Direktlänk till inlägg 17 oktober 2007

Min dag-hoppas jag.

Av Persilja - 17 oktober 2007 09:13

Dagens plan:

 (Måste försöka leva lite strukturerat!!!)


  • Jobba vid symaskinen.
  • Åka på tygjakt (dvs dammsuga myrorna och röda korset.)
  • Röja köket (som är en katastrof-jag vänder i dörren!)
  • Städa.
  • Långpromenad med hunden. 
  • Tvätta.
  • Vika tvätt.  
  • Laga middag.
  • Hjälpa barnen med läxorna.
  • Måla väggar/vägg i S:s rum. (Färgen har stått till sig bra länge nu. Jag måååste! Det kommer att bli så snyggt! Färgen är "aqua" eller azurblått eller ljusturkos.)
  • Sy lite till.
  • Sova.

Bäst att börja va???


 
 
Lotta

Lotta

17 oktober 2007 09:25

Opps! Bäst du sätter fart nu då ;-)

http://ornnastet.blogspot.com

 
Victoria

Victoria

17 oktober 2007 09:26

Jag tror jag mött min överman när det kommer till att vara tidsoptimist :D. Men å andra sidan verkar ju ditt dygn ha fler timmar än mitt när jag ser allt du hinner med!

http://vintage-victoria.blogspot.com

 
Kicki

Kicki

17 oktober 2007 10:20

Ja minsann,sätt igång! När jag har mkt som måste fixas,då skriver jag också listor på post-it lappar som jag sedan nöjt kan stryka allt eftersom.Själv måste jag baka till en loppis-försäljning som äldsta sonen med klass ska ha i helgen,det gäller att skramla till klassresan! 6 påsar skall fyllas med hembakat...har fyllt 4 och fortsätter med resten.
Nu har du inte tid mera att sitta framför datorn..OFF YOU GO!

http://iverashus.blogspot.com

 
Lisa

Lisa

17 oktober 2007 12:03

Tänk att den listan skulle lika gärna vara min, förutom hunden och läxorna. Men jag skippar syningen idag och röjer istället. Det skulle vara kul att få se golvet i arbetsrummet ibland...

http://mittlillahus.blogspot.com

 
kicki

kicki

17 oktober 2007 12:04

Ja du det var allt en mastodontdag...skall du verkligen orka med allt detta, idag har vi en helt underbar dag här i Värmland,solen skiner och det är ca 10 grader varmt ute...man önskade att det var vår istället...jag har börjat att kratta alla miljarders lönnlövsom ligger över hela gården, det är verkligen blä, men Ville älskar det, han hoppar och skuttar i lövhögarna hela tiden,hanlärsova hela eftermiddagen...
kramen på dej och ta dej en paus då och då...och glöm ej dricka, haha...kicki

http://kickilettenstrom.blogg.se

 
maloppa

maloppa

17 oktober 2007 12:30

Låter som en dag i min stil....om jag vore ledig alltså...
Själv ska jag jobba 06.50 till 14.25, hem o hämta sonen på fritidsklubben, vara hos doktorn 15.20 och försöka få penicillin för min bihåleinflammation, ner o hämta ut medicinen. Hem och försöka orka ut i skogen med hunden, in o slänga in kycklingen i ugnen och däcka på soffan till den är klar.
Kvällen ska jag antingen på föreläsning om trädgårdsplanering eller fortsätta greja med mitt syrum.... om jag orkar....
Vaddå - ligga på soffan och vara sjuk, inte idag, kanske till helgen *ler o suckar*...

http://maloppas.tradgardsblogg.se

 
Esters mamma

Esters mamma

17 oktober 2007 13:52

Tar inte tygerna slut... tycker det är många från stan som syr egna grejer av gamla tyger. Du kanske får ge dig ut på landet och kolla, kanske världens fynd!
Det blir fina saker av dina tygbitar.
Hoppas att du hinner det du ska hinna.

http://estersmamma.blogg.se

 
Trolltyget

Trolltyget

17 oktober 2007 16:24

funderar skarpt på att kopiera din lista....

http://mrlns.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Persilja - 2 september 2009 15:42

HÄR finns jag nu!   Om ni vill komma i kontakt med mig under min SkönaHem period går det bra att mejla på persiljekvist@gmail.com   Jag vet att det känns konstigt med den nya bloggen, men ni måste orka vänja om er! Tänk på mig som måste skriva och v...

Av Persilja - 1 september 2009 21:13

Vet ni, mina kära läsare, att nu är det mitt sista inlägg här på denna blogg. Jag ska nämligen flytta!!!   I våras fick jag frågan om jag ville prova blogga hos Sköna Hem och frågan kom precis när jag hade en inspirationssvacka så jag tackade ja på ...

Av Persilja - 31 augusti 2009 10:09

Idag blir det en bildkavalkad. Mitt bildsinne är starkare vissa dagar. Jag går med en bildblick och tittar på mitt liv. Ser vackra vyer överallt. Totalt pmsfri så att säga. Allt är vackert, till och med stök... En underbar sjuka!    Tvätt som inte s...

Av Persilja - 30 augusti 2009 20:37

Jag har syhörna i vardagsrummet, nu igen. Jag har valsat runt i hela huset för att åter landa ungefär där jag började som nyinflyttad. Nu ska jag försöka bli kvar där. Åtminstone tills vi renoverar vardagsrummet. Det är verkligen konstigt hur man ka...

Av Persilja - 29 augusti 2009 21:57

Nu kan man se min Man på bild. Hämta förstoringsglaset Tant Grön. Och Grattis på FÖDELSEDAGEN! (Kanske var det igår, men i efterskott i så fall.)   ...

Presentation

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25
26
27 28
29 30 31
<<< Oktober 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards