Alla inlägg den 8 november 2008

Av Persilja - 8 november 2008 18:03

Ikea har kommit med en liten matta vars design

gick rakt in i mitt hjärta. Den är inte så stor men man kan lägga ihop flera om man vill ha en stor. Bäst av allt är att den är i ull. Me like! Varmt och gott. Och ingen statisk elektricitet.

Skitsnygg om man frågar mig.

Något annat skitsnyggt har jag målat idag.

Skåpluckorna på andra sidan, det vill säga mitt emot de rosa. Jag blandade på måfå lite ultramarinblått och vitt och fick en ursnygg blå färg.

Jag är jättenöjd på en gång!

Annat var det med den rosa nyansen. Där fick jag blanda många gånger innan den satt där den skulle.

Varför jag ville ha blått på denna sida är för att överskåpen är omålad, i ekfanér. Det blev inte snyggt med varm rosa mot ek. Men kall blå mot ek funkar i min värld...

Sen är det ju så svårt att välja endast EN färg. Mycket roligare att ha fler färger.

Denna funkar ju med flamingotapeten också. Leker faktiskt med tanken att måla en liten rosa flamingo på nån lucka.

Maybe. 

Av Persilja - 8 november 2008 11:35

Jag har blivit TJOCK!

Jag har mått så gott sista veckorna och då går jag ofta upp i vikt. 

Aldrig får man vara riktigt nöjd va!?

Detta är ju löjligt.

Jag vet.

Verkligen äckligt världsliga problem, men i och med att jag skriver om det nu uppmärksammar jag mig själv om det. Och slutar njuta via maten. (Hoppas jag. Hrm!?)

Jag ääälskar mat. Mat är ett av livets härligaste glädjeämnen. Men det var ju det där med vikten.

Jag brukar inte gå upp i vikt så mycket, men jag börjar ju bli meeeedelålders (bah!!! ÄR medelålders sen länge). Då sätter sig kilona lättare sägs det och nu har jag plötsligt tagits på sängen och står förvånat och studerar den där degbullen på magen som faktiskt verkar jäsa.

Så jag måste ta till något antijäsmedel.

Suck. Trååååkigt.

Men jag måste.

Så nu ber jag er vänligen att sluta skriva om goda maträtter och goda bakverk! 

Intressanta salladsblad och sjysta lökar hellre! Mouhahaha!

Av Persilja - 8 november 2008 10:33

Åååå!

Hemsytt, jovars, men nog kliar det i shoppingnerven!

På Indiska kan man ju faktiskt handla utan att plånboken töms.

Denna finns bland deras nyheter.

Så fin!

Presentation

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< November 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards