Direktlänk till inlägg 3 november 2008

Syhörnan växer fram.

Av Persilja - 3 november 2008 14:27

Syhörnan är under åsterskapande. Så det blir inte mycket skapande idag. Skyndar skyndar så att jag får sätta mig att stöka sy.

För att slippa slänga ut möbler fick jag göra en viss ommöblering av övriga vardagsrummet. Soffan fick för första gången stå mitt i rummet. Det är en smart soffa som kan vara lång när man tar bort ett armstöd och ställer ihop två. Den kan stå som två fristående soffor och man kan ta bort valfritt armstöd och ha den som schäslong. Dessutom kan man kroka ihop den som en hörnsoffa. Vilket jag gjort nu.

Som om det inte räckte kan man dessutom fälla ryggstöden och förlånga sofforna och lägga bäddmadrasser på och vips har man två sköna sängar.

Mysinge heter denna fiffiga soffa som säljs på Ikea. I foten där man fäster ryggstöden kan man dessutom sätta ner ett enbent bord. Fast just nu passar inte det så de är i härbret.

Jag gillar verkligen möbler som är funktionella!

Måste visa närbild på mitt loppisfynd. Eller mina två loppisfynd. Skärmen fyndade jag på myrorna för 25 spänn. Älskade de två grönblåa nyanserna. Och foten hade en annan skärm som jag försökt (morr*Fslx;;***) klä om men misslyckats. Den ska spraymålats efter "norsk" inspiration. :D

 
 
rosalucia

rosalucia

3 november 2008 14:35

Vilken smart soffa!!! Låter som nåt som skulle passa i vårt hem; annars måste ju alltid om-möbleringar utgå från hur sofforna kan stå...

http://rosalucia.bloggagratis.se

 
Amanda

Amanda

3 november 2008 15:21

träffade en underbar kvinna i helgen när jag var ute på gaykväll. blev nästan lite kär. hon liknade dig lite grann i utseendet :) men hon var 36 och fem barnsmamma! där ligger du lite i lä ;)

http://www.strawberrylicious.blogg.se

 
Lisa

Lisa

3 november 2008 15:42

Skärmen är helt underbar! Jag vill ha den.

Men du varför tar ni inte det pojkrummet du hade syhörnan i förr och så flyttar han upp i ert sovrum. Då kan du sy i erat rum och så Molly i sovrummet brevid. Eller blir det trångt?

http://mittlillahus.blogspot.com

 
Camilla

Camilla

3 november 2008 17:19

Vad mysigt ni har det.

http://bymillan.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Persilaj

3 november 2008 19:24

Rosalucia: Jo, jag är glad i den just för att den är förändringsbar. Däremot smutsig som fan!

Amanda: Ja shit påmfritt!

Lisa: Hm, ska vi ta den långa eller korta versionen; vi tar korta: mörkrädda barn. Måste sova ormgrop var och varannan natt. Måste vara samma våning.

Camilla: Thanx!

 
Alvorada

Alvorada

3 november 2008 19:36

Tji-hi, ja jeg satser på å leve lykkelig i alle våre dager i et fargeglad hus fullt av søte barn. AKKURAT som min HELTINNE Persilja!!! :) :) :)
Hverken hus eller barn i sikte foreløpig, men følg med følg med på den spennende fortsettelsen, we'll get there someday! ;)
Ha en glad kveld!

http://www.alvoradarosada.blogspot.com

 
Ingen bild

Persilaj

3 november 2008 19:45

Alvorada: Det ska bli ett sant nöje att få följa med på er spännande resa!!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Persilja - 2 september 2009 15:42

HÄR finns jag nu!   Om ni vill komma i kontakt med mig under min SkönaHem period går det bra att mejla på persiljekvist@gmail.com   Jag vet att det känns konstigt med den nya bloggen, men ni måste orka vänja om er! Tänk på mig som måste skriva och v...

Av Persilja - 1 september 2009 21:13

Vet ni, mina kära läsare, att nu är det mitt sista inlägg här på denna blogg. Jag ska nämligen flytta!!!   I våras fick jag frågan om jag ville prova blogga hos Sköna Hem och frågan kom precis när jag hade en inspirationssvacka så jag tackade ja på ...

Av Persilja - 31 augusti 2009 10:09

Idag blir det en bildkavalkad. Mitt bildsinne är starkare vissa dagar. Jag går med en bildblick och tittar på mitt liv. Ser vackra vyer överallt. Totalt pmsfri så att säga. Allt är vackert, till och med stök... En underbar sjuka!    Tvätt som inte s...

Av Persilja - 30 augusti 2009 20:37

Jag har syhörna i vardagsrummet, nu igen. Jag har valsat runt i hela huset för att åter landa ungefär där jag började som nyinflyttad. Nu ska jag försöka bli kvar där. Åtminstone tills vi renoverar vardagsrummet. Det är verkligen konstigt hur man ka...

Av Persilja - 29 augusti 2009 21:57

Nu kan man se min Man på bild. Hämta förstoringsglaset Tant Grön. Och Grattis på FÖDELSEDAGEN! (Kanske var det igår, men i efterskott i så fall.)   ...

Presentation

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< November 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards