Direktlänk till inlägg 13 maj 2008

Kitsch-javisst!

Av Persilja - 13 maj 2008 12:33

Som jag berättat tycker jag mycket om att leka med Feng Shui. De bitar som passar mig. De delarna med trolleri tycker jag allra mest om. Är det inte något förföriskt med tanken att om jag ställer en fontän eller sätter upp bilder på flödande vatten så kanske livet flyter bättre? Jag älskar de optimistiska tongångarna. "Ge aldrig upp, livet kan vara ett helvete men med lite feng shui löser sig allt". Jag älskar det!!!

Nu har jag lagt en bagua över vårt hus och enligt den ska hallen hållas fri så att chi kan flöda fritt. Ett sätt att hjälpa chi-känslan, locka på chi, är att sätta upp bilder på önskningar, vattenfall eller fontäner.

Googlade på fontäner och hade på min näthinna såna där fula med typ lavastenar som man kan ha på bord, men hittade denna istället:


Är den inte underbar! Kitchig javisst! Men min hall och vårt hus behöver kitsch för att bli lite roligare, lite mindre allvarligt och gammalt. (Nej, jag pratade inte om mig själv nu, jag pratade om huset! Hmpff!)

Och den kommer från en rolig nätshop som heter Kitsch.se.

Tyvärr var inte priset lika underbart, 550 kronor. Inte för att det var dyrt men jag vill ju fånga in chi alldeles gratis helst. Så jag får nog lösa fontän/vattenfall frågan på annat sätt.


 
 
kardemomme

kardemomme

13 maj 2008 13:44

Er på jobb, men tar meg en kaffepause/eplepause for å titte inn til deg igjen :) Kul kitsch! Gøy med slike innslag i hjemmet..! Interiør skal gjerne være litt lekent..Jeg fant en vekkerklokke i en butikk her i Oslo en gang som var formet som en rosa moske'med masse "gull"pynt haha!! Jeg elsket den og går fortsatt og lurer på om jeg kanskje vil bli vekket av muslimske bønnerop heller enn en brannalarm :D

http://husetvedbekken

 
Nyfiken kolla in

Nyfiken kolla in

13 maj 2008 14:19

Lotus ställningen, symboliskt. Låt karma, bratva flöda i denna braiga blogg. Mycket trevligt.

http://pokervirtuosen.bloggagratis.se

 
agata

agata

13 maj 2008 14:54

Måste vattnet som rinner flöda hel fritt då? Kan man inte bara ersätta utanpåliggande vattenledningar mde genomskinliga plaströr? Eller är det för lite vattenfall över det?
Själv tycker jagg att många av vattenfallen som gör att köpa mest låter som rinnande toalettstolar. Men den du hittat var åtminstone snygg!

http://agata99.blogspot.com

 
Andie

Andie

13 maj 2008 14:57

Den var riktigt cool och sidan du länkat till var inspererande.

http://www.andie.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Persilja

13 maj 2008 17:38

Kardemomme: Den har jag sett! Den är cool! Skulle gärna ha en sån. Men den blir nog attans dammig i vårt sovrum med alla sina skrymslen och vrår...hihihi!
Pokervirtuosen: Tack du.

Agata: Haa, haha, kul ide! Man skulle kunna ha genomskinliga avloppsrör också! Mouhahaha! men det kanske är SKITdålig feng skit! hahaha

Andie: Ja visst var den!

 
Ozzy

Ozzy

13 maj 2008 22:20

Oh no! För dyr! Den är ju min grej! Ack o ack hur skola jag ha råd med denna underbara pryl? Man blir lycklig av prylar har jag hört.

http://clownozzy.blogspot.com

 
A

A

14 maj 2008 07:16

Lite kitsch gör vem som helst lycklig! :)
Fast den får ju gärna vara liiite billigare.
Kanske blir det rea...
Kram!

http://minsoffa.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Persilja

14 maj 2008 08:41

Ozzy: Visst var den snygg! Jag trånar!

A: Hoppas!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Persilja - 2 september 2009 15:42

HÄR finns jag nu!   Om ni vill komma i kontakt med mig under min SkönaHem period går det bra att mejla på persiljekvist@gmail.com   Jag vet att det känns konstigt med den nya bloggen, men ni måste orka vänja om er! Tänk på mig som måste skriva och v...

Av Persilja - 1 september 2009 21:13

Vet ni, mina kära läsare, att nu är det mitt sista inlägg här på denna blogg. Jag ska nämligen flytta!!!   I våras fick jag frågan om jag ville prova blogga hos Sköna Hem och frågan kom precis när jag hade en inspirationssvacka så jag tackade ja på ...

Av Persilja - 31 augusti 2009 10:09

Idag blir det en bildkavalkad. Mitt bildsinne är starkare vissa dagar. Jag går med en bildblick och tittar på mitt liv. Ser vackra vyer överallt. Totalt pmsfri så att säga. Allt är vackert, till och med stök... En underbar sjuka!    Tvätt som inte s...

Av Persilja - 30 augusti 2009 20:37

Jag har syhörna i vardagsrummet, nu igen. Jag har valsat runt i hela huset för att åter landa ungefär där jag började som nyinflyttad. Nu ska jag försöka bli kvar där. Åtminstone tills vi renoverar vardagsrummet. Det är verkligen konstigt hur man ka...

Av Persilja - 29 augusti 2009 21:57

Nu kan man se min Man på bild. Hämta förstoringsglaset Tant Grön. Och Grattis på FÖDELSEDAGEN! (Kanske var det igår, men i efterskott i så fall.)   ...

Presentation

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5 6 7 8 9
10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22
23
24
25
26 27
28
29 30
31
<<< Maj 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards