Direktlänk till inlägg 6 maj 2008

Rädda världen!

Av Persilja - 6 maj 2008 08:56

Här kommer jag med ett boktips som jag verkligen rekommenderar till alla.

Den har äntligen kommit ut i pocketform och ni hittar den i alla ställ med pocketböcker som står lite överallt nu för tiden. Köp denna istället för Mama eller Elle eller Hemmets Veckotidning eller vad ni nu köper. För man blir verkligen inspirerad av den att göra något själv.

Vissa saker ger ett sting av dåligt samvete och vissa saker ger en fullständig aha-upplevelse. Om flera av er köper denna bok och dessutom följer några av de härliga råden han ger så kommer vi alla att hjälpas åt att vända skutan rätt. Den där skutan med elände som håller på att försätta vår jord i stor akut fara.

Man kan också få känna sig duktig om man redan gör något som han tipsar om. Det är en skön känsla. Att få känna sig klimatsmart!

Jag lovar, det är en underbar bok. Urvackra inspirerande bilder och härlig text utan pekpinnar, men med en ton som ger inspiration och lust att bli bättre på att tänka två gånger innan man använder en maskin istället för handkraft eller tar bilen istället för att cykla eller tvättar tröjan istället för att använda den en dag till.

Massor av SMÅ tips som om vi alla följer dem blir till enorma vinster för miljön!

Jag ÄLSKAR denna bok!!!



Om du har två minuter över nu så kan du gå in och läsa detta. Det är ett inlägg från mig för exakt ett år sen. (Finns även i kolumnen här bredvid.)

Det är faktiskt lite kul (och inte kul för mig) att se att INGENTING blivit bättre fast jag inbillade mig det. Eller man hör väl en ironisk ton i min förhoppning där i slutet...?


 
 
Kicki

Kicki

6 maj 2008 09:09

Stod & höll i boken förut, men vet ärligt talat inte varför jag inte köpte den???? Jag var nog inne i min jag-har-alldeles-för-mkt-böcker-hemma-det-finns-inte-plats period..
En sån där fin bok att ha tillhanda o bläddra i, för man blir peppad & inspirerad!

http://iverashus,blogspot.com

 
Ingen bild

Persilja

6 maj 2008 09:13

Kicki: Jag har inte heller köpt den fast jag hundra ggr stått och bläddrat i den. men när den kom i pocket slog jag till och nu när jag LÄST så är jag helt frälst. För den var verkligen sådär snäll och inspirerande. Ibland, om man har ett samvete, så orkar man inte ta in allt elände, det blir för tufft och man väljer att blunda, får ångest osv. Så han är inne på rätt linje, att få oss att göra nåt med LUST!

 
Kicki

Kicki

6 maj 2008 09:53

Verkar som vi sitter här samtidigt:-))
Jag är hemma o vab:ar med lilla W, vi är jämt sjuka nuförtiden känns det som..får dåligt samvete för att man är borta så mkt fr jobbet, men men...:-(

Jag köper gärna hela påslakanet av dig.Var så snyggt att det går att göra en hel del av det!!! Har du kvar min mejladress?

Delägaren i AfroArt var med i Metro Bostad 26/10-07.Går kanske att söka på metros hemsida(det går det alla fall med vanliga Metro-tidningen att göra)på gamla nummer.Det är alltså en vanlig dagstidningsbilaga hon var med i.Ska jag kanske ta lite bilder o lägga ut på bloggen..??*s* Flera har frågat..

http://iverashus,blogspot.com

 
Maria / Frøken Fryd

Maria / Frøken Fryd

6 maj 2008 09:56

Uhh... sådanne norgener som du refererer til - dem kender jeg godt. Man lover sig selv at NU skal alt blive bedre, mere organiseret, og roligere (på både dansk og svensk). Man skal blive overskuds-mor, med styr på alt fra vanter til frugt. Med orden i køleskabet og orden i hovedet ! Men vi er bare mennesker, og så længe man selv kan se sine finurligheder og "fejl" så er det ikke så galt synes jeg.

Den bog kender jeg ikke, den må jeg kigge efter næste gang jeg får mulighed.

Og sikke en masse inspirerende indlæg du har lagt på i de sidste par dage. Det er flot med både hvidt og med mønstret - flottest er det med en kombination efter min smag, og det her du jo så flot. Fin ny baggrund du har på selve bloggen her *smil*.
Og din stue er jeg jo vild med, kan så godt lide alle de forskellige ting og farver og møsntre der er. Det ser så ægte hyggeligt ud der.

Til slut.. Sådan en "STOP_knap" du skriver om i mit indlæg, sådan en kunne jeg godt ønske mig. Tænk sig så vidunderligt det ikke kunne have været at have sådna en, hi hi.

Ha en god dag,
klem Maria.

http://marias-sted.blogspot.com

 
Ingen bild

Persilja

6 maj 2008 10:02

Kicki: Mejla mig för jag är så snurrig och glömsk! persiljekvis@gmail.com
Du får inte köpa det. Du FÅR det. Du får bara betala frakten. Sådetså! Och JA TACK! Lägg ut!!!!

 
Ingen bild

Persilja

6 maj 2008 10:04

Maria: Jo, man gör ju sitt bästa! Men det är lite komiskt att se hur året gått, vi har flyttat och allt har bara blivt MER kaotiskt! Kul att kunna se i sin blogg hur man tänkte. Det är ju lätt att minnas och att inte minnas. Tro att allt var bättre förr...haha!

 
Gry

Gry

6 maj 2008 10:09

Ha,ha...Störtkul! (förra året alltså).

Boken ska jag hålla utkik efter ;-)

Har du förresten läst ut Vindens skugga? Visst är den bra?

Nej, nu har jag fastnat här vid datorn känns det som... måste plocka lite innan jag går iväg till frissan med Charlie. Ska försöka undvika att klippa bort mustagen den här gången, fniss.

kram Gry

http://www.baragry.blogspot.com

 
hemmamamman

hemmamamman

6 maj 2008 10:24

Jag har den boken och har säkert läst den 4 eller 5 gånger redan. En ögonöppnare varje gång.

http://hemmamammansliv.blogspot.com

 
Storeflittig

Storeflittig

6 maj 2008 10:38

hei du! guri malla! her er det bare å henge med skjønner jeg, du er jo kjempeflink til å legge ut nye inspirerende innlegg!!

likte særlig barnerommet, det er helt nydelig!

den boken så interessant ut, kanskje jeg får ta meg en tur på svenskehandel endag til sommeren:)

liker den nye designen på siden din kjempe kjempegodt! det er nytt, men fortsatt helt persilja:)

http://flittiglisene.blogspot.com

 
Kardemomme

Kardemomme

6 maj 2008 11:36

Så var det lunsj og jeg kan besøke deg for å se hva du tenker på :)Flott med boktips! Den passer perfekt som bursdagsgave til meg selv!!! Ååå,som jeg kjenner igjen tanken på at ALT skal bli bedre bare...!! Huff, morgensirkus er noe vi bare MÅ leve med tror jeg! Synd at det er da lunta er kortest.Føler meg som en italiensk mama som skriker og vifter med armene av og til det er som å leve i en film som blir spilt for fort..Men det er en god egenskap å kunne be om unskyldning etterpå da!Er jo en smule komisk også :D

http://husetvedbekken

 
Mynta

Mynta

6 maj 2008 13:46

...den boken har jag redan! Vi fick den hemskickad som gåva av vår elleverantör världens bästa sådan: Kraft & Kultur!

Ska faktiskt plocka ut den från hyllan och gå ut på däcket och lapa sol tillsammans med den...tack för påminnelsen!

http://livetenligtmynta.bloggagratis.se

 
Lisa

Lisa

6 maj 2008 14:03

Syrran har pratat om att den ska vara så bra, hon jobbar på IKEA och där fick alla anställda den i julklapp. Jag har inte hunnit läsa den än, men ska göra det då jag kommer tillbaka.

http://mittlillahus.blogspot.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Persilja - 2 september 2009 15:42

HÄR finns jag nu!   Om ni vill komma i kontakt med mig under min SkönaHem period går det bra att mejla på persiljekvist@gmail.com   Jag vet att det känns konstigt med den nya bloggen, men ni måste orka vänja om er! Tänk på mig som måste skriva och v...

Av Persilja - 1 september 2009 21:13

Vet ni, mina kära läsare, att nu är det mitt sista inlägg här på denna blogg. Jag ska nämligen flytta!!!   I våras fick jag frågan om jag ville prova blogga hos Sköna Hem och frågan kom precis när jag hade en inspirationssvacka så jag tackade ja på ...

Av Persilja - 31 augusti 2009 10:09

Idag blir det en bildkavalkad. Mitt bildsinne är starkare vissa dagar. Jag går med en bildblick och tittar på mitt liv. Ser vackra vyer överallt. Totalt pmsfri så att säga. Allt är vackert, till och med stök... En underbar sjuka!    Tvätt som inte s...

Av Persilja - 30 augusti 2009 20:37

Jag har syhörna i vardagsrummet, nu igen. Jag har valsat runt i hela huset för att åter landa ungefär där jag började som nyinflyttad. Nu ska jag försöka bli kvar där. Åtminstone tills vi renoverar vardagsrummet. Det är verkligen konstigt hur man ka...

Av Persilja - 29 augusti 2009 21:57

Nu kan man se min Man på bild. Hämta förstoringsglaset Tant Grön. Och Grattis på FÖDELSEDAGEN! (Kanske var det igår, men i efterskott i så fall.)   ...

Presentation

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5 6 7 8 9
10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22
23
24
25
26 27
28
29 30
31
<<< Maj 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards