Direktlänk till inlägg 17 oktober 2007

Listan avbockas...

Av Persilja - 17 oktober 2007 17:55

Klockan är sex och jag har bockat av en del saker på min lista. Tyvärr inte alla. Tre maskiner har jag tvättat och hängt, handlat och lagat middag, hjälpt med läxor, städat, varit på Myrorna.

Jag åkte iväg vid 10-tiden på tygjakt och kom hem besviken för att inget fanns. Inget.

När dottern kom från skolan med kompis for jag iväg igen och skulle handla mat och då råkade jag välja affären bredvid Myrorna. Så jag slank in snabbt och min känsla var rätt! De hade hunnit plocka fram nya tyger. Eller gamla då.

Jag hittade tre fina:

Sen hittade jag något helt annat!

En stol! En stol till min syhörna! Föll pladask! den kostade 40 kr...Två tjugolappar...

Det var den värd...(Men FY fanken vad fula tapeter det är i vardagsrummet!!! Hur står jag ut????)

Dottern paxade den. Hon ska få den när hon får ett skrivbord. Än så länge har hon en antik skolbänk.

Min syhörna har jag städat, ja, ni såg ju tygerna i skåpen häromdagen. Nu är det så fint att jag glömmer bort att sy!!! hahaha!

Det kreativa kaoset är borta.

Men ingen fara! Det är snart ordnat!!!

Nu ska jag samla mig och kanske måla väggar ett varv ikväll. Efter barnens träning. Och så var det långpromenaden med hunden. Den kan jag gå medan de är borta.

Sy hann jag inte. Men idéerna bubblar!

Så det är bara bra att tråna lite.

Förresten är det ju några timmar kvar av dygnet!

 
 
Åsa

Åsa

17 oktober 2007 18:29

Roligt med secondhand butiker tycker jag.
Man kan göra många fynd.

http://klackebo.bloggagratis.se

 
Lotten

Lotten

17 oktober 2007 18:43

Herregud vad du är flitig.... jag får ju mindervärdeskomplex ;-) Tänk att man ibland kan få en intuition av att nu är det nog dags för fynd....kvinnligt? Underbara tygfynd du fick tag på! Gillar det med prästkragarna på bäst! Ta hand om dej! Kramar!

http://ornnastet.blogspot.com

 
Ingen bild

Persilja

17 oktober 2007 19:27

Lotten: Lugn, min effektivitet är blott tillfällig, den har sina orsaker så att säga!!! Så du är fröbjuden att ha dåligt samvete, tänk istället kan HON så kan jag. För jag är ineffektiv i vanliga fall...

ÅSa: Love secondhand!

 
Lisa

Lisa

18 oktober 2007 12:31

Ja, visst stämmer det med det kreativa kaoset. När jag har nystädat i arbetsrummet (typ 2 ggr per år) så sitter jag bara där och tittar på allt det fina. Men så fort det ligger lite tyghögar på golvet och pappershögar på skrivbordet då infinner sig skaparlugnet igen!

http://mittlillahus.blogspot.com

 
Fröken Fräken

Fröken Fräken

19 oktober 2007 12:55

Nu blir jag nyfiken, vilken Myrorna brukar du fara och handla på? Storheden, Luleå? Har du varit till Ejvis tyger i Luleå? Där brukar det ju finnas en hel del tyger av alla stilar...

http://tusenideer.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Persilja - 2 september 2009 15:42

HÄR finns jag nu!   Om ni vill komma i kontakt med mig under min SkönaHem period går det bra att mejla på persiljekvist@gmail.com   Jag vet att det känns konstigt med den nya bloggen, men ni måste orka vänja om er! Tänk på mig som måste skriva och v...

Av Persilja - 1 september 2009 21:13

Vet ni, mina kära läsare, att nu är det mitt sista inlägg här på denna blogg. Jag ska nämligen flytta!!!   I våras fick jag frågan om jag ville prova blogga hos Sköna Hem och frågan kom precis när jag hade en inspirationssvacka så jag tackade ja på ...

Av Persilja - 31 augusti 2009 10:09

Idag blir det en bildkavalkad. Mitt bildsinne är starkare vissa dagar. Jag går med en bildblick och tittar på mitt liv. Ser vackra vyer överallt. Totalt pmsfri så att säga. Allt är vackert, till och med stök... En underbar sjuka!    Tvätt som inte s...

Av Persilja - 30 augusti 2009 20:37

Jag har syhörna i vardagsrummet, nu igen. Jag har valsat runt i hela huset för att åter landa ungefär där jag började som nyinflyttad. Nu ska jag försöka bli kvar där. Åtminstone tills vi renoverar vardagsrummet. Det är verkligen konstigt hur man ka...

Av Persilja - 29 augusti 2009 21:57

Nu kan man se min Man på bild. Hämta förstoringsglaset Tant Grön. Och Grattis på FÖDELSEDAGEN! (Kanske var det igår, men i efterskott i så fall.)   ...

Presentation

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25
26
27 28
29 30 31
<<< Oktober 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards