Direktlänk till inlägg 15 oktober 2007

Skåpstädning.

Av Persilja - 15 oktober 2007 21:17

Städat tygsskåpen idag. Eller rättare sagt städat sybordet, som var överbelamrat med tyger. Till slut rasade högarna och jag var tvungen att rensa...

Skööönt med ordning, så länge det varar...

 
 
majamyra

majamyra

15 oktober 2007 21:33

Hejsan, brukar läsa här ibland :) Gillar din lösning på trädgårds-gången. Förresten så har jag en liten "challenge" åt dig i min blogg, välkommen om du vill prova på. Inte svårt, bara roligt.

http://majamyra.blogspot.com

 
kicki

kicki

15 oktober 2007 21:35

Oj vilken ordning och reda du har..Hoppas nu att du får sova inatt..eller rättare sagt ni.
Ha det gott..kramen från kicki

http://kickilettenstrom.blogg.se

 
Mariakoden

Mariakoden

15 oktober 2007 21:42

Hallå. Idag ska jag endast skriva seriösa kommentarer hos dig...inget kiss å bajs.....Oooops...nu höll det på att barka iväg igen ;)
Gillar ditt vardagsrumsbord! Det behövs såna bord i dessa ek/stramalinjer/stilrena hem-tider!!!
Snyggt med lyktorna på bordet!!!
Fy så mycket tyg! Du är ju massor värre än mig!!!
THANK GOD!
Kram å gonatt!!!

http://www.mariakoden.blogg.se

 
Emma Var Dag

Emma Var Dag

15 oktober 2007 21:42

Men, jag blir alldeles stressad av dig...;o)
HUr hinner du människa? Jag har nog med att skjutsa på basketträning, trösta treåring rodda middag, åka på viktväktarmöte få ungarna i säng och sen e de soffan, ofta i alla fall. Vet att jag borde just nu hämta upp torr å ren tvätt ifrån källaren och bära upp i garderoberna. Stackars V hade inga rena "trollor" att lägga fram till imorgon. Har fastnat framför nyberg & törnblom eller vad det heter...tragik!
Fortsatt trevlig kväll!!

http://www.emmet.bloggagratis.se

 
Esters mamma

Esters mamma

15 oktober 2007 22:19

Åh vad jag skulle vilja komma och *bläddra* i dina tyger...

http://estersmamma.blogg.se

 
Maria-Jag svimmar och blommar

Maria-Jag svimmar och blommar

15 oktober 2007 22:53

Jag svimmar vilken ordning!! Å jag som visade mitt tygskåp igår...ujujuj...måste kanske vika mina tyger lite bättre och prydligare!! Men jag har iallafall mina tyger lite färgsorterade, alltid något!

http://jagblommar.blogspot.com

 
Ingen bild

Persilja

16 oktober 2007 07:09

Majamyra: jag kommer och kikar!

Esters mamma: Du kanske gör det en dag...fast då är det nog inte så nystädat...

Mariakoden: Jag har haft ett gammalt ekbord från 60-talet också. Men det passar inte här när jag har soffan som ett hörn. Så jag har velat ha ett runt länge. När jag har sofforna på rad så att det blir en låååång soffa då ser nog detta bord knäppt ut.
Bajs på dig!

Emma Var dag: Bli inte stressad! det är inte många inlägg som handlar om att jag städat nånting-för det gör jag knppt nånsin. Förresten håller jag inte på att plugga till barnmorska heller!!! Du gör ju massor! Vad kräver du av dig egentligen? Klart man ska mysa soffan...varje kväll!!!

Kicki: Jajamen ordnig och reda är mitt andranamn! Finns nog ingen mer ordningssam människa än jag!!!!!

Maria jag blommar: Varför det? Du är du och jag är jag...
Mina ligger nog sådäär några dagar bara.

 
maloppa

maloppa

16 oktober 2007 07:32

Underbart, underbart, underbart....
Håller på att utöka min samling, eller nej det var ju inte samlare vi var *ler*. Köpte en stuvbitspåse i fyndhörnan på Ikea igår och fick jättefina tyger som jag lade in i mitt (snart färdiga) syrum. Har även hittat en hel del fina tyger, spetsar o band på loppisar sista veckorna. Har dock inget så vackert skåp som du har men man tager vad man haver....
Ps. va duktig vovven är, vi har samma problem att hon inte säger till men hon håller sig istället (är ju 4 år...). Jättesmart ide du kom på!

http://maloppas.tradgardsblogg.se

 
Ingen bild

Persilja

16 oktober 2007 08:41

Maloppa: Tyg kommer alltid till användning! Och de måste liksom ligga till sig, eller hur! Kanske man borde klura ännu lite till på kissnödigahundproblemet och göra nåt riktigt smart som man kan sätta i produktion och sen är försörjningen räddad för resten av livet.......ah, ljuva dröm!

 
Lotten

Lotten

16 oktober 2007 08:57

Åh, vilken underbar syn! Får jag komma och titta och känna...;-) Jag älskar tyger men har lite svårt för att sätta saxen i dom ibland!

http://ornnastet.blogspot.com

 
/B

/B

16 oktober 2007 09:31

Vad fint det ser ut med sådan ordning i skåpet! Drömmer coskå om ordning ...

http://lyckligagatans.blogg.se

 
Ingen bild

Persilja

16 oktober 2007 09:53

B: Gissa varför jag försöker bringa ordning? Hehe!

 
Clara

Clara

16 oktober 2007 11:06

Var det OK att jag att jag skriver lite om din "verkstad" i ett inlägg....jag vill inte skriva något utan klartecken från dig....
Vilken härlig ordning....njut av det ...för det varar inte så länge...spara bilden och rama in den....:=) Jag brukar göra likadant och sedan tar det fem minuter så har jag rört till alltihop igen!!!!
Kram

http://claraslinneskap.blogspot.com

 
therre

therre

16 oktober 2007 13:36

åh, vad mycket coola tyger! :D

http://www.therre.se

 
Ingen bild

Persilja

16 oktober 2007 20:35

Clara: Jag har mejlat dig!

Therre: Tack!

 
IT-mamman

IT-mamman

16 oktober 2007 20:44

Kom hem till mig! Nu. Jag vill också ha det så där. Jag menar, kan du vara så snäll och pallra dig hit? Bitte?

http://itmamman.wordpress.com

 
Ingen bild

Persilja

16 oktober 2007 22:15

IT.mamma: Okej, som städerska då eller? Hmpff!

 
Kicki

Kicki

17 oktober 2007 10:16

UNDERBARA tyger! Har inte ens i närheten så mkt tyger som du,men som en samlare(?!)
Har nästan lika skänk som du,fast en avlutad sådan.ÄLSKAR såna här bilder:-)))

http://iverashus.blogspot.com

 
IT-mamman

IT-mamman

18 oktober 2007 21:58

Nej då, inte städerska, toka. Som inredningsstylist. Men visst, om du propsar på det, vik gärna några lakan och dra lite med dammtrasan. Om du nu absolut vill...

http://itmamman.wordpress.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Persilja - 2 september 2009 15:42

HÄR finns jag nu!   Om ni vill komma i kontakt med mig under min SkönaHem period går det bra att mejla på persiljekvist@gmail.com   Jag vet att det känns konstigt med den nya bloggen, men ni måste orka vänja om er! Tänk på mig som måste skriva och v...

Av Persilja - 1 september 2009 21:13

Vet ni, mina kära läsare, att nu är det mitt sista inlägg här på denna blogg. Jag ska nämligen flytta!!!   I våras fick jag frågan om jag ville prova blogga hos Sköna Hem och frågan kom precis när jag hade en inspirationssvacka så jag tackade ja på ...

Av Persilja - 31 augusti 2009 10:09

Idag blir det en bildkavalkad. Mitt bildsinne är starkare vissa dagar. Jag går med en bildblick och tittar på mitt liv. Ser vackra vyer överallt. Totalt pmsfri så att säga. Allt är vackert, till och med stök... En underbar sjuka!    Tvätt som inte s...

Av Persilja - 30 augusti 2009 20:37

Jag har syhörna i vardagsrummet, nu igen. Jag har valsat runt i hela huset för att åter landa ungefär där jag började som nyinflyttad. Nu ska jag försöka bli kvar där. Åtminstone tills vi renoverar vardagsrummet. Det är verkligen konstigt hur man ka...

Av Persilja - 29 augusti 2009 21:57

Nu kan man se min Man på bild. Hämta förstoringsglaset Tant Grön. Och Grattis på FÖDELSEDAGEN! (Kanske var det igår, men i efterskott i så fall.)   ...

Presentation

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25
26
27 28
29 30 31
<<< Oktober 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards