Direktlänk till inlägg 15 oktober 2007

Gnällig hund-trött matte.

Av Persilja - 15 oktober 2007 06:53

Åh, nej vilken natt!

Kom i säng sent, först vid halv tolv vilket är för sent med tanke på att klockan ringer strax efter sex. Tog ut Pommac att kissa strax innan sängåendet. Sen brukar han sova i sin bur tills min klocka ringer. Nu gnällde han omgående. Hade bara lagt huvudet på kudden så hörde jag gnället. Skulle han bajsa också tänkte jag. Suck, bara att gå upp. På med tjocka jackan och så gå ut med vovven. Han kissar lite men bajsar inte. In, upp med honom i buren, släcka lampan och så efter fem minuter, gnäll.

Jag ignorerar det en stund, men han fortsätter ihärdigt. Vad är det?

Vad kan det vara? Äldste sonen stiger upp och kollar hans vattenskål. Nej, vattnet var inte slut. Väntar fem minuter men han ger sig inte. Kastar av mig täcket går ut med doggen. Han sätter sig därute och ser ut att filosofera. Kissar gör han inte och inte verkar han behöva bajsa heller. Han blir motsträvig när jag vill gå in. Ger honom någon minut till samtidigt som jag längtar till min varma säng. Nix, det blir inget. Baxar in honom. Ger honom lite fil ifall det var hunger. Han slickar upp allt. Tar honom till buren igen och lägger mig och efter en minut är gnället igång igen. Jag försöker ignorera det men fantasierna vaknar till liv. Vad menar han?

Ååå, vad bra om han kunnat prata.

Han gnyende fortsätter men det blir inte hysteriskt. Bara ett jämnt gnyende. Jag somnar.

Vid ett-tiden kommer 11-åringen och har haft en mardröm. Pommac vaknar när sonen tassar in till oss och lägger sig i vår säng. Och böejar gny och gnälla igen! Känner mig tvungen att gå ut med honom igen. Gör så-han kissar lite.

Upp i buren igen och samma procedur.

Det har inte blivit många timmars sömn i natt. När klockan ringde hade jag kunnat ge en miljon för att få sova.

DÅ sov Pommac.

Jag smög ut, men då vaknade han och började gnälla- och fick komma med ner och gå ut.

Nu ligger han på sin madrass och är nöjd.

Vad kan det ha varit?

Ville han bara vara nära?

Eller hade han ont?

Eller var han hungrig?

Jag har ingen aning. Fyra månader är han nu. Bara det inte blir samma i natt. Han har sovit så bra så länge nu.

 
 
Lotten

Lotten

15 oktober 2007 08:30

Fy, vilken jobbig natt du har haft då! Jag skall inte klaga på min då..... jag lovar ;-)

http://ornnastet.blogspot.com

 
Ingen bild

Persilja

15 oktober 2007 08:40

Lotten: Det är så skönt att få klaga lite!

 
Åsa

Åsa

15 oktober 2007 08:41

Minns precis hur det var när vovvarna var valpar.De är som små barn!
Nu är vår 1 resp 2 år så de sover bra i allafall och behöver inte ut om nätterna.
Men små busiga är de fortfarande.
Kul i allfall med hundar.
Barnen vill ha en egen mindre hund (vi har border collies)men blir nog tidigast en valp om ett år. Skönt att sova skapligt gott ett tag till *skratt*

http://klackebo.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Persilja

15 oktober 2007 08:46

Åsa: Nej, just nu är inte valpsuget särskilt stort, haha!

 
Ingen bild

frularsson

15 oktober 2007 08:54

Oj vilken natt! Han vill nog bara kolla hur långt han kan få sin vilja igenom..
Hoppas det löser sig.
Ha det bra.

 
Eva i Halmstad

Eva i Halmstad

15 oktober 2007 09:06

Hej
Jag är en fuskis, när min Tass beter sej som Pommac så gör jag det lättaste, tar upp henne i sängen, det har hänt ett par nätter, nätterna efteråt har hon sovit som vanligt i buren.
Jag antar att de är något som inte är riktigt okej när dom beter sej så, mardrömmar eller något annat, men man kan nog inte göra så mycket åt de, imponerad av att du orkar springa ut och in hela natten, de är jag för lat för.
I helgen var Tass sjuk, kräktes och låg pall hels dan, inget lek o bus på hela dan, man blir lite orolig, men söndag morgon vaknar hon och är som hon alltid varit, knepigt men de var väl någon endags influensa eller nåt.
Ha en go da på er du o Pommac, Eva o Tass

http://evaihalmstad.blogspot.com/tcvn

 
Clara

Clara

15 oktober 2007 09:28

Persilja....du är ett geni!!! Ditt skåp som du gjort är ju kanonläckert.....vilken cool idé!!!
Jag har alltid haft en önskan om att ha en byrå ellr ett skåp tapetserat med blomsterplanscher...du vet , lite Linné stuk sådär......har sett sådana i gamla heminredningstidningar...kanske något man skulle försöka göra ...blev inspirerad igen nu när jag såg ditt häftiga skåp.
Vad var det med lille Pommac tro.....han längtade nog efter sin mamma......hallegud, inte lätt att var en liten plutt...
Nä, du Persilja nu får jag återgå till mitt sye och allt annat som ska göras.....häromdagen putsade jag faktiskt mina fönster....så nu ser jag bra ut:=) Nu har jag varit rolig så nu kan jag gå och lägga mig ..eller ?!
Jag skulle förresten fråga dig om det är OK att jag gör lite reklam för din "verkstad" inne i min blogg ....hade i åtanke att skriva ett inlägg om kreativa bloggvänner och länka till deras sidor....och du är en av dem....tänkte att det är härlig inspiration ....är det OK!?
Ha det bäst och hoppas att du får sova lite inatt!Kraaaaaammmmmmm
NÄÄÄÄÄ...nu blev det en sån där lång kommentar igen....att Clara aldrig ska lära sig att fatta sig kort!

http://claraslinneskap.blogspot.com

 
Ingen bild

Persilja

15 oktober 2007 12:33

Clara: Tack för berömmet. Ang det andra; jag mejlar dig!

 
kicki

kicki

15 oktober 2007 21:29

Kanske hade pommac växtvärk eller också drömde han,,,kommer ihåg att Ville var så där också nån gång, men jag la mig på madrassen hos honom och han somnade, sen nästa natt så var det inte så längre...ja ibland önskade man verligen att de kunde prata...just nu har vi en fisande hund, för han har fått tag på slamsor från älgköttet, det som skulle slängas, hamnade i Villes mage, gissa vad det luktar och han pruttar hela tiden, så inatt lär jag nog få springa ut...kramen från kicki

http://kickilettenstrom.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Persilja - 2 september 2009 15:42

HÄR finns jag nu!   Om ni vill komma i kontakt med mig under min SkönaHem period går det bra att mejla på persiljekvist@gmail.com   Jag vet att det känns konstigt med den nya bloggen, men ni måste orka vänja om er! Tänk på mig som måste skriva och v...

Av Persilja - 1 september 2009 21:13

Vet ni, mina kära läsare, att nu är det mitt sista inlägg här på denna blogg. Jag ska nämligen flytta!!!   I våras fick jag frågan om jag ville prova blogga hos Sköna Hem och frågan kom precis när jag hade en inspirationssvacka så jag tackade ja på ...

Av Persilja - 31 augusti 2009 10:09

Idag blir det en bildkavalkad. Mitt bildsinne är starkare vissa dagar. Jag går med en bildblick och tittar på mitt liv. Ser vackra vyer överallt. Totalt pmsfri så att säga. Allt är vackert, till och med stök... En underbar sjuka!    Tvätt som inte s...

Av Persilja - 30 augusti 2009 20:37

Jag har syhörna i vardagsrummet, nu igen. Jag har valsat runt i hela huset för att åter landa ungefär där jag började som nyinflyttad. Nu ska jag försöka bli kvar där. Åtminstone tills vi renoverar vardagsrummet. Det är verkligen konstigt hur man ka...

Av Persilja - 29 augusti 2009 21:57

Nu kan man se min Man på bild. Hämta förstoringsglaset Tant Grön. Och Grattis på FÖDELSEDAGEN! (Kanske var det igår, men i efterskott i så fall.)   ...

Presentation

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25
26
27 28
29 30 31
<<< Oktober 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards