Alla inlägg den 28 oktober 2007

Av Persilja - 28 oktober 2007 20:03

Har idag varit på middag hos svärföräldrarna. Skönt att slippa matlagningen!!!

Först dinkelbröd med röktlaxröra och rödlök, sen plommonspäckad fläskkarré med gräddskysås och klyftpotatis. Sen glass och maränger och kaffe och mintkakor.  Det är nästan så jag gråter när jag får så god mat! Underbart! Njuuuuter.

Mumms vad mycket härliga kalorier!!!


Sen badade barnen lyckligt i deras inomhuspool och sen bubblade de sig varma i deras bubbelpool. Och jag gick runt i deras villaområde med hunden och pruttade (jo, jag passade på allt jag orkade haha) och spinkade in i alla fönster. Såg en massa 50-talsvillor som bytt ägare och fått cool inredning. Så det har varit en BRA söndag.

Nu ska jag slå på teven och njuta av att ingen måste i säng!


Av Persilja - 28 oktober 2007 08:52

Det är skönt att datorn håller rätt på tiden! Så slipper man börja krångla med det i datorn...

Igår var jag och två av barnen på Rattaouille. Söt film. Allt såg väldigt gott ut!

Barnen var också nöjda men de blev liiiite uttråkade i slutet. Filmen förmådde inte ta bort kissnödigheten och tröttheten som de led av. Är det en riktigt bra film glöms ju sånt bort.  Men klart rekommenderbar film iallafall! 

Det är såååå skönt med höstlov. En paus att hinna ikapp på. Fast det är ju bara en mental känsla. I verkligheten är det nu jag halkar efter. Alla barn hemma, mer städning, mer matlagning, mer konfliktlösning, fler barn, (de flesta andra föräldrar jobbar ju bortom hemmet) osv. Det lär ju inte bli mer tid över precis. Men ändå. Det behöver inte passas tider, tempot blir lugnare och det behöver inte bytas kläder lika ofta och bara tanken att inte behöva gå och lägga sig i tid och göra hjälpa till med läxor är avkopplande.





Presentation

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25
26
27 28
29 30 31
<<< Oktober 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards