Direktlänk till inlägg 1 november 2008

Praktiskt framför allt.

Av Persilja - 1 november 2008 23:19

Ni som följt mig en tid vet nog att jag fått flytta runt en del med min syhörna. Jag har suttit i vardagrummet, i "vildrosrummet" och i yngste sonens rum.

Nu har jag insett att jag måste flytta igen.

Sonen blir utträngd ur sitt rum. Han vill inte ta hem kompisar på grund av att jag ockuperat hans rum. Så kan vi inte ha det!

Så jag måste flytta.

Det blir nog vardagsrummet igen. Jag inser att barnens rum inte är idealiska trots att de säger att jag gärna får vara där. Men jag är och förblir en sån som sprider ut mig. Stökar. Det är inte rättvist mot dem att sprida ut mig hos dem.

Jag och maken har suttit och diskuterat vad vi prioriterar i renoveringen. Vad som känns viktigast. Han är inne på isolering (för att få ner uppvärmingskostnaderna) och jag är inne på att lösa alla dåliga lösningar. "Tvättstugan" i badrummet, syhörnan i sonens rum osv. Hitta bra lösningar. Vi är helt enkelt ett rum kort. Så antingen får vi försöka bygga om nåt rum  så att det blir två, eller så får jag klämma in mig i vardagsrummet igen.

Tyvärr måste isåfall min kära (men lyxiga) läsgrupp försvinna då.  Det är bara att se det praktiskt. Huset måste fungera och de praktiska behoven komma först...

Läsa kan man ju göra i en fåtölj eller i tevesoffan eller i sängen. 

Vårt vardagsrum är stort och det har känts lyxigt att kunna ha två soffgrupper, en modernare och en i äldre stil, men nu får nog lyxen ge vika för det mer praktiska!

 
 
Camilla

Camilla

2 november 2008 01:18

Låter lite jobbigt det där, men ni kommer nog på en lösning snart. Vet inte hur mycket plats din syhörna tar, men det finns ju många sådana skåp som man kan ha som en arbetsplats när man öppnar dörrarna, men det tar ju kanske för mycket plats. Men det är ju ganska skönt att bara kunna stänga om sig och slippa se oredan och inte behöva städa undan allt efter varje gång! Ni får klura vidare, mannen och du:)

http://rosahemmet.blogspot.com

 
Losarinas mor

Losarinas mor

2 november 2008 08:51

Jeg er sikker på det nok skal blive godt! Du besider evnen :-)

http://kærlighed,sagde Losarinas mor

 
Lisa

Lisa

2 november 2008 08:57

hej jag låna lite av dina underbara bilder till ett kollage. Hoppas det ok! Ananrs säg till :)

http://pinkfriday.blogg.se

 
Lotten

Lotten

2 november 2008 09:16

Mmm jag har lite samma problem som du.... just nu sitter jag i vardagsrummetoch syroch stökar ner. För det blir väldigt stökigt när man syr, tyvärr! Jag har en idé att bygga om förrådet och dela av halva till syateljé...men det för ju med sig en massa andra saker såklart. Kostnader, inte att förglömma...samt vart skalll vi göra av alltdet där andra som vi förvarar i förrådet-det är knökfullt idag!
Hoppas attni kommerpå en bra lösning som funkar för er...vi har inte gjort det än....

Kram Lotten

http://ornnastet.blogspot.com

 
Mamma Mia

Mamma Mia

2 november 2008 09:16

Hejsan
Känner igen detta "lyxproblem" vi har oxå diskuterat lite förändringar här hemma.
Mamma Mia

http://www.undermiastrappa.blogg.se

 
Ingen bild

Persilaj

2 november 2008 09:22

Camilla: Jo, det löser sig nog, rätt angenäma problem för mig som gillar att göra om. Jagkräver stoooor yta för att sy. Sprider ut mig rent gräsligt...Men jag såg på collaget fråm mig hos LisaPinkFriday att hon tagit en bild på min syhörna som jag förut hade i v-rummet och det såg ju faktiskt bra ut. Hade glömt det. Minns bara stöket...

Losarinas mor: Tack,!

Lisa: En stor ära!

 
trollpackan

trollpackan

2 november 2008 18:57

Ja, så är det ju. Ett hem ska ju fungera, så det praktsika måste ju få styra;)

http://trollpackan

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Persilja - 2 september 2009 15:42

HÄR finns jag nu!   Om ni vill komma i kontakt med mig under min SkönaHem period går det bra att mejla på persiljekvist@gmail.com   Jag vet att det känns konstigt med den nya bloggen, men ni måste orka vänja om er! Tänk på mig som måste skriva och v...

Av Persilja - 1 september 2009 21:13

Vet ni, mina kära läsare, att nu är det mitt sista inlägg här på denna blogg. Jag ska nämligen flytta!!!   I våras fick jag frågan om jag ville prova blogga hos Sköna Hem och frågan kom precis när jag hade en inspirationssvacka så jag tackade ja på ...

Av Persilja - 31 augusti 2009 10:09

Idag blir det en bildkavalkad. Mitt bildsinne är starkare vissa dagar. Jag går med en bildblick och tittar på mitt liv. Ser vackra vyer överallt. Totalt pmsfri så att säga. Allt är vackert, till och med stök... En underbar sjuka!    Tvätt som inte s...

Av Persilja - 30 augusti 2009 20:37

Jag har syhörna i vardagsrummet, nu igen. Jag har valsat runt i hela huset för att åter landa ungefär där jag började som nyinflyttad. Nu ska jag försöka bli kvar där. Åtminstone tills vi renoverar vardagsrummet. Det är verkligen konstigt hur man ka...

Av Persilja - 29 augusti 2009 21:57

Nu kan man se min Man på bild. Hämta förstoringsglaset Tant Grön. Och Grattis på FÖDELSEDAGEN! (Kanske var det igår, men i efterskott i så fall.)   ...

Presentation

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< November 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards