Direktlänk till inlägg 4 april 2008

Pommacmassage!

Av Persilja - 4 april 2008 21:43

Vissa dagar vill man bara dra ett streck över. Snart kan jag göra det med denna dagen. Usch vilken olustig typ jag haft att göra med idag!!!

Nåväl, världen är full av trevliga snälla goda människor! De möter man dagligen och man borde ju ge det mer uppmärkamhet än man gör eftersom EN enda "ond" människa kan förstöra så mycket. Ond är kanske att ta i, men oförsonlig, konfliktbenägen och illasinnad är väl iallafall tänkbara adjektiv. 

Usch ja!

Nog om det!

Varje morgon innan barnen går till skolan har de gullestund med Pommac. Han är morgontrött och ligger och sover i vardagsrummet där de klär på sig och gör sig i ordning. Mitt i smeten.

Han vet vad han gör. För morgongos med Pommac hinner de alltid med hur sena vi än är!

Alla klappar honom, alla har tid att krypa ner på golvet med honom. Borsta tänder, äta frukost, packa ryggsäck, det kan man hoppa över, men kramstund med voffsingen missar man aldrig!!! Han njuuuuter.

Massor.

Vem skulle inte vilja vara han i detta läge?????

Varför får jag aldrig ligga på golvet och bli kliad på magen??????

Va???

Måste prova lägga mig där någon gång och se underdånig ut. Hoppas det funkar. 

 
 
Ingen bild

Anne

4 april 2008 22:02

"Alla klappar honom, alla har tid att krypa ner på golvet med honom. Borsta tänder, äta frukost, packa ryggsäck, det kan man hoppa över, men kramstund med voffsingen missar man aldrig!!!"

HELT rätt prioritering tycker jag! :)

 
Ingen bild

Allergimamma

4 april 2008 22:14

Hoppas att det inte finns några pålsdjursallergiker i dina barns klasser, min dotter skulle bli sjuk om någon av hennes klasskamrater skulle ha "rulla runt" med hunden innan skolan, tyvärr:-(

 
Johanna

Johanna

4 april 2008 22:27

Sicken gosis han är, den vovven!
Jaqg blir så nyfiken på vad du råkat ut för idag! Men det kanske inte är nåt du vill berätta på bloggen? imorgon blir det en bättre dag!!

http://uglimoo.blogg.se

 
Pippi

Pippi

4 april 2008 23:15

*fniss* De enda som kommer och gullar med mig när jag ligger på golvet är hundarna. Barnen använder mig mest som studsmatta och maken undrar mest vad jag håller på med :D Hoppas att du lyckas bättre. Jag ska i alla fall hålla tummarna ;)

Du är också väldigt klok som låter bli att fästa dig alltför mycket vid den negativitet som denna enda människa du mött idag fört med sig!

http://langstrump.wordpress.com

 
Christina

Christina

4 april 2008 23:48

Tänk så här ... du behöver bara stöta på idioter då och då. Och de som är idioter måste leva med sig själva resten av livet :P Trevlig helg!

http://www.tara.se/bloggare/christina-olsson

 
Anitha

Anitha

5 april 2008 00:16

Aaaah, den som kunde få vara Pommac en stund, ja :-) Nu har jag ingen hund, men jag ska visa barnen dina bilder, och sedan lägga mig på golvet själv. Förvisso är jag inte alls lika söt som Pommac, men om jag mutar med lördagsgodis så kanske det går vägen...

Hoppas du får en bättre lördag än fredag iaf, vare sig du blir kliad på magen eller ej. Trevlig helg! :-)

http://femman.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Persilja

5 april 2008 08:07

Anne: Visst har de!

Allergimamma: Fy, vad jobbigt. Själv är jag väldigt allergisk mot fällande hundar men känner inte alls av Pommac, så kanske får de inte med sig så mycket allergener av honom. Det finns en kille i klassen som är pälsdjurallergiker men han har suttit med Mollly men inte känt av något, som tur är.

Johanna: Nej, jag kan inte berätta det på bloggen, av de dryga femhundra läsare jag har vete jag ju aldrig vem alla de 450 som inte kommenterar är...

Pippi: Studsmatta, det känner jag igen. Förstår inte vad de får för asscociationer och varför? haha!

Christina: Ja, det var ett bra sätt att tänka. Stackars deras barn dessutom!

Anitha: Hoppas det gick vägen!!! ;D

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Persilja - 2 september 2009 15:42

HÄR finns jag nu!   Om ni vill komma i kontakt med mig under min SkönaHem period går det bra att mejla på persiljekvist@gmail.com   Jag vet att det känns konstigt med den nya bloggen, men ni måste orka vänja om er! Tänk på mig som måste skriva och v...

Av Persilja - 1 september 2009 21:13

Vet ni, mina kära läsare, att nu är det mitt sista inlägg här på denna blogg. Jag ska nämligen flytta!!!   I våras fick jag frågan om jag ville prova blogga hos Sköna Hem och frågan kom precis när jag hade en inspirationssvacka så jag tackade ja på ...

Av Persilja - 31 augusti 2009 10:09

Idag blir det en bildkavalkad. Mitt bildsinne är starkare vissa dagar. Jag går med en bildblick och tittar på mitt liv. Ser vackra vyer överallt. Totalt pmsfri så att säga. Allt är vackert, till och med stök... En underbar sjuka!    Tvätt som inte s...

Av Persilja - 30 augusti 2009 20:37

Jag har syhörna i vardagsrummet, nu igen. Jag har valsat runt i hela huset för att åter landa ungefär där jag började som nyinflyttad. Nu ska jag försöka bli kvar där. Åtminstone tills vi renoverar vardagsrummet. Det är verkligen konstigt hur man ka...

Av Persilja - 29 augusti 2009 21:57

Nu kan man se min Man på bild. Hämta förstoringsglaset Tant Grön. Och Grattis på FÖDELSEDAGEN! (Kanske var det igår, men i efterskott i så fall.)   ...

Presentation

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< April 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards