Direktlänk till inlägg 3 februari 2009

Drömmelidröm!

Av Persilja - 3 februari 2009 21:06

I förra inlägget undrade jag om någon visste vilket tidningsreportage jag dräglade över. Jo, Emma Hembergs underbara drömhem. Snart sönderbläddrat. Det är nåt med det som jag bara älskar. Så skön stämning. Jag drömmer om hennes liv som författare, som framgångsrik författare. Så framgångsrik så att jag kan dra till Indien då och då med hela min familj och shoppa tyger och papper. Så framgångsrik att jag köper hela min garderob på Odd Molly. Det verkar Emma göra. Jag vill vara som hon...

Dröm dröm.

Ser ni, det kunde vara jag som sitter där och författar...

Jo...

 
 
Ingen bild

positiv energi

3 februari 2009 21:38

Tack för att du tog dig tid och berättade hur du gjorde med mattan =) Jag ska se efter om jag har något tyg som passar annars får det bli en sväng ner på stan nån dag.
Tyvärr så har jag ingen aning om vad Lucia har för sig nu för tiden. Jag känner en jobbarkompis till henne och har frågat om det hänt henne något, men min vän säger att allt verkar vara som vanligt. Hon kanske bara har tagit en bloggpaus, men visst blir man lite orolig!

 
Tant Grön

Tant Grön

3 februari 2009 22:28

Jag brukar va rätt bra på att städa undan gamla tidningar eftersom det ständigt kommer in nya i detta hem, men just det numret med Emma Hambergs hem har jag fortfarande (på toaletten, hi, hi) Älskar det gröna tyget hon har ovanför sängen och de där ritningslådorna som sängen står på, sånna vill jag oxå ha. Jag har surfat nätet runt, men inte hittat några som jag fastnat för, helst ska de ju va lite gamla och slitna och i trä.

http://valkommenhemtilltantgron.bloggagratis.se

 
Drops

Drops

3 februari 2009 22:31

Lovely lovely...
Fantastisk tapet.
Drops

http://ninasdrops.blogspot.com

 
Lisa

Lisa

3 februari 2009 22:37

Det känns fktiskt väldigt du ;) har den tidningen hemma med, jätte fint hem! :D

http://pinkfriday

 
Gry

Gry

3 februari 2009 23:48

Hahaha...det är inte DU som sitter där, utan JAG ;-)

Puss

http://www.baragry.blogspot.com

 
T H E R R E fotoblogg

T H E R R E fotoblogg

4 februari 2009 06:15

Hej!

Nu måste jag ju fråga tapet och pysselkvinnan! Jag funderar sååå på vad man kan göra med en tapet. Det enda jag kommer på är att klä en moppebyrå från IKEA eller göra tavlor av och inget av det känns ut lockande. Har inte du några tips? :) Det ska vara till ett kontor :)

http://www.therre.se

 
Ingen bild

Persil,ja

4 februari 2009 06:30

Positiv energi: Försök hitta ett tyg som duger! Det är ju bara en liten bit så det är ju inte så noga hur det ser ut. Köper du nytt måste du ju KÖPA nytt och då tappar det sin tjusning på nåt sätt....Ang Lucia så har hon väl bara ett liv! Hahaha! Till skillnad från en annan. ;D

Tant Grön: Ja visst är den värd att spara!!! Jag har också fått dille på det där med ritningslådor, för gu va bra till alla papper som jag har som jag håller på med och alla teckningar och klipp och.....Finns nya på kontorssajter för stora pengar...;(

Drops: Det är ett tyg från Afro ARt som är såå vackert.

Lisa: Ja, visst är det JAG! ;D

Gry: Bah!

Therre: Du kan tapetsera tidningshållare eller vad det kallas, du vet såna där i papper, jo tidskriftsamlare heter det kanske, du kan tapetsera gamla skolådor att ha material i, ,du kan tapetsera lådorna till ev. byrå/skrivbord, baksidor av pärmar osv osv osv, en plåtburk att ha pennor i, slå på fantasin bara!!!

 
Tant Grön

Tant Grön

4 februari 2009 09:39

Ja på tok för dyra, tycker nog även de jag hittat på blocket är lite dyra. Jag tycker ofta att allt är dyrt eftersom jag mest handlar på loppis och rea :-) så kostar något över 100 kr tycker jag att det är rena rama rånet!

http://valkommenhemtilltantgron.bloggagratis.se

 
m a r i a k o d e n

m a r i a k o d e n

4 februari 2009 10:06

Jag vill åxå vara som hon.......=)

http://www.mariakoden.blogg.se

 
Ingen bild

Persil,ja

4 februari 2009 10:58

Tant Grön: Det är fina möbler som attan. NÅN gång ska jag ha ett ritningsskåp. Jag är som du. Tycker allt är dyrt. Man blir helt skadad av att handla på loppis. MEN det är väl bättre att vara skadad åt det hållet än att handla allt på "fina gatan" och bli fartblind åt det hållet. "20 000 för en matta, jamen det var ju billigt!" Jag såg en matta på rusta för 199 och jag tyckte det var dyrt hahahaha!

Mariakoden: Vi är nåra stycken! Hej förresten! Kul att se dig här! Hoppas att du inte får dåligt samvete nu av denna kommentar, den är inte menad som "är det dags att komma nu" utan "så kul att du kom, har saknat dig". kram!!!

 
Tant Grön

Tant Grön

4 februari 2009 13:23

Jamen eller hur! Den mattan var ju skitliten, max värd en tia, ha, ha, ha! Gissar på att du menar den randiga i dagens reklamutskick.

http://valkommenhemtilltantgron.bloggagratis.se

 
jessica

jessica

5 februari 2009 14:09

Hm. Jag vet inte jag. Läste själv det där reportaget. Vet inte varför. Men det klickar inte. Där var det så.

http://www.livetsomfamilj.blogspot.com

 
Ingen bild

maria

5 februari 2009 15:54

det där med en garderob med massor av odd molly har jag
oxå drömmar om...

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Persilja - 2 september 2009 15:42

HÄR finns jag nu!   Om ni vill komma i kontakt med mig under min SkönaHem period går det bra att mejla på persiljekvist@gmail.com   Jag vet att det känns konstigt med den nya bloggen, men ni måste orka vänja om er! Tänk på mig som måste skriva och v...

Av Persilja - 1 september 2009 21:13

Vet ni, mina kära läsare, att nu är det mitt sista inlägg här på denna blogg. Jag ska nämligen flytta!!!   I våras fick jag frågan om jag ville prova blogga hos Sköna Hem och frågan kom precis när jag hade en inspirationssvacka så jag tackade ja på ...

Av Persilja - 31 augusti 2009 10:09

Idag blir det en bildkavalkad. Mitt bildsinne är starkare vissa dagar. Jag går med en bildblick och tittar på mitt liv. Ser vackra vyer överallt. Totalt pmsfri så att säga. Allt är vackert, till och med stök... En underbar sjuka!    Tvätt som inte s...

Av Persilja - 30 augusti 2009 20:37

Jag har syhörna i vardagsrummet, nu igen. Jag har valsat runt i hela huset för att åter landa ungefär där jag började som nyinflyttad. Nu ska jag försöka bli kvar där. Åtminstone tills vi renoverar vardagsrummet. Det är verkligen konstigt hur man ka...

Av Persilja - 29 augusti 2009 21:57

Nu kan man se min Man på bild. Hämta förstoringsglaset Tant Grön. Och Grattis på FÖDELSEDAGEN! (Kanske var det igår, men i efterskott i så fall.)   ...

Presentation

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10
11
12 13 14 15
16 17 18 19 20
21
22
23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards