Alla inlägg den 5 november 2008

Av Persilja - 5 november 2008 18:47

Ibland flyttas perspektivet rejält. När det gäller stora viktiga frågor är det fantastiskt när det händer, som att man blir frisk från en svår sjukdom till exempel. Plötsligt ser man livet som den gåva det faktiskt är.

Men perspektivet kan även flyttas när det gäller små vardagliga ting.

Ta tvättstugan till exempel. Som jag suckat över att behöva ha tvättmaskin och tumlare i badrummet. Ständigt är det stökigt med smutstvätt på golvet och  ren tvätt i staplar på bänken. Dammigt, stökigt och trist. Inget badrum man njuter i precis.

Men så gick tvättmaskinen sönder för tre dagar sen. Den vägrade avsluta programmen. Stannade utan att tömmas.

Som vi bänglat. Tömt filter, tagit loss grejor som inte borde tas loss. Och precis när jag skulle felanmäla och såg tusenlapparna fladdra iväg kom jag på den goda idén att kolla på nätet efter felsökning på just denna maskin. Hittade felet och beskrivningen på hur man åtgärdade. Fick maken att kolla avloppslangen och där satt felet. En rund plastbit som slunkit genom alla filter och stoppade allt vattenflöde. 

 Nu funkar maskinen igen.

Det känns som att vi tjänat en massa pengar och dessurom har fokus flyttats från att vara irriterad på alla högar till en glädje över att maskinen faktiskt bara fungerar. Den snurrar och tvättar och sköljer och centrifugerar. Halleluja! Vad mer kan man begära? Nu ska jag besegra tvättberget de närmaste dagarna! Jippi!

Men drömmer vidare om en tvättstugeoas, det gör jag nog snart igen.

Bild från elfa.


Av Persilja - 5 november 2008 11:00

Några nya grejor lagda på Verkstan.

 En ny sminkväska modell större.

Ett nytt flaggspel. Välkommen in!

Av Persilja - 5 november 2008 10:24

Ja, det trodde jag knappt, att jag skulle få uppleva den dagen då en svart president valdes i USA.

Nu är det bara att hoppas att han är vettig också. Det kommer ju inte med hudfärgen liksom.

Det kan ju knappast bli sämre än det varit. Han är säkert 1000 gånger bättre än den krigiske Bush.

Tiden får utvisa.

Jag ryser av obehag så fort en amerikansk valrepresentant håller ett tal. Så må de vara svarta, kvinnor eller vad som helst. Det klingar alltid falskt och insmickrande.

Usch ett stånt spektakel det är! Skönt att det är över!

Löftenas tid är över. Nu är det handlingarnas tid. Ja, i januari 2009 då.

Undrar hur många bloggare i världen som nämner Obama idag???Lycka till Baracken!


Av Persilja - 5 november 2008 09:03

Det syns kanske inte från förra bilden men nu är det en stapel till framför den igår. Allt som allt tre staplar som den som syns. Nu ska vi inte elda som tokar, utan snåla lite. Hoppas jag.

Presentation

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< November 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards