Direktlänk till inlägg 8 oktober 2007

Ack ljuva 70-tal.

Av Persilja - 8 oktober 2007 18:33

Nostalgi!!!

Min bror och jag nån gång på 70-talet...

Jo, jag var precis så busig som jag ser ut. Ingen söt liten docka utan en riktig busunge. Alltid smutsig av alla lekar vi hittade på.

Min bror håller på att scanna in alla gamla negativ. En gärning som jag är så tacksam för. Många av bilderna har jag aldrig sett i färg eftersom min pappa framkallade alla bilder själv med sin egna kopieringsmaskin. Mörkrum hade han på toa. Och idag behöver vi inga mörkrum. Men kommer bilderna att hålla eller att försvinna...Det får vi se...

 
 
helga

helga

8 oktober 2007 18:40

Vilken underbar bild... så mycket glädje!!

http://www.helga1.bloggagratis.se

 
pjöllermaja

pjöllermaja

8 oktober 2007 19:03

vilken härlig bil, måste vara kul att ha =) ni ser ut som en reklam bild för glada barn...

http://pjollermaja.blogspot.com

 
Ingen bild

Persilja

8 oktober 2007 19:09

Helag och Pjöllermaja: Ja, den är glad! Tänk nä r man var sådär sorglös!!! Man skulle kunna fånga den känslan!

 
Lisa

Lisa

8 oktober 2007 21:25

Gud så söta ni var!
Jag har skickat två mail idag. Har du fått båda? Min mailserver är ju bara skit! Men nu vet du ialla fall!

http://mittlillahus.blogspot.com

 
IT-mamman

IT-mamman

8 oktober 2007 21:58

My god! Brollan med glugg och du med bus i blicken. Har du lyckats sätta på dig klänningen (eller byxorna) bak och fram?

http://itmamman.wordpress.com

 
Ingen bild

Persilja

8 oktober 2007 22:02

Lisa: Nej, jag har inte fått några! Du måste skicka om. Vad har du för fel på din mejl???
Visst har du fått två av mig?

IT-mamma: Jag tror det skulle va så, fast det vet jag eg. inget om, säkert var de bak och fram, det är nog ett släktdrag för min S sätter alltid tröjor och byxor fel väg och märker inget om inte jag säger det...

 
Lisa

Lisa

8 oktober 2007 23:34

Det är ju sjukt hur leds jag blir. Jäkla Glocalnet som köpte upp Spray. Dom har varit perfekt som mailserver i flera år, men nu måste jag byta. Jag vet bara inte till vad. Hursomhelst. Nu kl. 23.32 så skickade jag ett tredje mail. Må det komma fram, annars...

http://mittlillahus.blogspot.com

 
Ingen bild

Susanne

9 oktober 2007 07:36

Som alltid underbart att se.. och uppleva!! detta/ dessa hem....
Bilden av dig och din bror ger en bild av nostalgi och evig barndomslycka.... med mossig komentar det var bätre förr....

 
Ingen bild

Persilja

9 oktober 2007 08:17

Susanne: som i H??? Är det du eller någon annan Susanne? Kul vilket som iallafall. Jo, ack ljuva banrdomsår-nog var man sorgfri!!!

 
essko

essko

9 oktober 2007 09:02

vilken underbar bild! Ni ser inte ut att ha varit den bråkande typen av syskon - men skenet kanske bedrar? Har ni lika god kontakt idag? När jag ser såna där fina bilder av syskon blir jag än mer inspirerad att jobba på att mina barn ska fortsätta vara goda vänner (eller bli bättre vänner, just nu är det rätt mycket konkurrens om allt och inget....) när de blir vuxna. Det känns jätteviktigt!

http://heminnerlig.blogspot.com

 
Ingen bild

Persilja

9 oktober 2007 09:17

essko: vi var totala bästisar fram till tonåren. Då kände vi knappt varann. Men nu som vuxna har vi en bra relation. Fast han bor i södra sverige (snyft!) men vi ses två gånger per år och mejlar och ringer, dock ej så ofta som vi borde, men vi är goda vänner och såna behöver ju inte ses dagligen...även om man önskade det. Ja, är det något man önskar så är det syskonkärlek istället för syskonrivalitet. Tyvärr hör det ihop. Men kärleken kan ta över. Jag tror allt handlar om hur mycket man slösar med sin kärlek som förälder. Slösar man ska det nog räcka till alla. Men det är svårt! De räknar liksom allt. Det ska vara rättvist in till döden liksom. Och man gör sitt bästa. Mer kan man inte göra...

 
kicki

kicki

9 oktober 2007 13:20

Vilken fin bild på er tillsammans, va roligt att ha dessa och att få njuta av dem längre fram också. Man skulle nog göra så med alla kort som ligger, inte bara tänka utan verkligen göra det,,men vem skall göra det...
Hoppas ni mår bättre nu utav er magsjuka...
Har ni lika underbart väder som vi har, mina barnbarn kommer hem i eftremiddag, de vill med till slaktboden, det är lika spännande varje år att få vara med och stå och dra i ett älgben...
Kram på dej, kicki

http://kickilettenstrom.blogg.se

 
Jenny

Jenny

9 oktober 2007 13:45

Neeeeej, inte maginfluensa!!! Fy, vad jag tycker synd om er! Jag hatar verkligen när man drabbas av den vidriga sjukdomen... Hellre förkyld i två månader! Nja, nu överdriver jag kanske lite men jo, jag tar nog hellre det! Men nu är ju livet så att man inte får välja sina sjukdomar. Hoppas ni alla börja pigga på er nu!

Bilden på dig och brorsan är verklien frän! Ni ser härligt busiga ut båda två tycker jag. Ditt röda hår är fantastiskt vackert tycker jag!

Kram från Jenny

http://www.seasidelivingbyus.blogspot.com

 
Lisa

Lisa

9 oktober 2007 15:48

Skickade nu mail från mitt hotmail-konto.

http://mittlillahus.blogspot.com

 
Mariakoden

Mariakoden

9 oktober 2007 16:54

Nu ska jag passa på att göra en kupp hos dig:
OJ VAD JAG ÖNSKAR MIN BRORSA ÅXÅ KOPPADE BILDER O GAV TILL MIG, JAG HAR SÅÅÅ LITE BILDER Å HAN E FOTOGRAF Å HAR MASSA AV MAMMA Å PAPPA SOM JAG VILL HA.............ÅÅÅÅÅÅ.....AVUNDSJUK ATT DIN BRORSA E SÅÅÅ SNÄLLL..................

http://www.mariakoden.blogg.se

 
Ingen bild

Mariakoden

9 oktober 2007 16:55

ooops. Den åkte iväg innan jag skrivit klart, skulle bara tillägga att jag har kuppat klart å hoppas min brorsa läser din blogg.....vem vet, han e ju lulebo så.......
Kram på dig å tack att jag fick kuppa.

 
Kicki

Kicki

9 oktober 2007 17:15

Åh ljuva 70-tal! antar att du är född tidigt 70-tal,eller har jag fel? Är själv född 1970 och minns liknande bilder.Håhåjaja

Tack för tipset från kuriren.nu
Var ju tvungen att printa ut alla bilder och lägga dem i min inspirationspärm!

http://iverashus.blogspot.com

 
Ingen bild

Persilja

9 oktober 2007 17:26

Haha! kicki! Nu höjde du dina poularitetspoäng rejält!!! Jag är född tidigt 60-tal...

 
Jessan

Jessan

9 oktober 2007 17:38

Vilken underbar 70-talsbild!!

http://undermittkorsbarstrad.blogspot.com

 
Ingen bild

Persilja

9 oktober 2007 17:49

Mariakoden: Då är det bara att hoppas att han läser blggar och att han läser just min...
Kanske bättre att ringa??? Eller är rösten fortfarande borta???

Kicki: Visst var det fint!!!
Jessan: Ja voisst är den!

 
Mariakoden

Mariakoden

9 oktober 2007 21:20

....rösten är tillbaka men telia har stängt av gatans alla telefoner....Jo vi har betalat=)
Men jag vill inte ringa o säga det till honom, om korten alltså.....har tjatat i fjorton år..... Nu har jag ju slutat att vara så gnällig....gnäller bara på Telia o posten....å just ja, Kristin gnäller jag åxå på....å DVD´n.....å pizzan...
Nämen jag är ju en supergnällig person.
Likabra att ringa honom.................
.........................................
.........gick du på den????
Klart att jag inte VÅGAR ringa......
¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤
Snyggt gästtäckefodral du gjort!
Fasiken vad jag blir glad av dina alster!!!!!!!!!!
Kram på dig!!

http://www.mariakoden.blogg.se

 
Ingen bild

Persilja

9 oktober 2007 22:12

Mariakoden: Man FÅR gnälla! Det är skönt att gnälla! Men Telia får skärpa sig! Du får kanske en cd-skiva i julklapp med en massa bilder??? Plötsligt händer det vettu!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Persilja - 2 september 2009 15:42

HÄR finns jag nu!   Om ni vill komma i kontakt med mig under min SkönaHem period går det bra att mejla på persiljekvist@gmail.com   Jag vet att det känns konstigt med den nya bloggen, men ni måste orka vänja om er! Tänk på mig som måste skriva och v...

Av Persilja - 1 september 2009 21:13

Vet ni, mina kära läsare, att nu är det mitt sista inlägg här på denna blogg. Jag ska nämligen flytta!!!   I våras fick jag frågan om jag ville prova blogga hos Sköna Hem och frågan kom precis när jag hade en inspirationssvacka så jag tackade ja på ...

Av Persilja - 31 augusti 2009 10:09

Idag blir det en bildkavalkad. Mitt bildsinne är starkare vissa dagar. Jag går med en bildblick och tittar på mitt liv. Ser vackra vyer överallt. Totalt pmsfri så att säga. Allt är vackert, till och med stök... En underbar sjuka!    Tvätt som inte s...

Av Persilja - 30 augusti 2009 20:37

Jag har syhörna i vardagsrummet, nu igen. Jag har valsat runt i hela huset för att åter landa ungefär där jag började som nyinflyttad. Nu ska jag försöka bli kvar där. Åtminstone tills vi renoverar vardagsrummet. Det är verkligen konstigt hur man ka...

Av Persilja - 29 augusti 2009 21:57

Nu kan man se min Man på bild. Hämta förstoringsglaset Tant Grön. Och Grattis på FÖDELSEDAGEN! (Kanske var det igår, men i efterskott i så fall.)   ...

Presentation

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25
26
27 28
29 30 31
<<< Oktober 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards