Direktlänk till inlägg 5 oktober 2007

Ommöblering.

Av Persilja - 5 oktober 2007 21:12

När jag klämde in min arbetsplats i vardagsrummet för några veckor sen kändes det bra. Så gick någon vecka och det kändes trist att ha kaoset som första blickfång i vardagsrummet. Så nu har jag flyttat arbetsbordet till en vägg långt in. Och flyttat sofforna så att de nu är framför öppna spisen. Mycket bättre möblering. Tycker jag nu. Om några veckor är det dags igen. Jag leker "på hur många sätt kan man möblera ett rum" en jätterolig lek!  Hahaha!

Det som syns till höger är murspisen.

Bakom soffan finns då arbetsdelen lite avskild sådär.Gamla svängda soffan hamnade framför bokhyllan.

Nu ikväll har dottern somnat på soffan. Först bäddade hon så fint med filtarna. Jag tror också jag gjort mig förtjänt att somna på soffan...

 
 
Lisa

Lisa

5 oktober 2007 22:00

Hej P! Nu har jag varit i dina krokar under veckan som gått och röjt på loppisarna och fyndat massor, dock inte så många tyger som jag hade hoppats på. Men nu är jag hemma och har suttit och kollat igenom alla dina mysiga inlägg och det känns som att komma hem en gång till! Din andra blog ser jättebra ut, är det något du undrar över med blogspot så fråga mig. Jag är ju proffs! Hehe...

http://mittlillahus.blogspot.com

 
Lisa

Lisa

5 oktober 2007 22:25

Nu har jag länkat till Verkstan och snott bilder från dig utan att fråga. Säg till om du inte godkänner det, så kanske jag tar bort dom.

http://mittlillahus.blogspot.com

 
maloppa

maloppa

5 oktober 2007 22:26

Ja, visst är det svårt att veta på förhand hur man kommer att trivas med möbleringen. Man lär sig efterhand tekniken att lägga mattor under stora tunga möbler för att kunna flytta runt när man själv känner för det.... Vårt vardagsrum är jättetråkigt och svårmöblerat, flera dörrar och stora fönster längs hela ena sidan. Dessutom är det långsmalt och ett genomgångsrum så möbleringen får vara som den är, ett tag framöver i allafall.
Tycker det ser väldigt inbjudande och hemtrevligt ut hemma hos dig, både med den nya o gamla möbleringen.

http://maloppas.tradgardsblogg.se

 
Mariakoden

Mariakoden

6 oktober 2007 00:15

Det där är en jätterolig lek!!
Killar verkar inte ha fattat hur kul den är=(
Vilken trött tjej! Våra 3 barn har alla somnat framför teven ikväll...
Har jag sagt att jag älskar ert hus å eran stil...jaha, det har jag visst!
Ha en trevlig helg!!!!!

http://www.mariakoden.blogg.se

 
Maria_Jag blommar

Maria_Jag blommar

6 oktober 2007 05:34

Du verkar ha så många härliga tyger!! Ska bli spännande att se vad de ska bli när de blir stora! =)

http://jagblommar.blogspot.com

 
Ingen bild

Persilja

6 oktober 2007 07:55

Lisa: Har du varit här? Jaså var det hitåt du for! Tänk om jag sett dig? Nae, du hade väl sagt hej, du som vet hur JAG ser ut. Jag kommer med frågor om blogspot så fort jag kör fast nästa gång!!! Och du får låna hur mycket du vill ur min blogg! Tack, du är verkligen en vän!!!! Kram!

Malopps: Vi hade ockås ett sånt rum i en lägenhet. Men jag stod inte ut med svårigheterna och hittade på allt tokigare saker som att stänga till dörrar osv, allt för att kunna variera mig. Tack för berömmet!
Kram!

Mariakoden: Nej, de verkar inte ha fattat. Men jag brukar säga till min man att "det är väl bättre att jag får omväxling med att möblera om än att jag måste byta ut dig!!" För det är mitt enorma behov av omväxling. Ommöblerandet har räddat vårt äktenskap. MouhahahA!
Maria-jag blommaer: De lär hamna i Persiljas Verkstad!

 
IT-mamman

IT-mamman

6 oktober 2007 08:37

Men vad har du möblerat med bakom spisen? Är det ett mysrum eller har du ställt en hantverkare där eller vad blev det till slut?

http://itmamman.wordpress.com

 
Mariakoden

Mariakoden

6 oktober 2007 09:57

Du är rätt kul du....
=)
Fast tänk så bra om hon googlar på sig själv för då får hon ju lite KONSTRUKTIV kritik!
Har du läst krönikan?
jag brukar avsky henne men den här tog priset!!!
Å sättet att säga till sonen att han ska få veta en grej "fast inte nu utan sen" ......
Sudda sudda sudda sudda bort kristin från näthinnan.......*sjunger*
Kram å trevlig helg!!!

http://www.mariakoden.blogg.se

 
Lotten

Lotten

6 oktober 2007 15:00

Men vad fint det blev efter ommöbleringen! Smart att sätta sofforna runt öppna spisen nu när den mörka tiden kommer.... Vilken fin arbetshörna du har oxå... och såå mycket tyger!

Ha en trevlig lördag! Kram Lotten.

http://ornnastet.blogspot.com

 
Ingen bild

Persilja

6 oktober 2007 16:16

IT.mamma: Där står två kartonger med lampor och tavlor som inte packats upp. Plus några skolplanscher som inte heller hittat någon plats...Framför, för att dölja skräpet står en piedestal med en stor gammal tändstickskaktus...Hrmhrm-det blev alltså en nisch att belamra...

Mariakoden: Hade inte läst den, har inte idats läsa människans krönikor på länge, men nu gjorde jag ju det för att informera mig; håller med dig fullständigt. Snacka om förljugen påhittad dynga! "Storebror som gör allt för sin älskade lillebror"... uähhh! Ge mig en hink jag måste spy av allt gulligull! Är människan schizo eller??? fattar hon inte hur genomskinligt det verkar? Leendet kommer tillbaka, hon springer och joggar och han gnäller eller tjatar inte en enda gång??? Va?
Han säger bara "då har jag nåt att längta efter?" Snacka om att inte leve i verkligheten! Eller skriva fantasihistorier...

 
Ingen bild

Persilja

6 oktober 2007 16:16

Lotten: Hoppas de står kvar om några veckor också...DET vet man aldrig---

 
Lady Stalker

Lady Stalker

6 oktober 2007 17:28

Vad otroligt mysigt du har det! Kul att se! Och så mycket böcker ... precis min stil!

Hoppas du har en skön helg!

http://ladystalker.bloggsite.se

 
kicki

kicki

6 oktober 2007 20:17

DET är en kul lek!*S* Fast bokhyllan flyttar du inte så ofta va? Blev riktigt snyggt,men du,jag kollar in bloggen om ett par veckor igen,för då vill jag se en ny möblering som jag inte sett förut...*asg*

Ha en skön kväll-Ska se Natt på muséet med barnen nu.

http://iverashus.blogspot.com

 
Ingen bild

Persilja

6 oktober 2007 20:19

Lady Stalker: Tack! Jo, böcker måste alltid finnas för hemkänslan!!! När får jag stoppa din bok i hyllan då???

Kicki: Den har vi sett ett par varv...haha!

 
Christina W

Christina W

7 oktober 2007 09:46

Jag älskar hem där det syns att folk lever och bor. Det gör det i ditt hem. HÄrligt.

http://metrobloggen.se/godmat

 
Lady Stalker

Lady Stalker

7 oktober 2007 20:49

Persilja: När du får stoppas min bok i hyllan? Ja, inom en inte alltför avlägsen framtid hoppas jag. Boken är nämligen klar nu och stora förlagsnojan i gång! :-)

http://ladystalker.bloggsite.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Persilja - 2 september 2009 15:42

HÄR finns jag nu!   Om ni vill komma i kontakt med mig under min SkönaHem period går det bra att mejla på persiljekvist@gmail.com   Jag vet att det känns konstigt med den nya bloggen, men ni måste orka vänja om er! Tänk på mig som måste skriva och v...

Av Persilja - 1 september 2009 21:13

Vet ni, mina kära läsare, att nu är det mitt sista inlägg här på denna blogg. Jag ska nämligen flytta!!!   I våras fick jag frågan om jag ville prova blogga hos Sköna Hem och frågan kom precis när jag hade en inspirationssvacka så jag tackade ja på ...

Av Persilja - 31 augusti 2009 10:09

Idag blir det en bildkavalkad. Mitt bildsinne är starkare vissa dagar. Jag går med en bildblick och tittar på mitt liv. Ser vackra vyer överallt. Totalt pmsfri så att säga. Allt är vackert, till och med stök... En underbar sjuka!    Tvätt som inte s...

Av Persilja - 30 augusti 2009 20:37

Jag har syhörna i vardagsrummet, nu igen. Jag har valsat runt i hela huset för att åter landa ungefär där jag började som nyinflyttad. Nu ska jag försöka bli kvar där. Åtminstone tills vi renoverar vardagsrummet. Det är verkligen konstigt hur man ka...

Av Persilja - 29 augusti 2009 21:57

Nu kan man se min Man på bild. Hämta förstoringsglaset Tant Grön. Och Grattis på FÖDELSEDAGEN! (Kanske var det igår, men i efterskott i så fall.)   ...

Presentation

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25
26
27 28
29 30 31
<<< Oktober 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards