Alla inlägg under april 2008

Av Persilja - 5 april 2008 19:55

Idag när vi kom hem från lördagsaktiviteterna möttes vi av denna syn:

Vår låda var inte bara nedvält den var totalt överkörd, massor av bucklor och till och med röda lackrester från plogbilen. Någon som haft bråttom idag...Tur det bara var brevådorna som fick sig en smäll.

När jag ändå fotade lådorna, så passade jag på att fota huset i vinterskrud.

Undrar om vi hinner bygga ny balkong i sommar???

Hoppas.

Skulle onekligen bli snyggare.

NU ska jag hälla upp ett glas rödvin som är kvar sen tjejfesten för jättelänge sen. I vinbox verkar det hålla sig länge!

Eller är det jag som inte vet hur det ska smaka?  

Av Persilja - 5 april 2008 17:08

9-åringen började träna basket för några veckor sedan, något han längtat efter HUR länge som helst. Han älskar sina träningar och räknar dagarna mellan träningstillfällena. Idag var det match och sonen fick vara med för första gången. Från elva i morse till nyss har det varit matcher. Ååå, så kul att få vara med om! Jag njöt av stunden på läktaren. Jag har alltid gillat basket men oj vilken känsla att ha sin egen son i ett lag som spelar match. Jag kommer att vara en hängiven morsa i publiken framöver! Sonen älskade det. Och laget är ett sånt som låter alla spela. Alla får spela lika mycket, till och med min son som bara tränat några veckor. Sånt är värt mycket!!!

Alla lag är inte såna! Det förekommer "toppning" i många lag och vi har haft sån tur att hamna i ett lag vars tränare inte praktiserar detta!

Underbart!

Mindre underbart är detta:

Jag säger bara BLÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ!


Av Persilja - 5 april 2008 10:44

Nya väskor finns nu på Persiljas Verkstad. Där kan man handla helt miljövänligt eftersom allt utom tråden är av återvunna material!

Av Persilja - 5 april 2008 09:13

Fick ett mejl "Vi ska åka förbi IKEA, vill du att vi köper något?"

Det fanns inget jag behövde sådär direkt men jag gick in på hemsidan och spanade. Tänkte 150 spänn kan jag spendera. Unna mig.

Föll pladask för årets sommarsortiment. Slog dövörat till mitt löfte att inte köpa något jag inte behöver och släppte loss.

Detta fick jag igår:

Em polyetenkasse, alltså samma material som i IKEAs "tvättsäckar" ni vet, men i lite roligare mönster. Egentligen är det en yterkruka vilket jag tyckte var en rolig idé men jag kommer nog att använda den på annat sätt. Strumpförvaring kanske?

Samma mönster i annan färg på bricka. Man kan aldrig få för många brickor va?

Jag diggar enkla mönster utan för mycket krusiduller.

Och rosa/gult är en favoritkombination.

Sen blev det dessa birdies också. De är batteridrivna och kan tänkas stå utomhus på sommaren. Fast stora delar av vår sommar har vi ju ljust på natten så de kommer nog till användning på sensommaren först. Dessutom är det ju miljövänligare att ha dem utan batterier...

Usch vad mycket plast jag köpt nu!

Får alltid lite ångest när jag konsumerar så här onödigt. Dels onaturliga material, dels onödiga prylar och dels batteridrivna. En riktigt miljöskurk är jag.

Men jag sväljer det nu och tänker på alla gånger jag köper begagnat eller inte köper alls och så känner jag mig genast lite bättre.

Lever ni också med ett samvete på axeln som ständigt hackar på er?

Det kan vara bra.

Det skulle vi behöva jämt allihopa för klimatets skull. Men ibland slår man dövörat till. 

Av Persilja - 4 april 2008 21:43

Vissa dagar vill man bara dra ett streck över. Snart kan jag göra det med denna dagen. Usch vilken olustig typ jag haft att göra med idag!!!

Nåväl, världen är full av trevliga snälla goda människor! De möter man dagligen och man borde ju ge det mer uppmärkamhet än man gör eftersom EN enda "ond" människa kan förstöra så mycket. Ond är kanske att ta i, men oförsonlig, konfliktbenägen och illasinnad är väl iallafall tänkbara adjektiv. 

Usch ja!

Nog om det!

Varje morgon innan barnen går till skolan har de gullestund med Pommac. Han är morgontrött och ligger och sover i vardagsrummet där de klär på sig och gör sig i ordning. Mitt i smeten.

Han vet vad han gör. För morgongos med Pommac hinner de alltid med hur sena vi än är!

Alla klappar honom, alla har tid att krypa ner på golvet med honom. Borsta tänder, äta frukost, packa ryggsäck, det kan man hoppa över, men kramstund med voffsingen missar man aldrig!!! Han njuuuuter.

Massor.

Vem skulle inte vilja vara han i detta läge?????

Varför får jag aldrig ligga på golvet och bli kliad på magen??????

Va???

Måste prova lägga mig där någon gång och se underdånig ut. Hoppas det funkar. 

Av Persilja - 4 april 2008 13:49

Det finns snälla människor.

Det finns snälla människor.

Det finns snälla människor.

Det finns snälla människor.

Det finns snälla människor.

Det finns snälla människor.

Det måste jag banka in innan jag blir helt golvad.

Har råkat ut för mindre snälla under dagen och det gäller att inte låta det bita sig fast!

SÅ:

Det finns snälla människor.

Det finns snälla människor.

Det finns snälla människor.

Det finns snälla människor.

Det finns snälla människor.

För det finns det!

Världen vimlar av dem!!!!!!!!!!!!

Så det så!

Ps! Dottern hade tolv kommentarer att läsa när hon kom hem från skolan och blev SÅÅÅÅÅÅÅÅÅ lycklig!!!!!

Världen är full av snällisar!!!!!!!

Av Persilja - 3 april 2008 19:52

Efter kvällens hundpromenad fick jag ett tokryck och flyttade en hel skåp. Den har stått i hallen förut men då hallen jämt är belamrad med icke upphängda ryggsäckar, icke bortställda skor osv så har skåpluckor och lådor sällan kunnat öppnas utan att man fått flytta undan en massa saker först. En ständig irritationskälla. I vardagsrummet var problemet att jag såg alla sladdar som hängde bakom månbordet där vi hade teven. I och med skåpflytten löstes två problem. Nu kan jag fylla alla luckor med gamecube och annat som hör till teven. Som ni ser har vi världens minsta teve. Vi får sitta nära nära varann för att se nåt. Men det är helt okej. Vet inte hur jag skulle möblera med en sån där stor platteve. Barnens högsta önskan ("alla har en sån"), men jag vill inte ha in en sån, så jag håller önskningen stången så länge jag kan.En blixtbild här, den förra blev väl nog så mörk!

Jag har fått en arvtagare i bloggvärlden och jag känner att jag kan dra mig tillbaka som bloggare snart för dotterns blogg är en höjdare!!! (Fast jag är kanske inte riktigt objektiv?)

Kika får ni se!!!


Av Persilja - 2 april 2008 19:50

Idag fick jag ett paket! Ett spännande grönt paket. Inuti låg en alldeles egen persiljekvarn! Gulliga, generösa, spontana livsnjutaren Mynta hade köpt den till mig! Tänk! Vilken omtanke! Det är så att hjärtat smälter! Sen fick jag en fröpåse med Persilja också! Och ett handskrivet underbart brev. Hon hade varit till en loppis och spanat efter en tavla som min farfar kanske målat. Jag tyckte jag skymtade en av hans målningar på ett foto som hon tagit. Nu var det inte hans men tänk, hon åkte dit bara för min skull och jag hade inte ens bett om det! Det kallas omtanke! Tack fina bloggvän!!! Om du visste vad gott det gjorde här i pmsträsket!

Du drog inte bara upp mig du kastade mig en kilometer bort också, så jag tror att jag inte hinner sugas ner dit igen innan det är över för denna månad.

Puss! You made my day!

Och precis på dagen för ett år sen var det en annan bloggare som gjorde min dag! Det var första gången jag visade mig på bloggen också.

Presentation

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< April 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards