Direktlänk till inlägg 5 november 2008

Inte oväntat.

Av Persilja - 5 november 2008 10:24

Ja, det trodde jag knappt, att jag skulle få uppleva den dagen då en svart president valdes i USA.

Nu är det bara att hoppas att han är vettig också. Det kommer ju inte med hudfärgen liksom.

Det kan ju knappast bli sämre än det varit. Han är säkert 1000 gånger bättre än den krigiske Bush.

Tiden får utvisa.

Jag ryser av obehag så fort en amerikansk valrepresentant håller ett tal. Så må de vara svarta, kvinnor eller vad som helst. Det klingar alltid falskt och insmickrande.

Usch ett stånt spektakel det är! Skönt att det är över!

Löftenas tid är över. Nu är det handlingarnas tid. Ja, i januari 2009 då.

Undrar hur många bloggare i världen som nämner Obama idag???Lycka till Baracken!


 
 
Andie

Andie

5 november 2008 12:45

Jag tror att till och med de mest opolitiska bloggarna kommer att nämna om detta historiska presidentval i sina bloggar idag.

Förändringens tid är inne nu! Låt oss bara hoppas att detta smittar av sig även på oss i europa och Sverige.

http://www.upinmytree.wordpress.com

 
Lisan

Lisan

5 november 2008 14:20

Kanske är jag godtrogen och lite för opptimistisk men jag tror han kan göra skillnad. Bara hans miljöpolitik kommer ju att göra skillnad för hela världen.

http://grisstian.blogspot.com

 
Losarinas mor

Losarinas mor

5 november 2008 16:03

Jeg tor bestemt han kan gøre en forskel! Og det er også tiltrængt !

http://kærlighed,sagde Losarinas mor

 
Erica

Erica

6 november 2008 05:02

Visst är det otroligt vad man får vara med om under sin livstid! Blir en spännande tid framöver nu. Förändringarnas tid, hoppas jag..

http://www.lillabubben.blogspot.com

 
Maria

Maria

6 november 2008 09:56

USA-valet har verkligen blivit ett spektakel! JAg är glad att Obama vann för han verkar ändå vara en frisk fläkt i den amerikanska politiken. Kan dock inte hjälpa att kritisera världens ledande demokratiska nation. 65% som röstade är bland det bästa de har haft (här i Sve har vi sällan under 80%) och i USA kan en president väljas utan att få flest röster. Det är ett makalöst konstigt "demokratiskt" system!

http://galtoroad

 
Synne

Synne

7 november 2008 03:51

Instämmer i det du skrivit.
Får hoppas det går bättre för the united states nu. Kanske kan Obama göra det.
Kramen mig.

http://nabolandet.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Persilja - 2 september 2009 15:42

HÄR finns jag nu!   Om ni vill komma i kontakt med mig under min SkönaHem period går det bra att mejla på persiljekvist@gmail.com   Jag vet att det känns konstigt med den nya bloggen, men ni måste orka vänja om er! Tänk på mig som måste skriva och v...

Av Persilja - 1 september 2009 21:13

Vet ni, mina kära läsare, att nu är det mitt sista inlägg här på denna blogg. Jag ska nämligen flytta!!!   I våras fick jag frågan om jag ville prova blogga hos Sköna Hem och frågan kom precis när jag hade en inspirationssvacka så jag tackade ja på ...

Av Persilja - 31 augusti 2009 10:09

Idag blir det en bildkavalkad. Mitt bildsinne är starkare vissa dagar. Jag går med en bildblick och tittar på mitt liv. Ser vackra vyer överallt. Totalt pmsfri så att säga. Allt är vackert, till och med stök... En underbar sjuka!    Tvätt som inte s...

Av Persilja - 30 augusti 2009 20:37

Jag har syhörna i vardagsrummet, nu igen. Jag har valsat runt i hela huset för att åter landa ungefär där jag började som nyinflyttad. Nu ska jag försöka bli kvar där. Åtminstone tills vi renoverar vardagsrummet. Det är verkligen konstigt hur man ka...

Av Persilja - 29 augusti 2009 21:57

Nu kan man se min Man på bild. Hämta förstoringsglaset Tant Grön. Och Grattis på FÖDELSEDAGEN! (Kanske var det igår, men i efterskott i så fall.)   ...

Presentation

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< November 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards