Alla inlägg den 12 april 2008

Av Persilja - 12 april 2008 11:09

På begäran:


Thailändsk kycklingsoppa á la Persilja:

5-6 portioner

Kycklingfiléer 5-6 st 

Chilifrukter  typ 2 större

2-3 vitlökslyftor 

1 burk kokosmjölk (ej light!)

1 liter kycklingbuljong

1 tsk råsocker

ev. chilipulver

2 tomater


Gör så här:


Strimla chilifrukterna, ta ej bort kärnorna om du vill ha hetta, riv eller pressa vitlöken, strimla kycklingen i ungefär lika stora bitar. 

Fräs detta tillsammans i t ex olivolja tills kycklingen fått färg.

Slå i kokomjölken och buljongen. Låt puttra ca 10 minuter.

Skär under tiden tomaterna i små bitar.

Dra grytan av plattan och smaka av med chilipulver och salt. (Om hettan inte känns tillräcklig.)

Tillsätt råsockret och tomaterna och rör om.

Servera!

Enligt originalreceptet ska det även vara citrongräs, men eftersom flera i vår familj inte gillar det hoppar jag över.

Ibland sätter jag i lite rivet limeskal.



Av Persilja - 12 april 2008 08:42

Mitt liv står still känns det som.

Fast den som tittar på utifrån tycker kanske inte det. Men härinne inifrån mig, känns det som att det står still. Samma grubblerier, samma våndor, samma stiltje. DET HÄNDER INGET! 

JAG HAR FASTNAT!!! 

I nån slags geggamojja. Alla andra springer förbi mig, runt mig, över mig, på mig, medan jag sitter fastgeggad.

Jag måste samla kraft att ta tag med händerna och dra loss ena foten och sen snabbt dra loss den andra för att komma loss.


Presentation

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< April 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards