Direktlänk till inlägg 7 oktober 2007

Odyssén fortsätter...

Av Persilja - 7 oktober 2007 09:14

Just nu utmanar min valp mig! Vår valp kanske jag ska säga. Han hoppar upp i soffan och lägger sig och jag går och knuffar ner honom. Han hoppar upp igen. Jag knuffar ner honom. Han är SÅÅÅ söt och jag måste verkligen vara beslutsam för jag vill verkligen inte ha en stor lerig hund i soffan! (Han blir ju stor och säkert lerig nån gång.) Det är dessutom trångt redan. Så jag får knuffa. Det är en jätterolig lek! Tycker han.

Jag såg Filippa Reinfeldt på tv igår. Undrar om hon gillar sin publicitet? Jag menar hon jobbar ju jättemycket, har möten på kvällar och hinner sällan vara hemma med barnen. Varför tackar hon ja till såna program som slukar tid av henne men som inte är ett måste? Hon måste verkligen vilja ha publicitet!!!

Eller är det någon annan som bestämmer? Det här är bra för Partiet? Eller?

Jag fortsätter med min odyssé genom våra boenden.

(Åh neeeeej, har hon inte gett sig ännu, kanske någon stönar nu...)

Dotterns säng som nu kusinen fått överta. Den har alla fyra legat i så det är ju inte bara dotterns säng...

Och vad var det för skillnad på dess bilder då??? Jo om man tittar noga är det ett får på sängen och något har försvunnit från skåpen (som ska målas nån gång har jag sagt i åtta år snart )

Så det är väl klart jag måste visa båda bilderna!!! (Inte????) Det är samma i mina fotoalbum, på den tiden man hade tid att göra såna, hrm hrm, det kan vara samma bilder sida upp och ner, bara små variationer. Jag har så svårt att välja bort!!! Det är därför det ser ut som det gör här hemma. (Ickeminimalisitiskt så att säga...jag kan inte förmå mig att rensa.)

Här en närbild på den där skåpen. På lappen på väggen hängde sonens första brev (han i ljusblått på fotot där ovan) Det stod: "jag älskar dej mamma du löktar gåt". VA? Kan man få finare kärleksbrev????

I min maniska vilja att förändra hade jag vår säng på snedden. Allt för variationen!

Sonen sov också i vårt rum. Så det gällde att pussla med vägg och golvytan... 

 
 
IT-mamman

IT-mamman

7 oktober 2007 13:32

Vad häftig känsla att stirra på en rymdvägg så där!
Och du luktar gott.... sicken komplimang! En sån vill jag också ha. Vilken son du har! Vill han gifta sig med vår dotter tro? Fast det har jag kanske frågat förut?

http://itmamman.wordpress.com

 
Ingen bild

Persilja

7 oktober 2007 14:16

IT.mamma: Ja allt det där är redan arrangerat. Bröllopet står hösten 2020. Allt är bokat! Mouhahaha!

 
IT-mamman

IT-mamman

7 oktober 2007 21:40

Shit, med någon annan?! Alltid ska jag vara sen..

http://itmamman.wordpress.com

 
netaneta

netaneta

7 oktober 2008 21:36

hej! den dära fina "rullgardinen" var kommer den ifrån?Eller är de en väggbonad? fantastisk i allafall. Ja raja är en grym butik.

http://vurma.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Persilja - 2 september 2009 15:42

HÄR finns jag nu!   Om ni vill komma i kontakt med mig under min SkönaHem period går det bra att mejla på persiljekvist@gmail.com   Jag vet att det känns konstigt med den nya bloggen, men ni måste orka vänja om er! Tänk på mig som måste skriva och v...

Av Persilja - 1 september 2009 21:13

Vet ni, mina kära läsare, att nu är det mitt sista inlägg här på denna blogg. Jag ska nämligen flytta!!!   I våras fick jag frågan om jag ville prova blogga hos Sköna Hem och frågan kom precis när jag hade en inspirationssvacka så jag tackade ja på ...

Av Persilja - 31 augusti 2009 10:09

Idag blir det en bildkavalkad. Mitt bildsinne är starkare vissa dagar. Jag går med en bildblick och tittar på mitt liv. Ser vackra vyer överallt. Totalt pmsfri så att säga. Allt är vackert, till och med stök... En underbar sjuka!    Tvätt som inte s...

Av Persilja - 30 augusti 2009 20:37

Jag har syhörna i vardagsrummet, nu igen. Jag har valsat runt i hela huset för att åter landa ungefär där jag började som nyinflyttad. Nu ska jag försöka bli kvar där. Åtminstone tills vi renoverar vardagsrummet. Det är verkligen konstigt hur man ka...

Av Persilja - 29 augusti 2009 21:57

Nu kan man se min Man på bild. Hämta förstoringsglaset Tant Grön. Och Grattis på FÖDELSEDAGEN! (Kanske var det igår, men i efterskott i så fall.)   ...

Presentation

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25
26
27 28
29 30 31
<<< Oktober 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards