Alla inlägg den 6 december 2007

Av Persilja - 6 december 2007 21:13

Ikväll slappar jag framför Medium. Tv-världens mysigaste äktenskap finns där. Den mannen är såååå perfekt.

Utan att vara hamig eller överdriven. Inget slisk, bara en rejäl och ömsint karl helt enkelt! I love him. Her too.

Av Persilja - 6 december 2007 13:05

Denna veckas Hemmavidbilaga från lokalblaskan (Norrbottens Kuriren) med bland annat min krönika.

Varsågod! 

Av Persilja - 6 december 2007 09:15

"ALLA andra har tappat tänder!!! NÄR ska jag få en lös tand????"

Så har det låtit länge här i fyrabarnsfamiljen. Dotterns tandburk har gapat tom. I pojkarnas burkar ligger flera vita tänder sen länge.

Men så igår, den 6 december, 2007, sju och ett halvt år gammal får hon ÄNTLIGEN vara med om den magiska stunden.

Den väntade med att ramla ut tills hon kom innanför dörren efter skolan.

Och jag hann vara där med kameran!

Och nu har hon den! Första gluggen. Hon har njutit av känslan hela gårdagen och det första hon sa när hon vaknade var "Tänk att jag har tappat en tand!"

Så ni förstår att ni fått vara med om något stort här!

Tandfen hade glömt att varit på besök också. Dottern inspekterade vattenglaset med tanden och sa låtsasbesviket (eftersom hon känner sin senila mor väl) "näe, tandfen har inte varit här...än" varpå hon lade sig under täcket igen och jag skyndade mig att gräva fram en guldpeng ur jackfickan i hallen, gick fram till glaset, ploppade ner guldpengen och sa:

"Jo men det har hon ju visst det! Titta! Den syntes bara dåligt" och dottern köpte fusket med hull och hår och tog glatt upp guldpengen och hjälpte till att sätta första tanden i tandburken.

(Sen förstördes idyllen strax innan vi knatade till skolan av att hon tappat bort sin guldpeng och började beskylla sina brorsor för att ha stulit den och så var morgoncirkusen igång, men det är en helt annan historia.


Presentation

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6 7 8
9
10 11 12 13 14
15
16
17 18 19 20 21 22 23
24 25
26
27 28 29 30
31
<<< December 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards