Direktlänk till inlägg 2 maj 2007

I´m back!!!

Av Persilja - 2 maj 2007 20:19

Jag är tillbaka!

Mystiske mannen var inte hemma. Grannen som var hans hundvakt sa att han alltid kom hem mellan halv fem och fem, men nu har han inte kommit hem alls...

(Han kanske ligger mördad i källaren...DET vore väl en krydda som skulle hetta upp denna historia!)

Jag knackade på hårt,hårt och kände på handtaget, men det var låst. 

För er kiruneser som följer min jakt är det ett ljusgult hus på Adolf Hedinsvägen, där Lastarevägen korsar vägen. 

Inne på gården är det fullt med bråte överallt och uppe på den stora solverandan ligger det massor av djurben-ryggrader och annat, värsta skräckkabinettet.

Cykeln är en svart "dirtbike" med orange text över ramen där det står Hardy4. Den har ett blått styre med gula handtag. 

På min väg till huset där cykeln låg mötte jag några yngre tonårskillar som var ute och cyklade. Jag ropade fast dem och frågade om de sett en sån cykel någonstans.

Dessa killar brukar cykla omkring och se "farliga" ut. Sådär coola och blasé som bara unga människor kan se ut.

Men när jag pratade med dem och berättade historien och pekade ut huset så blev de så engaerade och snälla och alldeles vanliga och ville hjälpa till att söka cykeln.

De hade plötsligt sett en femtonårig pojke ta cykeln från gården.

Sant eller falskt?

Vet inte. Måste nog göra som på "Brottskod", skriva upp alla ledtrådar på en whiteboard och analysera dem och undersöka dem vidare för att till slut se ett mönster...

Men jag har inte tid med tjuvjakter!!!

Pojkarna, ynglingarna, jag mötte blev i allafall glatt engagerade i att leta cykeln. De skulle upp på stan och kolla in i alla portar där de brukar se cyklar.

Härligt med lite hjälp!!!


Förresten, whiteboard, vad är det för fel på bloggen?


Alltså, följande ledtrådar har jag:


-29 april ca kl 12 upptäcker vi att två cyklar är borta.

-30 april ringer jag från Luleå och polisanmäler stölden.

-30 april-2 maj iakttas cykeln vid det gula huset av flera olika personer.

-2 maj på eftermiddagen ser en granne att den större cykeln plötsligt är borta.

-2 maj ser tonårspojke cykeln plockas upp av okänd  ca 15-årig kille.

 - Samma tonårspojke har "hört" att cykeln ska finnas i någon trappuppgång uppe på stan.


Detta är de uppgifter som kommit in hittills.


Jag har också satt in en efterlysning på Kiruna.cc

Hoppas någon har sett något...






 
 
Anna Stilla

Anna Stilla

2 maj 2007 22:57

Spännande, spännande. Kan du inte ta en sväng till den mystiska gården NU? Det skulle vara så pirrigt att läsa att du gick dit mitt i natten och hittade mannen i vardagsrummet. Han tittade på tv och cyklade på en svart cykel som han hade byggt om till en träningscykel. Jag kan sitta här med mobilen på... Kram!

http://www.annastilla.blogspot.com

 
IT-mamman

IT-mamman

2 maj 2007 23:00

Här får du en länk till nåt som kan hjälpa dig när du nu ska bli Persilja Wallander:
http://www.multimedia.skolverket.se/Trekvarten/Skriva/Enkel-tankekarta/
Glad att du lever! Tackar för löftet om att ärva din blogg, men det är en alltför stor ära. Når sånt kan jag inte ta emot.

http://itmamman.wordpress.com

 
Ingen bild

Persilja

3 maj 2007 07:12

Anna Stilla: Jag ville gå senare på kvällen men då blev dottern rädd och jag fick behärska mig för hennes skull...

IT:mamma Tack för länken-nu är jag snart fullfjädrad dektektiv.

 
maria

maria

3 maj 2007 08:02

Så skönt att veta att du är hemma igen... Jag ska ju iväg till nya huset idag så då är jag ju lite datorlös igen... Det är konstigt, när jag var tonåring var jag värsta datormotståndaren (hm, jag var nog motståndare mot lite allt möjligt) och idag får jag närapå abstinens när jag är utan datorn för länge.... Skrattar. Det är ju inte riktigt klokt!!!

Kram

http://gnallspikarochlivsflanorer.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Persilja - 2 september 2009 15:42

HÄR finns jag nu!   Om ni vill komma i kontakt med mig under min SkönaHem period går det bra att mejla på persiljekvist@gmail.com   Jag vet att det känns konstigt med den nya bloggen, men ni måste orka vänja om er! Tänk på mig som måste skriva och v...

Av Persilja - 1 september 2009 21:13

Vet ni, mina kära läsare, att nu är det mitt sista inlägg här på denna blogg. Jag ska nämligen flytta!!!   I våras fick jag frågan om jag ville prova blogga hos Sköna Hem och frågan kom precis när jag hade en inspirationssvacka så jag tackade ja på ...

Av Persilja - 31 augusti 2009 10:09

Idag blir det en bildkavalkad. Mitt bildsinne är starkare vissa dagar. Jag går med en bildblick och tittar på mitt liv. Ser vackra vyer överallt. Totalt pmsfri så att säga. Allt är vackert, till och med stök... En underbar sjuka!    Tvätt som inte s...

Av Persilja - 30 augusti 2009 20:37

Jag har syhörna i vardagsrummet, nu igen. Jag har valsat runt i hela huset för att åter landa ungefär där jag började som nyinflyttad. Nu ska jag försöka bli kvar där. Åtminstone tills vi renoverar vardagsrummet. Det är verkligen konstigt hur man ka...

Av Persilja - 29 augusti 2009 21:57

Nu kan man se min Man på bild. Hämta förstoringsglaset Tant Grön. Och Grattis på FÖDELSEDAGEN! (Kanske var det igår, men i efterskott i så fall.)   ...

Presentation

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9
10
11
12 13
14
15
16
17
18 19 20
21 22 23 24 25
26
27
28 29 30 31
<<< Maj 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards