Direktlänk till inlägg 17 oktober 2007

Orkade inte måla idag...

Av Persilja - 17 oktober 2007 21:09

Shit! Orkar inte måla! Är för trött!

Jag gör det i morgon istället. Ska bli kul att se hur det blir. Har valt färgen efter en låda jag har. Affären lyste den och kunde avgöra nyansen och så blir det ska bli SÅÅ spännande att se om färgen funkar på väggar också. Det är 9-åringen som ska få målat nu. 11-åringen fick rosa väggar i somras och dottern får nya tapeter nästa vecka och äldste sonens rum var ljusblått och nymålat så det kan vara.

Nu är det vårt sovrum och vardagsrummet och köket som behöver fixas. Eller behöver vet jag inte, men jag vill. Det är nämligen vinyltapeter i vardagsrum och sovrum. Alltså plastbelagda tapeter. Sen har plasten åldrats sen 70-talet då de sattes upp och nu faller små plastflingor ner hela tiden. Det går inte att måla på plasttapeter. Färgen fäster inte, så de får vi nog försöka slita ner. I vardagsrummet ska det finnas gamla väggmålningar på stockarna så jag är rätt sugen på att ta fram dem. En grej till på min "att göra lista" :gå till Kurirens arkiv och söka en artikel som skrevs på 50-talet om just dessa väggmålningar... 

Gäääääsp!

Men nu ska jag snart bocka av "att sova" på dagens lista. Oj, vad sköööönt! 

 
 
therre

therre

18 oktober 2007 06:25

Glöm inte före- o efterbilder på rummet. Ska bli jättekul att se! :D

http://www.therre.se

 
Ingen bild

Persilja

18 oktober 2007 06:54

Therre: Just ja! Det måste jag komma ihåg!!!

 
maloppa

maloppa

18 oktober 2007 08:32

Vad gör det om hundra år att du inte fick målat idag? Nä var lite rädd om dig och tänk på allt du fick gjort istället.
Jag lyckades göra det mesta jag skrev men efter maten däckade jag i soffan framför "Bonde söker fru" och hasade mig sedan till sängen för att kurera mig....
Gick däremot innan dess en prommis m hunden o lillkillen med fika i en glänta, underbart. Bilder kommer i eftermiddag när jag kommer hem fr jobbet.
Ska oxå måla om, nu i tjejens (syrummet) rum, en blek gulvit nyans med rosa accenter i inredningen - riktigt tjejigt alltså.

http://maloppas.tradgardsblogg.se

 
Ingen bild

Persilja

18 oktober 2007 08:38

Maloppa: du har så rätt. Men nu hade jag en liten deadline till idag, för imorgon fredag ville jag ha det målat av vissa skäl som jag kanske berättar om senare...

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Persilja - 2 september 2009 15:42

HÄR finns jag nu!   Om ni vill komma i kontakt med mig under min SkönaHem period går det bra att mejla på persiljekvist@gmail.com   Jag vet att det känns konstigt med den nya bloggen, men ni måste orka vänja om er! Tänk på mig som måste skriva och v...

Av Persilja - 1 september 2009 21:13

Vet ni, mina kära läsare, att nu är det mitt sista inlägg här på denna blogg. Jag ska nämligen flytta!!!   I våras fick jag frågan om jag ville prova blogga hos Sköna Hem och frågan kom precis när jag hade en inspirationssvacka så jag tackade ja på ...

Av Persilja - 31 augusti 2009 10:09

Idag blir det en bildkavalkad. Mitt bildsinne är starkare vissa dagar. Jag går med en bildblick och tittar på mitt liv. Ser vackra vyer överallt. Totalt pmsfri så att säga. Allt är vackert, till och med stök... En underbar sjuka!    Tvätt som inte s...

Av Persilja - 30 augusti 2009 20:37

Jag har syhörna i vardagsrummet, nu igen. Jag har valsat runt i hela huset för att åter landa ungefär där jag började som nyinflyttad. Nu ska jag försöka bli kvar där. Åtminstone tills vi renoverar vardagsrummet. Det är verkligen konstigt hur man ka...

Av Persilja - 29 augusti 2009 21:57

Nu kan man se min Man på bild. Hämta förstoringsglaset Tant Grön. Och Grattis på FÖDELSEDAGEN! (Kanske var det igår, men i efterskott i så fall.)   ...

Presentation

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25
26
27 28
29 30 31
<<< Oktober 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards