Alla inlägg den 16 november 2008

Av Persilja - 16 november 2008 21:25

I morse när jag steg upp möttes jag av den här synen och ryggade riktigt.

Riktigt fult tyckte jag att det var! Fort fort ner med skiten.

Så njöt jag förmiddagen av gardinlöst fönster igen.Mycket bättre!

Så droppade det in kommentarer från er kära läsare och en av er fick mig att minnas att jag ju hade två röda hissgardiner från vårt förrförra boende som jag alltid älskat. 

Plockade fram dem. Ja inte bara det. Spikade upp dem. Och YES! Där satt den!

Jag är skitnöjd!!!

Trots att den egentligen är en decimeter för smal.

Men det gör inget! Vem har sagt att den måste täcka listen också?Och så kan man justera höjden om solen skiner. Me like!!! Fast...nu kanske jag måste måla köksluckorna röda i allafall?

Näe! Jag bara skojade!

Ni ser väl dunken på stolen. Alla som sett Pistvakt vet ju hur vi norrlännigar är. Mouhahahaha!

Av Persilja - 16 november 2008 18:40

Har haft en mycket rolig stund tack vare min vän Mynta. Jag bad henne att photoshoppa några bilder åt mig vilket hon och hennes dotter gjorde.

Vår gigantiska schabrak till spis är så ful att den knappast kan bli sämre. Trodde jag. 

Jag höll på att skratta ihjäl mig åt bilderna jag fick. Det är nästan att det är så styggt att det blir coolt. Men lugn, jag kommer inte att måla schabraket i någon stark kulör. Jag ville bara se hur det kunde tänkas se ut. Ni måste få se det! Nu undrar jag finns det någon av er som sett eller har någon bild ni sett på en målad spis. Kan ni mejla mig den då? Eller lämna en länk. Det skulle vara såå kul att se om någon fler tänkt tanken att bryta vitfärgens monopol på spisar. Håll i er. Här kommer schabraket! Först ut i originalfärg. Dvs som den såg ut när vi flyttade in för ett år sen, med gräsligt fuskmexitegelklädsel, fult kakel på golvet osv.

Och nu den stora förvandlingen...till det sämre.

Hahahaha!!!

Babyblå!


Blad grön:

 


Grå!


Gulgrön!


Illgrön:


Koboltblå eller (Myntablå):


Mossgrön:

Och TJOHO!!!! 

Rosa:

En skogsmullegrön:

 

Och så turkos:

Medge att det är oväntat! Knasigt och helgalet. Särskilt den rosa!!!


Kommer man in i rummet blir det VERKLIGEN ett blickfång. Den ser verkligen kollossal ut!


Nä, jag tror att jag ska låta spisen vara som den är tills jag får tid och ork att knacka loss allt fult mexitegel och så rappa om den och måla den vit. 

Men så länge väggar och kakel och fönsterfoder och annat är smutsbeiga får spisen fortsätta vara det. 


Av Persilja - 16 november 2008 06:22

10-åringen har åkt iväg nu klockan sex på morgon för att spela sin första bortamatch. Så spännande! Det var jättepirrigt att förbereda allt i gårkväll. Nu är han iväg. Maken kör med vår bil som tar sju passagerare. Jag hade gett mycket för att få vara med och heja, men jag har hand om skejthallen på söndagar och dessutom är det bra för sonen att få vara på detta äventyr själv. Ja, iallafall utan mamma.

Nu funderar jag faktiskt på att gå och lägga mig i sängen igen. 

Mmmm. Det gör jag. 


Presentation

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< November 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards