Alla inlägg den 18 oktober 2007

Av Persilja - 18 oktober 2007 18:27

Arrrgh! VARFÖR tackade jag ja till det där tidningsreportaget???

Här är totally kaos och jag har inte många timmar på mig. Det värsta är att jag är så kritisk och jag tycker allt är så fuuuuuult!

Hur kan jag gå med på att låta någon göra ett reportage om vårt hem när det är hur skruttigt och ofärdigt som helst. Svinfula tapeter, fula golv, omöblerat och bara så skruttigt.

Det kommer att bli ett skämt! Årets skämt!

Alla kommer att skratta åt oss! Buhuhuhuhuhuhuhu!!!!

Jag försöker stajla till det värsta men nu har jag kommit till det där läget i självkritikens fas att jag tycker all stajling ser tillgjord ut.

Hjäääälp!

VARFÖR tackade jag ja???????????????????????????????????????????

Det ser inte kloooookt ut hemma hos oss!!!!

Jag fixade sonens säng:

När han kom hem sa han "-Jag vill inte att min säng ska ha kjooool!!!!"

Jag sa: "Men vi kan säga att det är M:s rum."

Aldrig! Det är mitt rum! säger 11-åringen då mycket förnärmad.

Så jag fick göra om! Klart han inte kan ha kjooool på sängen. Suck!

Det här blev han mer nöjd med.

Men ser det inte lite tillgjort ut?

Äh, det är ju bara för att det faktikst är bäddat...

9-åringens rum har jag skippat att måla. Insåg mina begränsningar. Hinner inte utan att dräpa mig. Så jag har försökt trolla bort han skitfula tapet med ett tyg.

Men det ser inte bra ut.

Buhuhuhuhuhu! 

Jag åååååångrar mig!

Men nu är det bara att kämpa på.


Gråt, yl, snyft! Det är syyyyyynd om mig. Jag har inredningsångest!!!! 

Av Persilja - 18 oktober 2007 08:27

En historisk, jag menar hysterisk morgon, som vanligt!

Vi kom en minut sent också. Om  morgonen är hysterisk men man därför hinner i tid, ja då var det ju någon mening med hysterin. Men kommer man sent kunde man lika gärna sölat...liksom.

Fast jag har inte varit arg. Det är kanske också förklaringen till att vi inte kom före 8. Tar jag till arga rösten går det allt lite fortare...

Fy fanken, idag ska jag stressa som ett jehu!

Har HUR mycket som helst att göra.

Men för att få dagen att börja bra och vara i harmoni, så ska jag ägna en halvtimme åt te, kaffe, mackor och morgontidningar. Det är heligt.

Sen kan jag jobba på. Får inte glömma kvartssamtalet klockan 11.30

Har glömt två redan! Dock med olika barn. Måtte inte lärarna berätta för varann! Då klarar jag mig ju som bara lite normal förvirrad. Men om de märker att jag glömt flera börjar jag ju ramla utanför ramarna för normal...

FÅR inte glömma idag!!!

Ska gå och ställa alarmet på mobilen NU. Får inte glömma det på väg till mobilen! 

Har förresten glömt att betala klasskorten också. Undrar om de två veckorna gått än?

Aaaaargggh!

Jag vlir tokig på mig själv! 

Presentation

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25
26
27 28
29 30 31
<<< Oktober 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards