Direktlänk till inlägg 31 oktober 2007

Superhjältar och Monster.

Av Persilja - 31 oktober 2007 08:55

Solen skiner idag, det var längesen. Det är härligt med ljuset men det framhäver också de grymt skitiga fönstren. Handavtryck och regnränder och damm.

Halva höstlovet är passerat nu. Idag måste jag komma ihåg att ladda upp med en massa godis. Här i stan och i synnerhet i byn verkar det vara en stark tradition att gå runt och fråga bus eller godis.

I Kiruna var det tämligen ovanligt. Kanske bara mina barn med kompisar som gjorde det? Ingen ringde någonsin på hos oss i allafall. Men i Kiruna var man ju ganska försiktig med att kontakta "främlingar". De som gick bus eller godis rundan gick säkert bara till släkt och vänner... 

Igår höll taket på att rasa i vårt hus, men jag satte dottern som stötta tills vi kunde åtgärda problemet.

Tur att jag har en superhjälte till dotter.


 
 
kicki

kicki

31 oktober 2007 10:03

Vad hände med taket, och vilken tur att det finns nån som törs klättra upp så som dottern gjorde, jag skulle aldrig ha tordes...
Här i vår by har vi heller inte bus eller godis...men den dagen granen kastas ut så kommer här knutgubbar,,har ni såna...
kramen på dej från kalla och frostiga Molkom,
Kicki

http://kickilettenstrom.blogg.se

 
Lisa

Lisa

31 oktober 2007 12:01

När jag såg ut i morse så såg jag att det var frost på marken och tänkte genast: Åh, nej, nu är det försent att putsa fönstren. Vad synd! Not....

http://mittlillahus.blogspot.com

 
Underbara Små Ting

Underbara Små Ting

31 oktober 2007 12:24

Här är jag också i full gång med att pynta lite för Halloween. Samma sak varje år - dottern tycker vissa saker är så läskiga och ställer sig i ett hörn i sitt rum och gråter hysteriskt...

Men hon går gärna med sina vänner och frågar "bus eller godis" med en snällare mask på sig. Våra hemska masker får ligga nerpackade till det är dags för att dom äldre barnen ska bege sig ut ikväll för att lill tjejen inte ska se dom.

Men oj oj oj... vilken stark tjej du har där hemma som stöttar upp ert hus. Stark som Pippi Långstrump ser jag. Men hur tog hon sig upp där kan man undra... hi hi !

Måste bara säga att eran öppenspis ser så vacker ut !

Ha en "ruskigt trevlig kväll" med lite bus och mycket godis !

Kram Kram
Carina

http://underbara-sma-ting.blogspot.com

 
IT-mamman

IT-mamman

31 oktober 2007 13:25

Hjälp, har hon fått komma ner än?

http://itmamman.wordpress.com

 
Ingen bild

Persilja

31 oktober 2007 13:43

Kicki: Krutgubbar har ja ju mött, men knutgöbbar, nä...

Lisa: Javisst! hehe

Underbara små ting: När vi rappat om den (nu är den överklädd med fuskmexitegel (hur nu någon viljat göra nåt så hemskt!) men som sagt när vi rappat den och målat den då är den okej. Det är förmodligen en gammal bakspis. Vard.rummet var kök för 100 år sen.

IT-mamma; nej, tok heller! Hon står där tills vi får en riktig stötta!

 
Killfröken

Killfröken

31 oktober 2007 18:01

Aha! Det är därför man skaffar barn... bitarna börjar falla på plats för mig nu...

http://www.killfroken.se

 
mariakoden

mariakoden

31 oktober 2007 18:30

HJÄLP!
Läskigt värre!!!
Hoppas allt e bra...Här är det stress, stress......
Kram å på återseende!!!

http://www.mariakoden.blogg.se

 
Ingen bild

Persilja

31 oktober 2007 18:34

Killfröken: Yeah! Now you´re getting it!

Mariakoden: Ujuj, coolitdåwnbejbi!

 
Pippi

Pippi

31 oktober 2007 21:15

Underbara superhjälte till flicka :) Atlas kan slänga sig i väggen :) Vad Halloween här beträffar så verkar de flesta vandra runt helgen före eller efter, plus att många missförstår grejen med bus ELLER godis helt. Det finns tre varianter:
a) Bus eller godis eller pengar.
b) Bus eller pengar.
c) Bus OCH godis (fast det säger de ju inte, buset levereras ändå efter erhållet godis).
d) Bara bus (de som inte ringer på öht utan bara härjar omkring).
Jaha? Blev det fyra alternativ? Antar att det är tur att jag inte är mattelärare *hahaha*

http://langstrump.wordpress.com

 
Ingen bild

Persilaj

31 oktober 2007 21:25

Pippi: Aha, det låter inte som nån rolig aktivitet egentligen. Tiggeri med hot om repressalier...

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Persilja - 2 september 2009 15:42

HÄR finns jag nu!   Om ni vill komma i kontakt med mig under min SkönaHem period går det bra att mejla på persiljekvist@gmail.com   Jag vet att det känns konstigt med den nya bloggen, men ni måste orka vänja om er! Tänk på mig som måste skriva och v...

Av Persilja - 1 september 2009 21:13

Vet ni, mina kära läsare, att nu är det mitt sista inlägg här på denna blogg. Jag ska nämligen flytta!!!   I våras fick jag frågan om jag ville prova blogga hos Sköna Hem och frågan kom precis när jag hade en inspirationssvacka så jag tackade ja på ...

Av Persilja - 31 augusti 2009 10:09

Idag blir det en bildkavalkad. Mitt bildsinne är starkare vissa dagar. Jag går med en bildblick och tittar på mitt liv. Ser vackra vyer överallt. Totalt pmsfri så att säga. Allt är vackert, till och med stök... En underbar sjuka!    Tvätt som inte s...

Av Persilja - 30 augusti 2009 20:37

Jag har syhörna i vardagsrummet, nu igen. Jag har valsat runt i hela huset för att åter landa ungefär där jag började som nyinflyttad. Nu ska jag försöka bli kvar där. Åtminstone tills vi renoverar vardagsrummet. Det är verkligen konstigt hur man ka...

Av Persilja - 29 augusti 2009 21:57

Nu kan man se min Man på bild. Hämta förstoringsglaset Tant Grön. Och Grattis på FÖDELSEDAGEN! (Kanske var det igår, men i efterskott i så fall.)   ...

Presentation

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25
26
27 28
29 30 31
<<< Oktober 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards