Direktlänk till inlägg 18 oktober 2007

Glömskans ansikte.

Av Persilja - 18 oktober 2007 08:27

En historisk, jag menar hysterisk morgon, som vanligt!

Vi kom en minut sent också. Om  morgonen är hysterisk men man därför hinner i tid, ja då var det ju någon mening med hysterin. Men kommer man sent kunde man lika gärna sölat...liksom.

Fast jag har inte varit arg. Det är kanske också förklaringen till att vi inte kom före 8. Tar jag till arga rösten går det allt lite fortare...

Fy fanken, idag ska jag stressa som ett jehu!

Har HUR mycket som helst att göra.

Men för att få dagen att börja bra och vara i harmoni, så ska jag ägna en halvtimme åt te, kaffe, mackor och morgontidningar. Det är heligt.

Sen kan jag jobba på. Får inte glömma kvartssamtalet klockan 11.30

Har glömt två redan! Dock med olika barn. Måtte inte lärarna berätta för varann! Då klarar jag mig ju som bara lite normal förvirrad. Men om de märker att jag glömt flera börjar jag ju ramla utanför ramarna för normal...

FÅR inte glömma idag!!!

Ska gå och ställa alarmet på mobilen NU. Får inte glömma det på väg till mobilen! 

Har förresten glömt att betala klasskorten också. Undrar om de två veckorna gått än?

Aaaaargggh!

Jag vlir tokig på mig själv! 

 
 
Emma Var Dag

Emma Var Dag

18 oktober 2007 10:21

Hallå!
Min morgon var ungefär på samma sätt som din och det sköna är att det är fler än jag som har det på samma sätt.
Har också en hektisk dag framför mig...skall till HC med Lilla A kl 14.20 vilket spräcker hela mitt dagsschema. De skulle egentligen vara till 16 idag...
Ha en härlig hektisk dag! //Emma

http://www.emmet.bloggagratis.se

 
Stilla

Stilla

18 oktober 2007 10:53

Innan jag blev utan jobb så var jag en otroligt stressad människa. Med magsår och hela baletten. En kväll gick jag till tvättstugan för att tvätta lite kläder som inte fick plats på badrumsgolvet. Någon vecka senare började jag fundera var mina svarta byxor kunde vara. Jag vände upp och ner på hela lägenheten och fick nästan panik. Så kom jag på att fanken... tvättstugan. Som tur var så någon snäll människa plockade upp min tvätt och istället för att slänga den så la hon tvätten på ett bord i torkrummet. En annan gång gick jag till jobbet i pyjamaströjan. Kan du förstå hur det kändes att upptäcka på morgonmötet att man har en sovtröja på sig? Tack och lov hade jag alltid extra kläder på jobbet (jobbade på förskolan) så jag kunde byta.
Det är bara två exempel på vad jag kunde glömma. Man skulle kunna skriva en himla tjock bok om mitt glömska liv.

Ooo, förra veckan sa jag åt sonen att han måste vara ledig från skolan för vi ska till tandläkare, han fick ett kallelse. Så vi åkte till mottagningen, satte oss i väntrummet och dawid började fingra på kallelsen "Men mamma, det står att vi ska vara här i november" Va? Va? November? o gud vad pinsamt. Då tänkte jag att vi skulle kunna passa på och storhandla. Så åkte vi till Willis. Mannen med Dawid gick till brädgården och jag tog kundvagnen och styrde den mot Willis. Väl inne i affären upptäckte jag att jag glömde ta med pengarna...

Vi kvinnor lever absolut ett alltför stressigt liv. Jag ansöker om att alla kvinnor ska ha rätt till gratis hemhjälp och utvilde makar/sambos och dylikt. Jag ansöker om barn som kommer ihåg sina läxor (så att jag slipper tänka på det). Och så vill jag ha ett självstädande golv samt en spis som lagar soppa på en spik, utan min hjälp.

Under sådana omständigheter kan jag försöka att uppnå supermorsa-idéalet.

Förresten, har du begränsat antalet av tecken i kommentaren?

Gud, nu räcker det.

En sak till, fina tyger. Och nu räcker det på riktigt.

http://www.annastilla.hotmail.com

 
/B

/B

18 oktober 2007 11:09

Glömska och stress. vafalls? Vad är du för en morsa egentligen?
Hahaha, blev full i skratt eftersom mitt första inlägg i morse också handlade om ungefär samma saker ...

http://lyckligagatans.blogg.se

 
Lilla My

Lilla My

18 oktober 2007 12:31

:-).Här har du en till virrpanna i såna fall

http://myslivochhem.blogspot.com

 
Lisa

Lisa

18 oktober 2007 12:32

Försök med en röd tråd knuten runt handleden! Då vet du åtminstone att det är något du ska komma ihåg.

http://mittlillahus.blogspot.com

 
/B

/B

18 oktober 2007 14:10

Det ligger två sådana kvar i containern. In i containern med dig bara! Hahaha

http://lyckligagatans.blogg.se

 
Ingen bild

Persilja

19 oktober 2007 19:21

Äntligen har jag tid att svara på kommentarer:
Stilla: Vilken underbart lång kommentar! Love långa! Det är kämpigt att vara glömsk! Det är ju en signal från kroppen att det är för mycket nu. Man bör lyssna!!!
Det vore en dröm att ha allt det där du beskrev!!!

B: Åååå,synd att min man tycker att vi har nog med skrot-jag får honom aldrig att dyka i en container!

LIsa: ska försöka komma ihåg det tricket!

Lilla MY: Skööönt!

Emma var dag: Jaaa, det är såååå skönt att veta att det är normalt!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Persilja - 2 september 2009 15:42

HÄR finns jag nu!   Om ni vill komma i kontakt med mig under min SkönaHem period går det bra att mejla på persiljekvist@gmail.com   Jag vet att det känns konstigt med den nya bloggen, men ni måste orka vänja om er! Tänk på mig som måste skriva och v...

Av Persilja - 1 september 2009 21:13

Vet ni, mina kära läsare, att nu är det mitt sista inlägg här på denna blogg. Jag ska nämligen flytta!!!   I våras fick jag frågan om jag ville prova blogga hos Sköna Hem och frågan kom precis när jag hade en inspirationssvacka så jag tackade ja på ...

Av Persilja - 31 augusti 2009 10:09

Idag blir det en bildkavalkad. Mitt bildsinne är starkare vissa dagar. Jag går med en bildblick och tittar på mitt liv. Ser vackra vyer överallt. Totalt pmsfri så att säga. Allt är vackert, till och med stök... En underbar sjuka!    Tvätt som inte s...

Av Persilja - 30 augusti 2009 20:37

Jag har syhörna i vardagsrummet, nu igen. Jag har valsat runt i hela huset för att åter landa ungefär där jag började som nyinflyttad. Nu ska jag försöka bli kvar där. Åtminstone tills vi renoverar vardagsrummet. Det är verkligen konstigt hur man ka...

Av Persilja - 29 augusti 2009 21:57

Nu kan man se min Man på bild. Hämta förstoringsglaset Tant Grön. Och Grattis på FÖDELSEDAGEN! (Kanske var det igår, men i efterskott i så fall.)   ...

Presentation

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25
26
27 28
29 30 31
<<< Oktober 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards