Direktlänk till inlägg 7 november 2008

Tadaaa!!!

Av Persilja - 7 november 2008 23:25

Tre plagg färdiga och jag kommer definitivt att använda alla tre. 6 plagg som jag inte använde blev tre klart användbara plagg.

Bäst blev NoaNoa tröjan. Eller jag kanske ska säga NoaPersilja tröjan!  Sydde på en bred nederkant av ett gammalt linne från Indiska och på det linnet fann jag även det pärlbeströdda bandet som jag sytt fast för hand i halsringningen. Den är jättefin nu!

Den här randiga tröjan kommer jag att använda mycket nu. Formen upptill är precis som jag gillar men nedtill har den kännts för kort. Det är nu åtgärdat. Nedre tyget är lite grövre men smälter in fint. Fin uddspets nedtill också. Inget märkvärdigt men en tröja jag trivs i.

Oväntat bra blev den här tröjan i trikå från Lindex ihop med en bomullsblus från Indiska. Kanten gör att den inte glider upp som förr. Men den ser lite färglös ut.Såja! Mycket bättre!

Spetsen var pricken över i. Accentuerar den kvinnliga urringningen och jag passar i mer markerade linjer. Den här blir också en favorit med en kofta eller blus utanpå.

Härligt.

Nu orkar jag inget mer ikväll!

Fanken vad jag bloggat idag! Hela nio inlägg blev det!

 
 
Cel'Dara

Cel'Dara

7 november 2008 23:58

Dom blev ju hur bra som helst, va roligt!
Tycker oxå att NoaPersilja-tröjan blev finast. :-)

http://htpp://celdara.blogspot.com

 
Ingen bild

Maria

8 november 2008 07:10

Hej
Under flera år tyckte jag att allt som gick att köpa var för kort. Jag kan nästan bli hysterisk över en liten glipa mellan tröjan och byxlinningen så jag tycker dina nya kläder verkar bli helt perfekta!

 
En bok om dagen

En bok om dagen

8 november 2008 07:52

Det blev ju jättefint! Särskilt den stickade, den blev helt suveränt bra!

http://enbokomdagen.blogspot.com

 
susanne

susanne

8 november 2008 07:56

hur bra som helst .. så fiffig du är!

http://supermamman.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Persilaj

8 november 2008 08:36

Cel´Dara: Ja, den var ju liksom snygg redan innan!

Maria: Jag med-hatar glipor. Äldste sonen har "problem" med för korta t-shirts trots XL så jag har lekt med tanken att köpa fyra stycken och så slakta en och förlänga de andra tre med.

En bok om dagen: Ja!

Susanne: När man är fattig blir man fiffig-det är faktiskt så!!!

 
Losarinas mor

Losarinas mor

8 november 2008 08:57

Synes det er en genial ide at genbruge dit tøj på den måde !

http://kærlighed,sagde Losarinas mor

 
T H E R R E fotoblogg

T H E R R E fotoblogg

8 november 2008 09:02

Kul att göra om kläder, gillade den översta bäst!

http://www.therre.blogg.se

 
Rosa

Rosa

8 november 2008 09:33

Det ble jo kjempeflotte plagg!! Dette er jo gjenbruk på høyt plan. Kanskje jeg må ta fram symaskinen jeg også...skapet er jo fullt av klær...og aldri har jeg noe å ha på meg...

http://www.cafelatter.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Mamma Mia

8 november 2008 09:34

Hejsan
Du är ju hur duktig som helst. Tänk att allt ser så lätt ut när du gör något. Avis.
Mamma Mia

 
kardemomme

kardemomme

8 november 2008 09:44

Herlighet!!! Du kunne jo startet opp en karriere som klesdesigner..Noa Noa og Odd Molly kan bare gå hjem og legge seg hihi!!! Den øverste genseren ble helt spesiell fin!!
Utrolig god ide!! Å lage noe sånt ut av gamle ting definerer jeg som lykke!! Følelsen man sitter igjen med når man man har skapt noe som man ser blir bra er den beste i verden..Her sitter jeg med kaffekoppen og nyter at det er lørdagsmorgen..Vi har bonussønnen på besøk og skal bare kose oss hele dagen..Ute er det tåke og ruskevær men det gjør ingenting..Jeg vil du skal vite at bloggen er og blir en favorittblogg hos meg!!! Det har den vært hele tiden..Jeg må innrømme at jeg ikke tenker så mye over at bloggene er så forskjellige rundt oss..Det er vel slik at man grupperer seg med de man føler en sympati for og inspirerer en..Jeg blir aldeles himmelfallen når jeg klikker meg rundt på linkpoolene rundt meg og ser spennvidden i innholdet rundt omkring! Det gjør meg boblende glad å være en del av dette samfunnet..Det er så lett å skape kontakter og blogglandia syder av kreative, hyggelige mennesker..Nå står gjengen opp så jeg må avslutte men vi sees :)Ha en fin dag..

http://husetvedbekken

 
carina

carina

8 november 2008 11:06

Jättesnygga... Har ofta tänkt på att jag ska göra liknande med plagg jag inte gillar. Men jag får väl inte tummarna ur. ;0)

http://badankansblog.blogspot.com

 
Lisa

Lisa

8 november 2008 13:12

Skitsnyggt!

http://mittlillahus.blogspot.com

 
Synne.

Synne.

8 november 2008 15:22

Fanken alltså, 9 inlägg! Hur orkar du hehe.
Jag nöjer mig med ett.
Tackar för din kommentar hos mig.
Måste faktiskt erkänna att jag blir glad när jag ser det står Persilja på en mail.
Ang det där om bok. Tanken har funnits. Men jag vet inte riktigt vad som ska till för att det ska bli en bra bok. Får fundera.
Nu är det middag. Hoppas du får en fin lördagskväll i dina fina nygamla kläder.
kramen Synne.

http://nabolandet.blogspot.com

 
Ingen bild

Persilaj

9 november 2008 10:02

Losarinas mor: Prova! Det är kul dessutom!

Therre: Jo, den hade ju nåt redan från början!

Rosa: Gör det!!!

Mamma Mia: Ja, oo vad lätt det är! Men så visar jag ju inte det misslyckade alltid heller! :D

Kardemomem: Bloogvärlden är en underbar värld. Och avstånden är små. Vänner i hela Norden lätt som en plätt-skulle man skkriva på engelska skulle man nå ännu flera.

Carina: Gör det!

Lisa: Thanx!

Synne: Ja, hur orkar jag sitta på rumpan? :D

 
Kaspara

Kaspara

9 november 2008 14:03

Så herlig med re-design!! jeg elsket den øverste genseren med blomstrete kant i halsen og nederst. Ha en fin, "mager" dag!
Klem fra Kaspara

http://kasparasregnbue.bloggagratis.se

 
TM

TM

10 november 2008 22:24

Så flink du er! Skulle ønske jeg også kunne sy, for jeg har stadig det problemet med at klærne kjennes for kort. (selv om de passet da jeg kjøpte de...).

Likte spesielt den med stripene! :-)

http://fast-city.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Persilja - 2 september 2009 15:42

HÄR finns jag nu!   Om ni vill komma i kontakt med mig under min SkönaHem period går det bra att mejla på persiljekvist@gmail.com   Jag vet att det känns konstigt med den nya bloggen, men ni måste orka vänja om er! Tänk på mig som måste skriva och v...

Av Persilja - 1 september 2009 21:13

Vet ni, mina kära läsare, att nu är det mitt sista inlägg här på denna blogg. Jag ska nämligen flytta!!!   I våras fick jag frågan om jag ville prova blogga hos Sköna Hem och frågan kom precis när jag hade en inspirationssvacka så jag tackade ja på ...

Av Persilja - 31 augusti 2009 10:09

Idag blir det en bildkavalkad. Mitt bildsinne är starkare vissa dagar. Jag går med en bildblick och tittar på mitt liv. Ser vackra vyer överallt. Totalt pmsfri så att säga. Allt är vackert, till och med stök... En underbar sjuka!    Tvätt som inte s...

Av Persilja - 30 augusti 2009 20:37

Jag har syhörna i vardagsrummet, nu igen. Jag har valsat runt i hela huset för att åter landa ungefär där jag började som nyinflyttad. Nu ska jag försöka bli kvar där. Åtminstone tills vi renoverar vardagsrummet. Det är verkligen konstigt hur man ka...

Av Persilja - 29 augusti 2009 21:57

Nu kan man se min Man på bild. Hämta förstoringsglaset Tant Grön. Och Grattis på FÖDELSEDAGEN! (Kanske var det igår, men i efterskott i så fall.)   ...

Presentation

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< November 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards