Direktlänk till inlägg 22 november 2008

Missad tenta!

Av Persilja - 22 november 2008 23:24

Ibland har jag återkommande mardrömmar. Eller drömmar. Som att jag missar en massa tentor. Jag tentar och tentar men missar hela tiden för att jag inte läst på ett endaste dugg. Det här är en mardöm som jag drömmer ofta. Månne en mara på grund av min avhoppade högskoleutbildning?

Borde jag gått klart? inte lyssnat på min inre röst som sa "du ska inte jobba som maskiningenjör, det är inte din grej". Borde jag struntat i det, pluggat vidare och tagit examen? I vaket tillstånd känns det som det bästa jag gjort, det att jag hoppade av en utbildning som var så långt från mig själv som det bara gick. Men likväl kommer den där drömmen. Då känns det svettigt och ångestframkallande att jag inte klarar de där tentorna utan bara sitter där och kan inget fast jag inget hellre vill än fixa de där tentorna. Undrar hur länge mitt undermedvetande ska plåga mig med detta?

Hänger inte mitt undermedvetna med? Fattar det inte vad som är rätt för mig? Man kan ju undra!

Fast det kanske betyder något helt annat?

Hm...

Drömtydning tack! 

Någon som vet vad prov som man inte klarar betyder???

NU ska jag hoppa i säng och inte drömma om missade tentor!

Goodnight!


 
 
trollpackan

trollpackan

23 november 2008 07:48

Hmmm...det behöver ju inte vara så bokstavligt...kan ju vara så att det är något i livet som du är rädd att du inte klarar av, behöver ju inte handla om just en utbildning;)
Trevlig söndag!

http://trollpackan

 
Ingen bild

Carina

23 november 2008 09:35

Jag associerar det mer till alla saker du alltid vill hinna med att göra, att inte hinna räcka till. Fundera på drömmarna så brukar svaren finnas där och vägen du behöver gå blir tydligare.

 
Andie

Andie

23 november 2008 10:48

Jag har en bok av Pamela Ball som heter tolka dina drömmar, och bara för skojs skull kollade jag upp detta du beskriver. Det finns inte Tenta men tentamen i boken och där står det så här ; Att drömma om att skriva eller bli utestängd från en tentamen är en vanlig mardröm som har en hel del att göra med de mål vi sätter upp göt oss själva, och våra behov med att lyckas. Vi behöver bli accepterade för vad vi kan göra,så en del av de tillfällena som oroar oss som barn används av drömjaget för att symbolisera andra sådana tillfällen.

Vet inte om det hjälpte nåt. Och du kanske kan relatera det till ditt liv bättre. Jag tycker att det är väldigt roligt med drömtydning och skaffade denna bok på årets bokrea faktiskt.

http://www.upinmytree.wordpress.com

 
Ingen bild

Persil,ja

23 november 2008 10:59

Trollpackan: Jag tror det ligger mycket i den tolknigen!

Carina: Ja, det är nog en bra tolkning!!!

Andie: Det stämmer väldigt bra! Klok bok! Tack!

 
elaina som ber Dig lyssna här...

elaina som ber Dig lyssna här...

23 november 2008 13:59

USCH för mardrömmar!
Jag har en återkommande där barna är försvunna å paniken när jag inte kan hitta dom t.o.m väcker mig! *ryser* (det vore nog nå´t för en drömtydare att gotta sig åt)
Kanske betyder Din dröm att ställer Du för stora krav på Dig själv att prestera å producera en massa för att sörja för ert uppehälle? Månhända känns förväntan från alla Dina läsare som ett stressmoment plus det att Du ständigt måst ha nå´t att förevisa/ redovisa på bloggen för att behålla Din plats? Du är ju faktiskt bland dom populäraste och mest kommenterade just nu på bloggagratis: GRATTIS!!!
=0D
ps: bjuder Dig på en meditativ ljudslinga inne hos mig så Du kan slappna av/ sova gott!

http://elaina.bloggagratis.se/2008/11/23/1132549-b

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Persilja - 2 september 2009 15:42

HÄR finns jag nu!   Om ni vill komma i kontakt med mig under min SkönaHem period går det bra att mejla på persiljekvist@gmail.com   Jag vet att det känns konstigt med den nya bloggen, men ni måste orka vänja om er! Tänk på mig som måste skriva och v...

Av Persilja - 1 september 2009 21:13

Vet ni, mina kära läsare, att nu är det mitt sista inlägg här på denna blogg. Jag ska nämligen flytta!!!   I våras fick jag frågan om jag ville prova blogga hos Sköna Hem och frågan kom precis när jag hade en inspirationssvacka så jag tackade ja på ...

Av Persilja - 31 augusti 2009 10:09

Idag blir det en bildkavalkad. Mitt bildsinne är starkare vissa dagar. Jag går med en bildblick och tittar på mitt liv. Ser vackra vyer överallt. Totalt pmsfri så att säga. Allt är vackert, till och med stök... En underbar sjuka!    Tvätt som inte s...

Av Persilja - 30 augusti 2009 20:37

Jag har syhörna i vardagsrummet, nu igen. Jag har valsat runt i hela huset för att åter landa ungefär där jag började som nyinflyttad. Nu ska jag försöka bli kvar där. Åtminstone tills vi renoverar vardagsrummet. Det är verkligen konstigt hur man ka...

Av Persilja - 29 augusti 2009 21:57

Nu kan man se min Man på bild. Hämta förstoringsglaset Tant Grön. Och Grattis på FÖDELSEDAGEN! (Kanske var det igår, men i efterskott i så fall.)   ...

Presentation

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< November 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards