrum, en välstädat dag när jag skyndat mig fram med kameran.

Skinnsoffan har fått flytta eftermånga års trotjäning. Det är nästan så att jag saknar den. För den var skön och praktiskt. Men ful.

Och ännu en vinkel! hahaha!En lyckad samling.

Och NU ska jag visa en Misslyckad inredning! Jo, jag tar kort på det också! Det var i förra lägenheten. Jag försökte dela av rummet med hyllor. Men baksidan på hyllan var ful och jag köpte ett tyg att hänga bakom. Och jag vet inte vad som tog åt mig, men jag kom hem ett tokfel tyg. Snyggt var det väl till kuddar och kanske stolsdynor och kanske duk, men inte till väggklädnad. Fy faen vad fult det var. Det hängde uppe ca två timmar. Blä!!!!!

Ränderna liksom rörde sig...

Ett annat felköp var denna vaxduk:

Den var snygg i några dagar. Sen ville jag skrika av dess virrvarriga mönster och skrikiga färg. Snyggt ser det ut, men i verkligheten blev det för mycket! Vi har ett lååångt bord. Även detta hör till misslyckade projekt. Vi hade en lååååång hall och som för att göra den ännu längre satte jag upp fem stycken såna där tavelhyllor från ikea och fyllde med alla småtavlor och pryttlar och teckningar huset hade. Iden var god, men det blev för mycket! Det hade räckt med två hyllor i rad. Men jag måste ju testa! Och nu var det slut för den här gången!

 
 
Anna

Anna

7 oktober 2007 11:55

Persilja, du är min stor inspirationkälla. Oavsett om du vill det eller inte.

http://www.annastilla.blogspot.com

 
Ingen bild

Persilja

7 oktober 2007 14:11

Anna: Äh! (rodnar nu igen!) (IT.mamma säger också såna saker så att min hy blir skär av förtjusning och blygsel)

 
Lantliv i Höga Kusten

Lantliv i Höga Kusten

7 oktober 2007 19:00

Hej. Måste skryta lite. Vi har också en liten hundvalp nu. Hi, hi. Dock inte så ulligt gullig som din. Kram

http://lantliv.bloggagratis.se

 
maria

maria

8 oktober 2007 10:57

Åh, jag skulle vilja se överkastet i förstorad bild... Tror att jag har ett likadant och med två kuddfodral till... Det har varit min mormor och morfars... Jag känner igen blommorna och visst är det en blåaktig grund??? Ha det gott! Kramis

http://gnallspikarochlivsflanorer.bloggagratis.se

 
kicki

kicki

9 oktober 2007 11:24

Varför köpte jag Hus & Hem idag eg? Helt onödigt(det var det faktiskt-trist nummer)när jag kan kika in hos dig! Du har så HIMLA mysigt juh:-)Har opererats igår och kom hem idag,känner mig spak & öm,så jag måste unna mig lite härlig tittning på alla bloggar..
Felköp,eller felplaceringar,tell me about it! Vaxdukar är knepiga,det blir SÅ lätt fel,och speciellt i öppna rum och långa bord.Har hittat en vaxduk från 10-gruppen "Jamaica" i vit botten med svarta blad på(ska hålla mig till svart/vitt/rött/orange i matrummet..är tanken alla fall)men den är aningens för dyr tycker jag,över 300:-/m,för en vaxduk..?
Nja..
Fel stad också..*S* den var kul.
Kram

http://iverashus.blogspot.com

 
Ingen bild

Persilja

9 oktober 2007 13:05

Kicki: Tack du! Det värmde. Och jag som har Hus och Hem på väntning i hallen, tänkte njuta sen. Trist att det inte var nåt kul då! Men idagens Hemmaliv på kuriren.nu är det ett alldeles ljuvligt hem! Kika in där!!! Man dånar!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Persilja - 2 september 2009 15:42

HÄR finns jag nu!   Om ni vill komma i kontakt med mig under min SkönaHem period går det bra att mejla på persiljekvist@gmail.com   Jag vet att det känns konstigt med den nya bloggen, men ni måste orka vänja om er! Tänk på mig som måste skriva och v...

Av Persilja - 1 september 2009 21:13

Vet ni, mina kära läsare, att nu är det mitt sista inlägg här på denna blogg. Jag ska nämligen flytta!!!   I våras fick jag frågan om jag ville prova blogga hos Sköna Hem och frågan kom precis när jag hade en inspirationssvacka så jag tackade ja på ...

Av Persilja - 31 augusti 2009 10:09

Idag blir det en bildkavalkad. Mitt bildsinne är starkare vissa dagar. Jag går med en bildblick och tittar på mitt liv. Ser vackra vyer överallt. Totalt pmsfri så att säga. Allt är vackert, till och med stök... En underbar sjuka!    Tvätt som inte s...

Av Persilja - 30 augusti 2009 20:37

Jag har syhörna i vardagsrummet, nu igen. Jag har valsat runt i hela huset för att åter landa ungefär där jag började som nyinflyttad. Nu ska jag försöka bli kvar där. Åtminstone tills vi renoverar vardagsrummet. Det är verkligen konstigt hur man ka...

Av Persilja - 29 augusti 2009 21:57

Nu kan man se min Man på bild. Hämta förstoringsglaset Tant Grön. Och Grattis på FÖDELSEDAGEN! (Kanske var det igår, men i efterskott i så fall.)   ...

Presentation

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25
26
27 28
29 30 31
<<< Oktober 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards