Direktlänk till inlägg 3 maj 2007

Öppna spisen.

Av Persilja - 3 maj 2007 09:09

Varsågod dubbelörnen: här får du se schabraket till öppen spis.

Förmodligen har det varit kök här förr och detta har varit en bakugn och kanske har det suttit en järnspis här också. Men NU är det ett tegelbyggt as, med skitfula kakelplattor på frisen och fula kakelplattor på golvet.

Bakom ska man stapla ved. Från denna vinkel ser den inte så stor ut, men framifrån ser man hur mycket plats den tar upp... 


Detta vill jag nog försöka försköna. Ska nog känna efter först hur vi vill ha det...

Tänk om det hade varit en kakelugn istället?

Men som du säger dubbelörnen, det ger ju hög mysfaktor oavsett hur den ser ut. Och i detta dragiga gamla hus ger det mycket värme också. (Inte så miljövänligt, jag vet!)


 
 
Millis

Millis

3 maj 2007 10:42

Huset ser jättehärligt ut, det kommer att bli toppenfint när ni har satt er egen personliga prägel på det. Öppna spisen må va stor, men åååh, vad den ser mysig ut.

http://millis.bloggagratis.se

 
Stellan (a k a IT-pappan)

Stellan (a k a IT-pappan)

3 maj 2007 18:10

Nejnejnej! Du får INTE stapla ved bakom spisen. För allt i världen. Skorstenen blir ju varm när ni eldar, om hela vedförrådet tar fyr blir det inge rolickt. Hälsar Sotarstellan (jorå, jag jobbade som sotare en gång i tiden)

http://www.salt.se

 
Ingen bild

Persilja

3 maj 2007 18:40

Stellan: Det hade jag aldrig tänkt... Konstigt att inte sotaren sa nåt när vi drog dit honom för besiktning. Det låter ju onekligen logiskt!
Vad ska man då ha det där utrymmet till?
Förslag?
Har fortfarande inte räknat ut vad a k a betyder!

 
maria

maria

6 maj 2007 16:40

jag tror att det skulle bli väldigt fin med lite puts på som målas vitt... På golvet skulle jag hellre välja något åt svart skiffer hållet.... Om det går skulle jag dessutom försöka få in lite svarta smidesstänger på eldstaden där man kan hänga saker, tillbehör, torkade växter, blöta kläder etc....

http://gnallspikarochlivsflanorer.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Persilja - 2 september 2009 15:42

HÄR finns jag nu!   Om ni vill komma i kontakt med mig under min SkönaHem period går det bra att mejla på persiljekvist@gmail.com   Jag vet att det känns konstigt med den nya bloggen, men ni måste orka vänja om er! Tänk på mig som måste skriva och v...

Av Persilja - 1 september 2009 21:13

Vet ni, mina kära läsare, att nu är det mitt sista inlägg här på denna blogg. Jag ska nämligen flytta!!!   I våras fick jag frågan om jag ville prova blogga hos Sköna Hem och frågan kom precis när jag hade en inspirationssvacka så jag tackade ja på ...

Av Persilja - 31 augusti 2009 10:09

Idag blir det en bildkavalkad. Mitt bildsinne är starkare vissa dagar. Jag går med en bildblick och tittar på mitt liv. Ser vackra vyer överallt. Totalt pmsfri så att säga. Allt är vackert, till och med stök... En underbar sjuka!    Tvätt som inte s...

Av Persilja - 30 augusti 2009 20:37

Jag har syhörna i vardagsrummet, nu igen. Jag har valsat runt i hela huset för att åter landa ungefär där jag började som nyinflyttad. Nu ska jag försöka bli kvar där. Åtminstone tills vi renoverar vardagsrummet. Det är verkligen konstigt hur man ka...

Av Persilja - 29 augusti 2009 21:57

Nu kan man se min Man på bild. Hämta förstoringsglaset Tant Grön. Och Grattis på FÖDELSEDAGEN! (Kanske var det igår, men i efterskott i så fall.)   ...

Presentation

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9
10
11
12 13
14
15
16
17
18 19 20
21 22 23 24 25
26
27
28 29 30 31
<<< Maj 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards