Direktlänk till inlägg 29 april 2007

Hipp hurra på min födelsedag!

Av Persilja - 29 april 2007 09:15

Lycka!

Att bli firad som jag blivit!

Jag var tvungen att ligga kvar i sängen i morse (stackars mig, hihihi!). Hörde hur dottern tassade upp tidigt och började väcka alla. Hon längtade så förskräckligt efter att min födelsedag skulle komma att hon gick och lade sig tidigare än vanligt i gårkväll.

Sen kom de alla uppför trappen och sjöng "Ja må hon leva" och sen på äldste sonens förslag hurrade de 45 gånger! Haha!

Paket fick jag, spännande!

Och alldeles alldeles underbara kort som de skrivit själva!


Sen blev det tårta nere i köket.

Vi var tvungna att skynda oss ner för de hade redan tänt ljusen innan de gick upp...(när morsan inte var där och brydde sig!)

Jag fick blåsa ut ljusen och önska mig något!



Det var nästan som en födelsedag från barndomen. I köket hade 8-åringen kvällen innan hållt på att pyssla med något hemligt och jag fick ABSOLUT INTE GÅ IN I KÖKET!

Se vad han gjorde:

UNDERBART!

Och i present fick jag en alldeles fantastiskt skir vårgrön mobil av handgjort papper och tunn ståltråd. Något som alla ni pysselduktiga kan återskapa:

Visst är den fin!!!

Så min dag har börjat alldeles, alldeles underbart!

Om några timmar åker vi ner mot kusten, med full bil, två vuxna och fem barn, kompis till 10-åringen hakar på.

Där ska vi gå på stans äldsta (och mest expansiva) kineskrog. Det är liksom "vårt" ställe, fast de både flyttat och byggt ut. Men kinesfamiljen som äger stället är desamma.

Och IMORGON!

IMORGON får vi NYCKLARNA till HUSET!!!

Jippi!!!

Så imorgon kväll kanske jag hinner lägga in lite bilder från vårt nya hus!

Längtar så att jag blir alldeles orolig!!! (Drömde i natt om hur det i alla skåp och garderober var gult rinnande fett fullt med små hårstrån i...de hade inte flyttstädat och jag blev så deppig. Fick börja med att skura fett (sådär som det kan se ut i fläkten när den inte blivit rengjord på länge...)

Men det var ju bara en dröm!

Livet verkar just nu vara bättre än alla drömmar!

(Så länge det håller i sig-måste ju tilläggas!)

 
 
IT-mamman

IT-mamman

29 april 2007 09:50

GRATTIS PÅ SJÄLVASTE FÖDELSEDAGEN! Fast du sitter väl i en bil och läser inte detta nu. Men hurra, hurra, hurra, hurra! (orkade inte hurra 45 gånger...)

http://itmamman.wordpress.com

 
Pippi

Pippi

29 april 2007 09:55

Vilket underbart födelsedagsfirande :-) Vilka fantastiska, kreativa, omtänksamma och generösa barn du (och din make,då ;-)) har!

http://pippi.blogg.se

 
Ingen bild

IT:mamman

29 april 2007 10:00

IT:mm Tack (igen)! Vi åker lite senare...så jag läser!

Pipi: Ja, där har jag lyckats hehe!!!

 
Lyckliga Grodan

Lyckliga Grodan

29 april 2007 10:09

grattisar från grodskogen..
inget går upp mot egengjorda grattiskort..
hoppas din dag blir fin...

http://lyckligagrodan.blogspot.com

 
Lisa

Lisa

29 april 2007 10:17

Grattis grattis! Mobilen var jättefin och likaså din familj! Själv är jag i Luleå just nu, ska till Åbo och kommer tillbaks om tre veckor, och då är det nog öppet vatten och grönt här! Ha en jättehärlig födelsedag och inflyttning! Kram från Lisa

http://mittlillahus.blogspot.com

 
Ingen bild

/B

29 april 2007 10:58

Grattis! Vilken härlig födelsedag, med tårta, överraskningar och dessutom snart en husnyckel i handen. Mobilen är jättefin! Var kommer den ifrån?
Vad spännande det ska bli att få se bilder från ert nya hus.
/B

 
Ingen bild

Persilja

29 april 2007 11:27

B: Tack biggan! Atéljenord (Kiruna)

Lisa: Ja! Exakt! Det är så fjantigt! Men det är lite så människor delas upp idag. Tack vare internet hittar man sina likar bland vem som helst utan att välja bort dem först pga "fel status". Även åt "andra hållet" sållas det ju. En "knegare" har fördomar "uppåt" och en tjänsteman "neråt". Och alla är vi av samma skrot och korn! Totalt ointressant vad man jobbar (eller inte) med!!! Kram!!!
Till Åbo höll vi nästan på att flytta!

 
Lilla My

Lilla My

29 april 2007 16:50

Grattis !Vilken tur att det bara var en dröm om husstädningen.Hoppas att verkligheten är bättre.Kul med bilder på huset.Jag älskar sånt.

http://myslivochhem.blogspot.com

 
Hemliga T

Hemliga T

29 april 2007 19:50

Grattis, vilken underbar familj med goa ungar du verkar ha!

http://hemligarummet.bloggagratis.se

 
elaina

elaina

29 april 2007 22:03

Men nåså otroligt mycke GRATTIS på Din Dag, Persilja!
Mobilen skir å vacker, gratulationsbanderollen ovärderlig, tårtan jättegod å Hurra X 45 va fyndigt.
Ha det fortsatt gott i helgen...
=0)

http://elaina.bloggagratis.se

 
Annis

Annis

29 april 2007 23:16

Grattis igen lilla du, vad underbart fin mobil...den vill jag härma. Kram!

http://www.annis.blogspot.com

 
maloppa

maloppa

30 april 2007 00:41

Ett jättegrattis till dig som verkar ha en helt underbar familj. Den mobilen var ju ursöt och grattiset på väggen såååå gulligt.
Hoppas du haft en riktigt härlig dag!

http://maloppa.tradgardsblogg.se

 
solgul

solgul

30 april 2007 08:02

Grattis i efterskott/Kram Solgul maskros

http://levmaskrosbarnet.bloggagratis.se

 
Hannele

Hannele

30 april 2007 10:26

Grattis! Nästan du kunde fira men kungen ;)

http://hannelesparadis.blogspot.com

 
Clara

Clara

30 april 2007 15:03

Hoppas du hade en härlig utflykt med familjen!!!! Vilken härlig mobil...vad goa ungar du har som gjort det så mysigt för morsan!!! Det är du värd!!!! Och vad spännande med nyckeln till huset...jag ser fram emot att få se bilder...mums!!
Kram och en kram till!

http://claraslinneskap.blogspot.com

 
Ingen bild

Liten

30 april 2007 16:21

Grattis en dag i efterskott från lilla mej

 
maria

maria

30 april 2007 19:37

Men Hallå!!!!!

STORA Grattiskramar på dig Persilja.....

Borde vara lag på att ha inskrivet när man fyller år....

Kramar

Ses på onsdag med massor av bilder....

Hade du packat så många kartonger sa du??? Jag packar inte jag kör dit det på en gång :)))

Kram igen

http://gnallspikarochlivsflanorer.bloggagratis.se

 
Ingela

Ingela

30 april 2007 23:46

Jag och min familj åt på en större sortens kinakrog i Luleå i går kväll. Kanske var det samma? God mat var det i alla fall. Ingen av de små flickorna äter pizza eller grillkioskmat så det finns oftast "bara" kinamat att välja på när vi äter ute.

http://www.kuoksik.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Persilja - 2 september 2009 15:42

HÄR finns jag nu!   Om ni vill komma i kontakt med mig under min SkönaHem period går det bra att mejla på persiljekvist@gmail.com   Jag vet att det känns konstigt med den nya bloggen, men ni måste orka vänja om er! Tänk på mig som måste skriva och v...

Av Persilja - 1 september 2009 21:13

Vet ni, mina kära läsare, att nu är det mitt sista inlägg här på denna blogg. Jag ska nämligen flytta!!!   I våras fick jag frågan om jag ville prova blogga hos Sköna Hem och frågan kom precis när jag hade en inspirationssvacka så jag tackade ja på ...

Av Persilja - 31 augusti 2009 10:09

Idag blir det en bildkavalkad. Mitt bildsinne är starkare vissa dagar. Jag går med en bildblick och tittar på mitt liv. Ser vackra vyer överallt. Totalt pmsfri så att säga. Allt är vackert, till och med stök... En underbar sjuka!    Tvätt som inte s...

Av Persilja - 30 augusti 2009 20:37

Jag har syhörna i vardagsrummet, nu igen. Jag har valsat runt i hela huset för att åter landa ungefär där jag började som nyinflyttad. Nu ska jag försöka bli kvar där. Åtminstone tills vi renoverar vardagsrummet. Det är verkligen konstigt hur man ka...

Av Persilja - 29 augusti 2009 21:57

Nu kan man se min Man på bild. Hämta förstoringsglaset Tant Grön. Och Grattis på FÖDELSEDAGEN! (Kanske var det igår, men i efterskott i så fall.)   ...

Presentation

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< April 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards