Alla inlägg den 20 maj 2008

Av Persilja - 20 maj 2008 22:06

Jag törs knappt göra ett inlägg till i samma stil, någon tror väl snart att jag "går på något". Haha! En sak är säker; inte är det pms inte!!!

Jag har nämligen varit ännu mer kreativ idag. Nästan superkreativ. (Jag sa ju att det var en superdag!)

Jag såg dessa rullar, jag hade tapetklister efter att jag satt upp giraffen...

Jag hade lovat dottern att vi skulle pimpa hennes gamla dockskåp.

Så vi började med det. Efter ett tag ledsnade hon och gick och övade med rockringen men jag fortsatte. Jag tokpimpade dockskåpet!

Dottern har nog norra Europas galnaste dockskåp nu.

Det är inga likadana väggar.

Det är galet roligt!Jag tapesterade golven också.

Jag bara klistrade och klistrade. Och jag insåg att detta är jag! Så här skulle jag GÄRNA ha det hemma också!

Jag har haft planer på att göra en lapptäcksvägg. En vägg där jag inte har en tapet utan rutor med alla möjliga tapeter huller om buller. Jag tror att det skulle bli så coolt! Men det är ju inte bara jag som bor här så jag får liksom lägga band på mig hela tiden!

Här är en liten vitrinskåp från ikea som fick sig en släng av tapetklistrarsjukan också. Lite mer sansat eller hur. Jag målar nog vitt runt omkring.

Men vad färglöst och tråkig den ser ut! Hahaha!

Fast den kanske ska fyllas med färgstarka saker så då kan ju det sansade vara på sin plats.

Dottern då, vad tyckte hon om sitt nya dockskåp? Jo hon sade så här: Mamma, jag tror nog inte att jag ska använda mitt andra dockskåp så mycket längre. Jag vill nog mest leka med det här! Så det var väl ett bra betyg! Högsta möjliga rentav.

Imorgon får hon möblera när klistret torkat.

Då återkommer jag med bilder på det.

Men NU ska jag sova. Nu har jag tagit mig de där extra timmarna som jag efterfrågade.

Men klockan ringer 05.40 imorgon. Hujedamej!

Förresten, imorgon har äldste sonen samt hans tre kompisar förlagt sin prao hos mig. Jag ska sätta dem i arbete. De trodde att de skulle få ta det lite lugnt, men se de ska få känna på hemarbete. De ska få gräva ur all jord ur växthuset! Japp! Det gäller att vara smart! Skotta ur och köra bort all gammal jord. Följa mig och hämta sand eller grus eller vad jag nu ska ha och så lasta in den. Härligt med 4 stycken 13-14-åringar. Stark och frisk arbetskraft. Finfint!


Av Persilja - 20 maj 2008 19:01

Vissa dagar önskar jag att jag hade fler timmar än vad som bjuds...

Idag hade jag gärna haft fler timmar. En superdag. Allt har gått mig väl i händerna!!! Andra dagar vill jag bara ska ta slut, allt tjorvar. Men så inte idag alltså.

Jag har ÄNTLIGEN kommit mig för att klistra upp giraffen.

Giraffen!

Hurra! Det blev så snyggt! Jag är supernöjd och det är dottern också!

Det blev kanon!!!

Jag är MER än nöjd! Jag är nöjdare än nöjd. Nöjdnöjdnöjd!!!! 

Av Persilja - 20 maj 2008 14:09

Snabbaste säljaren ever??? Idag kom mitt traderafynd. Strålande service!

Visst passade det bra???? Det var sååååå fint. Ett riktigt kap! Kärleken består när jag ser det i verkliga livet. Det var sååå mycket större än jag trodde också. Ett överkast. Jag tänkte mig ett täcke nere vid fotänden typ. Jo, måtten stod där, men jag tog liksom inte in dem i min hjärna.

På återvinningsmarknaden, dit jag följde en vän igår, fyndade jag en filt som jag inte kunde motstå. Fast jag inte gillar gult! Men jag gillar gult och rosa!

Så den får ligga där och se somrig ut. Ser ni att det lyser lite sol! Det har faktiskt varit sol här idag. Såpass att den värmde lite också! Man kunde sitta ute och fika UTAN yllefiltar! Haha!

Och för att ytterligare förvirra värmen och solen hit upp så har jag fått direktimport av Gnesta syrener!

Det är mina föräldrar som varit ner till min syrra med familj.

Härligt! De är minst några veckor bort här.

Av Persilja - 20 maj 2008 11:56

Mejlade bloggagratis och undrade om det inte skulle kunna gå att få klickbara bilder hos oss också och fick svaret att det kommer i den nya versionen nu i vår!

Jippi!!!!!

Bra va?

Nu behöver vi inte gå till blogspot eller andra värdar utan kan stanna här på mysiga lilla bloggagratis!

Presentation

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5 6 7 8 9
10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22
23
24
25
26 27
28
29 30
31
<<< Maj 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards