Direktlänk till inlägg 17 december 2007

Julstatus:

Av Persilja - 17 december 2007 18:51

Antal julklappar till 13-åringen: 3 (det tar sig!) Varav en från en alldeles utmärkt nätbutik: UseYourHead (Perfekt prylar för en datorintresserad 13-åring!)

Städningsstatus: Stökigt.

Julkort skickade: 0

Julkort skrivna: 0

Högar rensade: 1 (minst ett dussin kvar-det blir nog "arkivet" (makens garderob)!

(Högar= odefinierat skräp som inte ska slängas men som inte har någon given plats utan oroligt svävar omkring i huset som osaliga andar-dyker upp när man minst anar och önskar det.)

Tvätt otvättad (ska det anges i kilo eller kubik?) Okej typ fyra kubikmeter!

Oupplockade bajskorvar på gården. Öh, vi tar bajshögar. Omkring 20 st. (Han går ju ut själv i bland så man har inte alltid koll på högarna och det är mörka kvällar dagar här så det blir svårare och svårare att ta sig obajsig genom trädgården om man slarvar för länge...=prio ett, typ NU.

Obakta pepparkakshus: 1 (Barnen vill plötsligt inte baka vårt hus längre utan ett flygplan!!! Eller en båt!!!) Det får bli deras alldeles egna projekt i år. Har inte tålamod för svååååra projekt.

Bakade lussebullar: 60 st

Uppätna lussebullar: 60 st

Ja, det finns väl nån form av kontroll över det hela eller? Det känns som att det finns hopp för julen i år igen. Herre jisses det är ju sex dar kvar...

Hä ä luuugnt!



 
 
kicki

kicki

17 december 2007 19:54

Ja har man barn får man låsa in allt man bakar, eller gömma nån stans där de inte finner det, jag bakade kakor för nåt år sedan och skrev på burken leverstuving, frös in dem och ingen rörde den burken det året, jag var glad för mina julkakor var orörda...nu har vi ju bara sonen hemma och han är inte så bull och kaksugen längre, mest glass nu för tiden...jag skickar över kakorna till dej istället i år...
Ha det bra och visst hinner du bli klar...är det nån som gör det så är det du.
Kramen från kicki

http://kickilettenstrom.blogg.se

 
Lilla My

Lilla My

17 december 2007 20:31

hihi...cool attityd.Den gillar jag.Ha det gott =)

http://myslivochhem.blogspot.com

 
Ingen bild

Persilja

17 december 2007 21:34

Kicki: Å det man int hinner det hinner man int! ;D

Lilla My: Detsamma!

 
Ingen bild

Annika

17 december 2007 22:21

HÄRLIGT att höra att det är fler som har det som vi! Själv har jag ett stort matbord som vi ska samlas 14 pers runt på julafton, och just nu är det fullkomligt belamrat med: tvätt, överblivna tapetvåder (nytapetserat minsann!), adventsljusstakar, plastlådor med diverse barnkrämer och salvor, julgranskulor med mera. Känns som om det är städläge.

 
maloppa

maloppa

18 december 2007 03:59

Jasså, det var därför du varit borta från bloggandet, jag trodde du rymt från julstöket *ler*. Nä, jag är lite i samma sits då min dator pajat och det bär emot att gå upp till den omysiga hallen o blogga.
Skrattar gott åt din summering, jag kanske ska göra ngt liknande. Har i allafall fått iväg två julpaket istället för julkort idag. Några lussebullar finns kvar i frysen, mor i huset är sträng på godsakerna förstår du... Pepparkakshus fixar mamma, vi ska ju fira där i år - längtar efter snön nu.... Har slagit in några julklappar men många kvar. Några få kvar att köpa men de får maken fixa. Känner mig ganska lugn fastän det bara är några dagar kvar till vi åker....

http://maloppas.tradgardsblogg.se

 
Clara

Clara

18 december 2007 08:09

Här sjuder kreativiteten....jättemysiga kläder du sytt och din ljuskrona är läcker....förstår att du känner dig nöjd!
60 bakade lussekatter och 60 uppätna...skrattar när jag läser det...för jag känner igen det från tiden som man hade små kakmonster i frysen:)
Ha det gött..kraaaaaaammmm

http://claraslinneskap.blogspot.com

 
helga

helga

18 december 2007 08:16

En härlig julstatuslista...

http://www.helga1.bloggagratis.se

 
/B

/B

18 december 2007 09:50

Vi gjorde ett bra avslutningnummer i alla fall, eller vad tycker du?

http://lyckligagatans.blogg.se

 
Ingen bild

Persilja

18 december 2007 16:28

Annika: Bord är bra att ha-vårt är alltid belamrat. VARJE måltid tar det fem minuter att rensa och oftast hamnar allt på kökssoffan så den är belamrad och får mer och mer per dag. Suck!

Maloppa; Jag har så lite frys så kjag blir nästan glad när den töms...

Clara: ...slurp...säger det bara!

Helga: Borde kankse heta ickejulstatus

B: Jo, den var maffig.

 
IT-mamman

IT-mamman

18 december 2007 21:26

Hej hopp, reklam! Hoppas grejen kommer fram imorgon om den inte kommit idag.

http://itmamman.wordpress.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Persilja - 2 september 2009 15:42

HÄR finns jag nu!   Om ni vill komma i kontakt med mig under min SkönaHem period går det bra att mejla på persiljekvist@gmail.com   Jag vet att det känns konstigt med den nya bloggen, men ni måste orka vänja om er! Tänk på mig som måste skriva och v...

Av Persilja - 1 september 2009 21:13

Vet ni, mina kära läsare, att nu är det mitt sista inlägg här på denna blogg. Jag ska nämligen flytta!!!   I våras fick jag frågan om jag ville prova blogga hos Sköna Hem och frågan kom precis när jag hade en inspirationssvacka så jag tackade ja på ...

Av Persilja - 31 augusti 2009 10:09

Idag blir det en bildkavalkad. Mitt bildsinne är starkare vissa dagar. Jag går med en bildblick och tittar på mitt liv. Ser vackra vyer överallt. Totalt pmsfri så att säga. Allt är vackert, till och med stök... En underbar sjuka!    Tvätt som inte s...

Av Persilja - 30 augusti 2009 20:37

Jag har syhörna i vardagsrummet, nu igen. Jag har valsat runt i hela huset för att åter landa ungefär där jag började som nyinflyttad. Nu ska jag försöka bli kvar där. Åtminstone tills vi renoverar vardagsrummet. Det är verkligen konstigt hur man ka...

Av Persilja - 29 augusti 2009 21:57

Nu kan man se min Man på bild. Hämta förstoringsglaset Tant Grön. Och Grattis på FÖDELSEDAGEN! (Kanske var det igår, men i efterskott i så fall.)   ...

Presentation

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6 7 8
9
10 11 12 13 14
15
16
17 18 19 20 21 22 23
24 25
26
27 28 29 30
31
<<< December 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards