Alla inlägg den 28 december 2007

Av Persilja - 28 december 2007 21:47

Som sagt, makterna är mot mig. Eller så leker någon "testa tålamodet" med mig. Någon big alien som jag är leksak till.

Pommac har diarée eller i allafall väääldigt smetigt bajs. Det fastnar varje gång en stor blaffa bajs (uuuurkbläääääääkrääääk) i pälsen utanför rumphålet på honom. Två gånger har han hunnit komma in och sätta sig på mattor för att liksom torka av rumpan. Stora bruna stinkande fläckar blev det. På två mattor. Han vill ut hela tiden. Duktig som inte gör nåt inne. Han skyndar sig till dörren och slår i klockan. Han kan det där med att ringa i klockan klockrent nu. Det är inget tvivel. Han vet exakt vad det betyder. Ringa klocka= någon av oss kommer ALLTID och öppnar dörren. (Undrar vad han kommer atttänka när han är ensam någon gång och ringer i klockan!?) Jag har puffat och knuffat honom in i duschkabinen och duschat ändan på honom. Grymt förnedrande, jag vet! För att inte tala om när jag fångar in honom efter varje tur ute och spanar in rumpan med hushållspapper i högsta hugg. När jag torkar honom i rumpan ser han INTE glad ut. Mycket stött! Få se om han ska ut hela natten. Det verkar ju vara en sååån dag!

B har också haft problem med tingen idag. Någon fler som känt av skämtsinnet hos "någon" därute?

Av Persilja - 28 december 2007 18:30

Vad tror ni jag gjort sen sist?

Jo, jag har diskat.

Och diskat.

Och diskat. Och diskat.

Occh så har jag diskat.

JAG HAR DIIIIIIIISKAT så att mina händer ser ut som en 87 årig tants!

Jag tror "makterna" är mot oss, eller så är det spöken i vårt hus som roar sig så här i mellandagarna.

Först pajade diskmaskinen sådär lagomt innan julafton. Den pumpar inte ut vatten och trots att jag rensat alla filter jag kan hitta händer inget. Eftersom den tillhörde huset vet jag inte hur gammal den är och således inte om den är värd att reparera. Någon bruksanvisning på eventuellt dolt filter finnes ej. Men just NU kom jag på att jag kanske kan googla på trasig diskmaskin. Vad vet man, vårt problem med beskrivning hur det fixas kanske ligger ute på nätet nånstans och bara väntar på att jag ska läsa det. 

Som om det inte räcker med att dsikmaskinen är trasig krånglar även dammsugaren. 9-åringen sög in nåt stort som fastnat precis där man inte kommer åt. Så den suger inte all så bra.

Kylskåpen har krånglat länge. Vatten samlas på botten dagligen och torkar man inte upp det flera gånger om dagen börjar det lukta ruttna ägg eller nåt. Såååå äckligt. Den ska bytas ut så snart vi ger oss i kast med budgetrenoveringen av köksdelen. Än har vi ju bara kommit till matplatsdelen.  Nu idag när jag skulle hänga tvätten hade den inte centrifugerat...

VAD är det som händer? Ska ALLT paja samtidigt?

Och allra allra värst av allt är att något verkar trasigt i min älskade kamera. Minneskortet går inte att sätta in och när man kikar ner där i utrymmet ser det ut som om de superkänsliga taggarna där med all fin fin fin fin elektronik  har fått sig en skada. Buhuhuhuhuhuhuhuhuuuuuuuuuuu!

Griiiiiiiiin! Yyyyyyyyyl! Snyyyyyyyyyyft!

Utan kamera vill jag knappt leva...yyyyyl!!!!

Det kostar säkert hur många tusen som helst att skicka iväg den på lagning och vi behöver som sagt, som det verkar, en hel del andra tekniska prylar före kameran...

Skit! Skit! Skit!!!!

Jag vill inte ha en blogg utan bilder!!!!

Jag vill inte gå på skatetävling i morgon utan kamera! 

Nu är det väl bara datorn som ska krascha.

Eller ännu värre. Symaskinen!

Hjälp!

Någon som har en sådär 50 000 över som vill uppdatera min maksinpark???



Presentation

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6 7 8
9
10 11 12 13 14
15
16
17 18 19 20 21 22 23
24 25
26
27 28 29 30
31
<<< December 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards