Direktlänk till inlägg 15 oktober 2007

Plötsligt händer det!

Av Persilja - 15 oktober 2007 17:24

Jag har letat ett särskilt soffbord i många år och det har alltid slunkit mig ur händerna. Jag vet inte varför jag är så kär i det, men jag tror det påminner mig om min barndom. Det är lite såna möbler som min mormor och morfar hade. Plötsligt står det på återvinningsmarkanden och till det facila priset av 250 kr. Precis det bord jag alltid velat ha.

Visst slog jag till!

Och det passade SÅ bra. Ser ut som att det stått där hur länge som helst. Jag VET jag är ingen trendnisse, snarare dess motsats...

Totalt ute helt enkelt.

Bat aj lajk it!

 

 
 
Ingen bild

sylvia

15 oktober 2007 18:12

Jag har ett likadant (men med mörk fot) tycker också dom är fina/ Sylvia

 
Ingen bild

Persilja

15 oktober 2007 18:26

Sylvia: Jo, de har jag sett! Fina! Kanske kanske målar jag det nån gång...

 
pjöllermaja

pjöllermaja

15 oktober 2007 18:30

det är alltid kul att fynda =) såg just ett sådant där bord fast vitmålat i något tidnings reportage och vart lite sugen. Tycker om när nytt möter gammalt. så grattis till fyndet!!!

http://pjollermaja.blogspot.com

 
Ingen bild

Persilja

15 oktober 2007 20:18

Pjöllermaja: Jo, i vitt eller ljusgrått skulle det bli fint...elller varför inte ljusgrönt?

 
maloppa

maloppa

15 oktober 2007 20:49

Jättefint bord, har föreslagit ett sådant för maken men det är stopp *suck*. Såg ett liknande hos en kompis för några år sedan som hon målat vitt och klätt ovanpå med vit och vitmönstrad mosaik och porslinsskärvor. Jätteläckert....
Va kul att du fick tag på det så billigt.

http://maloppas.tradgardsblogg.se

 
Ingen bild

Persilja

15 oktober 2007 21:15

Maloppa: Det lät läckert! Det kan jag göra när jag ledsnat...
Ibland får man ta hem sakerna och visa dem på plats för att maken ska se mina visioner. Han säger jämt, det går inte, det passar inte, men sen tycker han det blir fint...nästan allt iallafall...

 
Ingen bild

frularsson

15 oktober 2007 23:07

Jag gissade att det var ett sådant bord du menade innan jag såg bilden :) Den är jätte fin, min mormor hade precis ett sådant.. Skulle inte säga nej till det jag heller.
Ha det bra

 
Ingen bild

tinis

16 oktober 2007 06:36

Kul & grattis till fyndet! jag har oxå ett likadant, håller faktiskt som bäst på att måla det vitt :). jag fyndade det i somras på ett bygdegårdsloppis här i krokarna till ett mkt bra pris: 75kr. jag skämdes nästan att köpa det för att det var så billigt men jag njuter av det varje dag!
tack för en bra blogg oxå!

 
Ingen bild

Persilja

16 oktober 2007 07:01

Tinis; Om du har en blogg måste du lägga ut det så att jag får se hur det blir med vitt! Kom ihåg att komma hit och säga till oxå!

Fru Larsson: Detär riktig mormorsstil!

 
karolina

karolina

16 oktober 2007 18:20

fiiiint bord!

http://karhel.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Persilja - 2 september 2009 15:42

HÄR finns jag nu!   Om ni vill komma i kontakt med mig under min SkönaHem period går det bra att mejla på persiljekvist@gmail.com   Jag vet att det känns konstigt med den nya bloggen, men ni måste orka vänja om er! Tänk på mig som måste skriva och v...

Av Persilja - 1 september 2009 21:13

Vet ni, mina kära läsare, att nu är det mitt sista inlägg här på denna blogg. Jag ska nämligen flytta!!!   I våras fick jag frågan om jag ville prova blogga hos Sköna Hem och frågan kom precis när jag hade en inspirationssvacka så jag tackade ja på ...

Av Persilja - 31 augusti 2009 10:09

Idag blir det en bildkavalkad. Mitt bildsinne är starkare vissa dagar. Jag går med en bildblick och tittar på mitt liv. Ser vackra vyer överallt. Totalt pmsfri så att säga. Allt är vackert, till och med stök... En underbar sjuka!    Tvätt som inte s...

Av Persilja - 30 augusti 2009 20:37

Jag har syhörna i vardagsrummet, nu igen. Jag har valsat runt i hela huset för att åter landa ungefär där jag började som nyinflyttad. Nu ska jag försöka bli kvar där. Åtminstone tills vi renoverar vardagsrummet. Det är verkligen konstigt hur man ka...

Av Persilja - 29 augusti 2009 21:57

Nu kan man se min Man på bild. Hämta förstoringsglaset Tant Grön. Och Grattis på FÖDELSEDAGEN! (Kanske var det igår, men i efterskott i så fall.)   ...

Presentation

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25
26
27 28
29 30 31
<<< Oktober 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards