Alla inlägg den 20 oktober 2007

Av Persilja - 20 oktober 2007 17:43

Det här är inte vilken bild som helst!

Det är en bild på en snygg youghurt som jag köpte enbart för att den var SÅÅÅ snygg. Woaw! Willys varor är bara så snygga. Älskar deras 70-tals inspirerade förpackningar. Jag har skrivit om det förr, men det tål att upprepas. Men det är inte DET som gör denna bild så speciell.

Nej, det märkliga med denna bild är att det är den sista tresiffriga bild jag lägger ut. Det är nr 999. Woaew!!! ÄR det inte faaaantastiskt?

Va inte? Inte ens det lilla minsta?

Nähä.  

Men nästa bild blir nummer 1000 iallafall.

Tänk att det blivit så mycket bilder. Vilket arkiv jag har här!!! Ute på nätet. Om min hårddisk kraschar har jag iallafall 1000 bilder kvar! 


Av Persilja - 20 oktober 2007 17:14

Det blev en stund på Kulturens Hus idag. Det var anordnat ett jättebra "jippo" som hette typ "låna din fördom i 20 minuter". Där i foajén fanns alla möjliga olika "typer" av människor som man fick möta; invandrare, rullstolsbundna, bögar, flator, feminister, muslimer, judar, transvetiter osv. Sen fick man prata med dem och helt enkelt möta sina fördomar. Man fick 20 minuter på sig att omvärdera dem. Ett så himla bra arrangemang!!! Alla som talade med någon fick en biljett och för den gratis fika. Så de nådde säkert många som aldrig annars skulle ha närmat sig.

Jättekul idé!!!

Det vimlade av folk så jag tror det var en slags succé.

Om JAG mötte någon av mina fördomar?

Naaaeee! Jag är HEEEEELT fördomsfri.

Mouhahaha!

Sanningen är den att jag vååååågade inte. Är på tok för blyg!

Men jag tror att jag är gansk fördomsfri, fast det kanske alla tror. Jag försöker vara det iallafall. Jag blir galen på barn som hälsar på här som säger "neger" eller "svartskalle". Läxar upp dem ordentligt. (Fast "vänligt".) Samma om de säger bög som skällsord. Eller om de kommer med nån annan fördomsfull kommentar. Mina äldre barn klagar bittert att jag "alltid ska vara en sån moraltant". Piiiinsam är bara förnamnet på vad de tycker om mig. Men i den frågan viker jag inte. I detta hem släpps inte de "vanliga" fördomarna in.

DÄREMOT har jag säkert en massa andra fördomar om jag rannsakar mig själv. Mot Stockholmare till exempel. Mot Stureplanskids. Mot ärvda pengar, mot vita i Sydafrika, tyskar och österrikare, mot danskar (dock positva fördomar), mot advokater och gynekologer och mot nagelskulptörer. Det var bara några av mina fördomar.Jag försöker dock se min fördomsfullhet och därför kanske jag inte faller i fällan hela tiden,

Ja OOOOJOJOJOJOJ vad jag är präktig då!!!

Fy, fanken. Att ni inte spyr!

Bäst att jag slutar nu för nu är jag så självgod att det stinker här. Ska genast gå och vädra ut min förträfflighet!

Så här ser det ut hos oss NU:


9-åringen täljer och Pommac slaktar en Dagens Nyheter. Det är härligt rörigt nu igen!

Av Persilja - 20 oktober 2007 11:53

Lördagmorgon slår nog alla morgnar. Älskar att ha en hel lördag öppen framför mig. (De gånger jag nu har det.) Idag är en sån dag. Valen står mellan vara hemma och slappa, sy eller annat mys, eller gå på Rattatoille eller gå på Kulturens Hus. Vilket man än väljer blir det ju bra...

Har ägnat morgonen åt att pyssla med barnen. Dottern sydde en lapptäckskudde och är så stolt. Ville absolut att jag skulle visa det på bloggen. Tänk, barnen är också bloggskadade. Så fort de gör något utöver det vanliga säger de, kan du fota mig och lägga ut på bloggen. haha, undrar hur många fler som säger så? ÄR vi riktiga knäppgökar eller är det ett vanligt beteende bland dagens barn? Jag vill nog inte veta!!!

Så här är dotterns alldeles egna lapptäckskudde som hon sytt på maskin plus ett täcke som hon sytt för hand. Fint va?


Det är "Botvid och Molly" som ligger under täcket...

Förresten, det snööööar...

Blä!

Fast barnen ropar HUUUUURRRAAAA!!!


Uppdatering kl 12.57: Det regnar nu... 


Presentation

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25
26
27 28
29 30 31
<<< Oktober 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards