Direktlänk till inlägg 12 december 2007

So far-so good.

Av Persilja - 12 december 2007 11:05

Dagen har redan bjudit på en hel del komik. Att knacka på dörren till badrummet för att skynda på en folkilsk trettonåring är komik på hög nivå. En knackning och man får ett ilsket "jaaaaaaaaaaaaaaaaaaah!" till svar. Flera knackningar och han får damp därinne; "JAH för innihelvetejag skyndarmigalltjagkanslutaknacka!!!" Det är inte utan att man nästan kissar på sig av skratt utanför dörren. Hans morgonhumör är inte av denna världen! Och han vill stå och vakna länge i värmen i duschkabinen så man MÅSTE knacka för att han ska vakna ur transen. Man kan då välja mellan en eller flera knackningar...

Totalförsvunna gympakläder har jag också hunnit söka. Samme 13-åring ringde från skolan och bad mig komma med kläderna och jag lovade dyka upp vid en bestämd tid utanför skolan. Vad jag inte visste då jag lovade var att jag skulle få ägna en halvtimme åt att vända upp och ner på huset för att hitta hans gympakläder. Men jag hittade dem inte. Åkte till vår mötesplats ändå bara för att tala om att de inte var hittade. Han sa då att de var packade och ställda i påse i hallen. Men i hallen finns ingen påse. Så vad som förmodligen hänt är att den påse jag knosade ner med viss möda i dotterns ryggsäck i morse förmodligen innehöll 13-åringens gympakläder...

Frågan är då vart dotterns gympapåse tagit vägen. I hallen fanns bara 9-åringens badkläder. Så kanske han fått hennes påse då? Jag får nog veta det och lär ställas inför rätta när de kommer hem från skolan.

Försöker klura ut var i fridens namn julgranen ska få plats i år. Det finns ingen naturlig plats. Ingen tom fläck. Måste bereda plats.

Fjolårets gran hade bästa platsen. Mitt i centrum av vår härliga lägenhet.

Jaja, det är minst en vecka kvar innan den ska in. Så det är lugnt. NU ska jag göra en massa nytta! 

 
 
Ingen bild

Dragariel

12 december 2007 11:19

Vilket morgoncirkus! Jag tycker jag har nog med sånt som har två...

 
Ingen bild

Persilja

12 december 2007 11:31

Dragariel: Ja, det kan räcka med en för cirkus...

 
Clara

Clara

12 december 2007 13:21

Du frågade om jag saknade den tiden....nej, inte direkt....var sak har sin tid...och har man haft ungar hemma i 25 år så är det ganska skönt att få lite egen tid......men stökigt.....det blir det ändå:) Får skylla på...hmmmmmm, KATTF-N !!!!!Kram på dig din yra höna....packa inte ner granen i fel ryggsäck bara:)

http://claraslinneskap.blogspot.com

 
Ingen bild

Persilja

12 december 2007 14:01

Clara: Skönt att höra! Svaret jag hoppades på! Får se till att skaffa en till valp precis när alla flyttar hemifrån så att jag kan fortsätta utse syndabockar!

 
Ingen bild

Ia

12 december 2007 16:23

Ja! barn är underbara, jag är sjuk idag, men ligger ändå o hör att barnen kommer i väg, men inga duns från min 16 åring så ajg rusar ner 7.59 - skulle inte du börja 8.20 ja, svarar A under täcket, - du hinner ner till bussen om du springer.... men åååå.
Sagt å gjort, han spranh, å hann. jag fprtsatte sova, blev väckt av katten smulan 11.00 skönt att sova. sedan har dagen gått i lugnets takt, har feber och ben som inte vill gå dit jag vill. Men det är väll bara att vila sig i form.. ha det gott.// Inger

 
Lisa

Lisa

12 december 2007 16:28

Stackars Molly, kan se henne packa upp brorsans jympakläder. Undrar om hon tar på sig dom ändå...

http://mittlillahus.blogspot.com

 
kicki

kicki

12 december 2007 17:48

Vilken mysig hemsida de har flickorna, spännande läsning om hundar, kanske kommer det ett reportage om wachelhunden framöver, får önska det...
Ja tänk va underbara de små liven är, och morgonhumör...vem har han ärvt...
Ha det gott och lycka till med granplatsen...
kramen från kicki

http://kickilettenstrom.blogg.se

 
Matmamman

Matmamman

12 december 2007 20:10

Ojoj det lät som en hektisk dag. Jag tycker det räcker med EN trilskande två-åring som ska fraktas iväg till dagis varje morgon! Helst hel och ren, dock inga gympapåsar - än. Jag beundrar verkigen alla som har fler än ett barn (och ändå vill jag ha fler, hahaha)! Snygg gran förresten!

http://har ingen...

 
Tvåbarnspappa

Tvåbarnspappa

12 december 2007 22:29

Råkade titta in på din blogg. Och innan jag han läsa färdigt inlägget fick jag en känsla av lycka i kroppen. Det är fler än jag som har vardagar som är lite upp och ner. Barn som inte är vad de borde vara och som man ändå älskar mest av allt i världen. Lycka till med livet och familjen. Trevlig Luciae & God Jul

http://pappaledig.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Persilja

12 december 2007 22:57

Tvåbarnspappa: Välkommen! Du uttryckte allt precis som det är; bottenlös kärlek trots alla ibland enormt tunga dagar...

 
Ingen bild

Persilja

12 december 2007 22:59

Lisa: Det blev rätt iallafall-hon hade sina egna!

Kicki: Hrm...ska jag vara ärlig? Ok, han har definitivt ärvt det efter mig, maken sjunger på morgon, jag ...öh....grymtar är väl det ord som närmast liknar mig...

Matmamma; Får du fler så tacka och ta emot om du klarar av lite kaos. Annars bör du väl avstå...;D

 
mariakoden

mariakoden

12 december 2007 22:59

Visst har jag sagt det förr, att jag älskar din blogg å DINA BILDER!!! Den där konsumpåsen som hänger på en knopp i köket, är det en soppåse???? I så fall är du min idol! Själv hänger jag alltid soppåsen på knopparna å sambon blir toookig å tycker att jag är slö som inte sätter den där"den ska vara"......................
=)

http://www.mariakoden.blogg.se

 
Ingen bild

Persilja

12 december 2007 23:01

Mariakoden: Jo, visst är det sopor! Ibland har jag fler på gång på olika knoppar! Jag trodee jag var ensam om den egenskapen. En kan dessutom sitta i hinken i skåpen...

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Persilja - 2 september 2009 15:42

HÄR finns jag nu!   Om ni vill komma i kontakt med mig under min SkönaHem period går det bra att mejla på persiljekvist@gmail.com   Jag vet att det känns konstigt med den nya bloggen, men ni måste orka vänja om er! Tänk på mig som måste skriva och v...

Av Persilja - 1 september 2009 21:13

Vet ni, mina kära läsare, att nu är det mitt sista inlägg här på denna blogg. Jag ska nämligen flytta!!!   I våras fick jag frågan om jag ville prova blogga hos Sköna Hem och frågan kom precis när jag hade en inspirationssvacka så jag tackade ja på ...

Av Persilja - 31 augusti 2009 10:09

Idag blir det en bildkavalkad. Mitt bildsinne är starkare vissa dagar. Jag går med en bildblick och tittar på mitt liv. Ser vackra vyer överallt. Totalt pmsfri så att säga. Allt är vackert, till och med stök... En underbar sjuka!    Tvätt som inte s...

Av Persilja - 30 augusti 2009 20:37

Jag har syhörna i vardagsrummet, nu igen. Jag har valsat runt i hela huset för att åter landa ungefär där jag började som nyinflyttad. Nu ska jag försöka bli kvar där. Åtminstone tills vi renoverar vardagsrummet. Det är verkligen konstigt hur man ka...

Av Persilja - 29 augusti 2009 21:57

Nu kan man se min Man på bild. Hämta förstoringsglaset Tant Grön. Och Grattis på FÖDELSEDAGEN! (Kanske var det igår, men i efterskott i så fall.)   ...

Presentation

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6 7 8
9
10 11 12 13 14
15
16
17 18 19 20 21 22 23
24 25
26
27 28 29 30
31
<<< December 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards