Direktlänk till inlägg 3 februari 2009

Omväxling fönöjer.

Av Persilja - 3 februari 2009 18:48

Jag tycker om omväxling. Det är ingen nyhet. Omväxling på det mesta. Mannen är väl en av de saker jag inte byter ut. Fast när jag börjar tänka efter är jag väldigt trogen för att vara en som gillar omväxling. Trogen både människor, djur och saker. Jag byter inte ofta ut saker jag har. Har jag väl valt en sak så brukar kärleken bestå. Samma för djur och människor.

Så hur kan jag säga att jag gillar omväxling då?

Jo, jag gillar att låta mina saker byta plats. Få nya funktioner. Det är den sortens omväxling jag gillar. Som köket. Det är ju egentligen omöjligt att möblera om, ändå gör jag det hela tiden. 

Nu har kökssoffan fått flytta in i köket igen. Dock ej bredvid bordet utan på sidan. Där kan man ligga och vänta på middagen om man har turen att slippa laga den.

Det är mysigt att ligga på kuddarna och vänta och lyssna på slamret från grytor och porslin. Det skulle jag tyckt om jag var barn iallafall.

Det lilla skåpet där jag har finglas har fått flytta till en annan vägg. Det har bytt plats med kokbokshyllan.

Det enda som står kvar på sin ordinarie plats är köksbordet.

Det står vid fönstret. 

Jag tycker om att sitta vid fönstret och äta a-fil, lingonsylt och branflakes. Se på fåglarna som äter frön. Som en pensionär.

Det är som reklamen säger, branflakes håller magen i gång. Faktiskt.

Någon som ser vilket tidningsreportage jag hängde över idag? 

Det är ett som jag älskar att hänga över. Dräglar nog lite i smyg om jag ska vara ärlig...

 
 
jessica

jessica

3 februari 2009 19:09

Vilken mysig kökssoffa. Ja, det är nog en härlig känsla att som barn fördriva tiden nära - pysslandes. Fina bilder!

http://www.livetsomfamilj.blogspot.com

 
maria/frøkenfryd

maria/frøkenfryd

3 februari 2009 19:40

Jeg er forelsket i dit køkken. Hver gang du viser billeder derfra, med noget du har flyttet om på - tænker jeg at NU er det bedre en nogensidne. Så flytter du lidt om igen, og samme tanke slår med i mig ;-) Det er bare SÅ herligt. Masser af farver, masser af fantasi, og masser af følelse.
Jeg ler godt af den bog der står, med titlen mad for stressede forældre, ha ha ha. Forresten - ligger du ikke snart en af dine fantastiske opskrifter ud på bloggen igen ?

Hvilket blad er det du læser ? jeg er nysgerrig.

Klem Maria.

http://marias-sted.blogspot.com

 
Drops

Drops

3 februari 2009 20:37

Hello.
Du å du.
Ja er det ikke moro med ommøblering. Herlig, føler nesten som man har flytta hi h..
Det er så koselig hjemme hos deg synes jeg.
Ha en fin fin kveld videre da. fra meg=)

http://ninasdrops.blogspot.com

 
Catarina

Catarina

3 februari 2009 21:20

Gillar dina stols- o soff-dynor :)

http://batmamma.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Persil,ja

3 februari 2009 21:25

Jessica: Barn vill ju alltid vara där man är. Tonåringar vill aldrig vara där man är...:D

Maria/frk fryd: Nu kan du se vad jag läste i inlägget efter. Det är ur family living.

Drops: tack för snälla ord!

Catarina: Tack, jo jag är nöjd sen jag sydde dem!

 
TT

TT

3 februari 2009 22:09

Åh vad avis jag är på ditt kök!
Jag gillar min tapet men i övrigt är det för litet för att möbleras om tyvärr.
Snygga väskor du syr, vart får du all din ork ifrån??!!

http://tyratok.blogg.se

 
Ida

Ida

3 februari 2009 23:00

Tänkte fråga hur du får in bild och text så vartannat. Försökte med det men det gick inte.
Tacksam för svar.

http://idaal81.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Persil,ja

4 februari 2009 06:33

TT: JA, eg är mitt kök också för litet att möblera om. Det var vad alla sa....;D
Orken kommer från morötter och broccoli. Hahaha Skoja ba!

Ida: Du skriver, klickar på bilden med trädet i ditt vertygshuvud, väljer bild, klickar på skapa eller vad det nu står, gör mellanslag direkt och fortsätter skriva, och så om igen om du vill ha en bild till. Hoppas du förstod! Du väljer alltså bilden i verktygshuvudet inte nedanför där man också kan välja att ha bild ovanför eeller nedanför inlägget. Den ska du inte röra.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Persilja - 2 september 2009 15:42

HÄR finns jag nu!   Om ni vill komma i kontakt med mig under min SkönaHem period går det bra att mejla på persiljekvist@gmail.com   Jag vet att det känns konstigt med den nya bloggen, men ni måste orka vänja om er! Tänk på mig som måste skriva och v...

Av Persilja - 1 september 2009 21:13

Vet ni, mina kära läsare, att nu är det mitt sista inlägg här på denna blogg. Jag ska nämligen flytta!!!   I våras fick jag frågan om jag ville prova blogga hos Sköna Hem och frågan kom precis när jag hade en inspirationssvacka så jag tackade ja på ...

Av Persilja - 31 augusti 2009 10:09

Idag blir det en bildkavalkad. Mitt bildsinne är starkare vissa dagar. Jag går med en bildblick och tittar på mitt liv. Ser vackra vyer överallt. Totalt pmsfri så att säga. Allt är vackert, till och med stök... En underbar sjuka!    Tvätt som inte s...

Av Persilja - 30 augusti 2009 20:37

Jag har syhörna i vardagsrummet, nu igen. Jag har valsat runt i hela huset för att åter landa ungefär där jag började som nyinflyttad. Nu ska jag försöka bli kvar där. Åtminstone tills vi renoverar vardagsrummet. Det är verkligen konstigt hur man ka...

Av Persilja - 29 augusti 2009 21:57

Nu kan man se min Man på bild. Hämta förstoringsglaset Tant Grön. Och Grattis på FÖDELSEDAGEN! (Kanske var det igår, men i efterskott i så fall.)   ...

Presentation

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10
11
12 13 14 15
16 17 18 19 20
21
22
23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards