Direktlänk till inlägg 5 april 2008

Basketcup och snö.

Av Persilja - 5 april 2008 17:08

9-åringen började träna basket för några veckor sedan, något han längtat efter HUR länge som helst. Han älskar sina träningar och räknar dagarna mellan träningstillfällena. Idag var det match och sonen fick vara med för första gången. Från elva i morse till nyss har det varit matcher. Ååå, så kul att få vara med om! Jag njöt av stunden på läktaren. Jag har alltid gillat basket men oj vilken känsla att ha sin egen son i ett lag som spelar match. Jag kommer att vara en hängiven morsa i publiken framöver! Sonen älskade det. Och laget är ett sånt som låter alla spela. Alla får spela lika mycket, till och med min son som bara tränat några veckor. Sånt är värt mycket!!!

Alla lag är inte såna! Det förekommer "toppning" i många lag och vi har haft sån tur att hamna i ett lag vars tränare inte praktiserar detta!

Underbart!

Mindre underbart är detta:

Jag säger bara BLÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ!


 
 
/B

/B

5 april 2008 17:49

Jaså, är det cuphelg för er också? Hos oss spelar både Ludde och Adam. Max coachar & peter är chaufför. Jag ska vara publik bara på några av matcherna för det är MÅNGA matcher en sån här helg för familjen L-W... Hahaha... Hittills har de spelat sex matcher. Kanske vi syns på ngn läktare i morrn?

http://www.lyckligagatans.blogg.se

 
Ingen bild

Persilja

5 april 2008 19:37

B: Imorgon klockan 10:00 på Bergskolan???

 
/B

/B

5 april 2008 20:25

Vi har match 10 eller 11 i Hälsans hus...
:-)
/B

http://www.lyckligagatans.blogg.se

 
Maria

Maria

5 april 2008 21:44

hej
Vår äldsta spelar basket, innebandy och fotboll. Fotboll inte under vintern och innebandyn inte under sommaren. Men det är basketen som är mest rättvis, alla får spela lika mycket och tränaren är så snäll och bra. Vad mycket det betyder för att man ska gilla en sport eller inte.

http://mariasrum.blogspot.com

 
Ingen bild

Persilja

5 april 2008 23:55

Maria: Ja, det kanske är basketens natur! Det har jag inte tänkt på. Det är ju lite av en gatusport. Och det görs många mål så ett eller annat missat mål är ingen katastrof som i fotbollen...

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Persilja - 2 september 2009 15:42

HÄR finns jag nu!   Om ni vill komma i kontakt med mig under min SkönaHem period går det bra att mejla på persiljekvist@gmail.com   Jag vet att det känns konstigt med den nya bloggen, men ni måste orka vänja om er! Tänk på mig som måste skriva och v...

Av Persilja - 1 september 2009 21:13

Vet ni, mina kära läsare, att nu är det mitt sista inlägg här på denna blogg. Jag ska nämligen flytta!!!   I våras fick jag frågan om jag ville prova blogga hos Sköna Hem och frågan kom precis när jag hade en inspirationssvacka så jag tackade ja på ...

Av Persilja - 31 augusti 2009 10:09

Idag blir det en bildkavalkad. Mitt bildsinne är starkare vissa dagar. Jag går med en bildblick och tittar på mitt liv. Ser vackra vyer överallt. Totalt pmsfri så att säga. Allt är vackert, till och med stök... En underbar sjuka!    Tvätt som inte s...

Av Persilja - 30 augusti 2009 20:37

Jag har syhörna i vardagsrummet, nu igen. Jag har valsat runt i hela huset för att åter landa ungefär där jag började som nyinflyttad. Nu ska jag försöka bli kvar där. Åtminstone tills vi renoverar vardagsrummet. Det är verkligen konstigt hur man ka...

Av Persilja - 29 augusti 2009 21:57

Nu kan man se min Man på bild. Hämta förstoringsglaset Tant Grön. Och Grattis på FÖDELSEDAGEN! (Kanske var det igår, men i efterskott i så fall.)   ...

Presentation

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< April 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards