Direktlänk till inlägg 3 maj 2007

Stressterapi.

Av Persilja - 3 maj 2007 15:04

JAG MÅSTE BLOGGA AV MIG!!!

Sorry för de stora bokstäverna men dottern har haft datorn och låser alltid tangentbordet på versaler...

Jag måste alltså få blogga av mig lite stress.

Jag är inte stressad!!! 

Men jag borde bli stressad åtminstone för att jag inte blir stressad!

Alla andra är stressade. Alla som ringer och frågar hur det går. Och maken.

Jag ska ha 11-årskalas på söndag. På måndag ska dotterns klass komma hit och fika och leka en stund och fröknarna kommer också förstås .

På någon annan dag nästa vecka ska det klämmas in ett avskedskalas för 8-åringen och 12-åringen ska ordna själv ett Softakrig med efterföljande läsk och chipssoaré...

Har jag glömt nåt?

Ja, jag ska packa 100 kartonger till. Tömma förråd, köra grejer till Röda K och sopstationen och så ska jag ju fixa det vardagliga arbetet förstås...


Och så ska 10-åringen till tandläkaren.

DET kom nästan bägaren att rinna över. Det var den där grejen som jag känner att jag inte hinner med.

Så nu har jag stått i telefonkö då och då för att avboka den tiden.

Nånstans känner jag lite stress om jag verkligen tar in allt jag radar upp så här. Men i nästa stund tänker jag. Det är lugnt. Flera dagar kvar.

Jag VET att jag kommer att hinna.

Så därför stressar jag inte.


Vi har nu flyttstök, bloggstök och vanligt stök. RIKTIGT stökigt alltså. 


Det är ganska intressant att studera barnen när det är så HÄR stökigt. Det är som att alla spärrar släpper. De bara slänger saker omkring sig. Slappnar av ordentligt. ÄNTLIGEN får de blomma ut och vara precis så slarviga de vill.

Jag undrar om de samtidigt lär sig att det faktiskt inte är så kul att leva i detta stök. Det är stressande och icke rofyllt.

Det borde till och med de märka!


Det är ju inte så att vi har det särskilt ordnat till vardags. Men det stök som är nu är av en annan karaktär.

Det är mera traktorskopestök. I vanliga fall är det "bara" snöskyffelstök".

 
 
Ingen bild

Hemliga T

3 maj 2007 16:57

Du verkar ju ha stenkoll på vad som ska göras, det i sig brukar göra att stresskänslorna kommer lite senare, iaf för mig. Det värsta som finns är när man vet att man borde vara stressad för det borde vara massa saker man förväntas göra, men inte vet vad. Erh. Typ. Så.

 
Dockmamman

Dockmamman

4 maj 2007 10:16

Jag håller på att flytta jag med och jag sabboterade vitrinskåpet, jag planerar dotras studentbalen, palneringar på två studentbarn, Mässa till nästa helg, avslutning sonens kyrkis till helgen. Dotras vårshow 10 mil bort idag. flytt, och migrän...

Ja det ska blir roligt att flytta i morgon bär det iväg...
Kram Dockmamman

http://dockmammanijamtland.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Persilja - 2 september 2009 15:42

HÄR finns jag nu!   Om ni vill komma i kontakt med mig under min SkönaHem period går det bra att mejla på persiljekvist@gmail.com   Jag vet att det känns konstigt med den nya bloggen, men ni måste orka vänja om er! Tänk på mig som måste skriva och v...

Av Persilja - 1 september 2009 21:13

Vet ni, mina kära läsare, att nu är det mitt sista inlägg här på denna blogg. Jag ska nämligen flytta!!!   I våras fick jag frågan om jag ville prova blogga hos Sköna Hem och frågan kom precis när jag hade en inspirationssvacka så jag tackade ja på ...

Av Persilja - 31 augusti 2009 10:09

Idag blir det en bildkavalkad. Mitt bildsinne är starkare vissa dagar. Jag går med en bildblick och tittar på mitt liv. Ser vackra vyer överallt. Totalt pmsfri så att säga. Allt är vackert, till och med stök... En underbar sjuka!    Tvätt som inte s...

Av Persilja - 30 augusti 2009 20:37

Jag har syhörna i vardagsrummet, nu igen. Jag har valsat runt i hela huset för att åter landa ungefär där jag började som nyinflyttad. Nu ska jag försöka bli kvar där. Åtminstone tills vi renoverar vardagsrummet. Det är verkligen konstigt hur man ka...

Av Persilja - 29 augusti 2009 21:57

Nu kan man se min Man på bild. Hämta förstoringsglaset Tant Grön. Och Grattis på FÖDELSEDAGEN! (Kanske var det igår, men i efterskott i så fall.)   ...

Presentation

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9
10
11
12 13
14
15
16
17
18 19 20
21 22 23 24 25
26
27
28 29 30 31
<<< Maj 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards