Direktlänk till inlägg 14 oktober 2007

Fönstertittarmamman.

Av Persilja - 14 oktober 2007 22:06

Jag ska avslöja en liten konstighet om mig. När alla barnen är hemma och håller på med något, en kanske sitter vid datorn, en ser film, en leker och en annan sitter och ritar, då älskar jag att gå ut och promenera runt huset och kika in genom fönstren. Spionera på mina barn. Jag njuter av att gå därute i mörkret och kika in på min familj. Se dem utifrån liksom, inte bara bokstavligt talat. Se dem med nya ögon.

Jag får en enorm lyckokänsla och harmoni i kroppen när jag går därute och smyger. Jag känner mig stormrik.

Sen finns det ju dagar då jag vill gå ut ur huset då alla barnen är hemma ,men då av helt andra skäl. Då vill jag inte titta in i huset, jag vill bara gå iväg, lååångt därifrån!  

Sen älskar jag att gå på hundpromenader nu när det är mörkt ute, och kika in hos folk. Glo helt enkelt!!! Det är SÅ roligt att kika in hos folk! 

 
 
Mariakoden

Mariakoden

14 oktober 2007 22:35

Tja Divan!
Är det du som smyger här i Piteå då????
Nää, det var ju bara jag! älskar åxå att kolla in i fönster.....Jag blir städinspirerad när jag kollar in i andras fönster...;)
Det kittlar i magen när man ser folks mysiga hem...man vill bara rusa hem å piffa å städa.....
Men det värsta är när man läser inredningstidningar...då kittlar det så mycket så jag vill bara gå å bajsa.....
Oj, visst sa jag för mycket nu? Äckelvarning va???
Ha en bra nattsömn=)

http://www.mariakoden.blogg.se

 
Esters mamma

Esters mamma

14 oktober 2007 22:40

Jag tycker oxå om att gå och kolla in i andras hus däremot har jag aldrig kommit på tanken att titta in i mitt eget hus :-)

http://estersmamma.blogg.se

 
Ingen bild

Persilja

14 oktober 2007 22:51

Mariakoden; Jo, tidningar har en positiv effekt på mig, dock ej den du får!!! hahaha du är ju helt krejsi!

Esters mamma: Prova!

 
Lotten

Lotten

15 oktober 2007 08:29

Jag är precis likadan.... älskar att gå ut på kvällarna och glo in hos folk! Helst skulle jag vilja fotografera oxå men jag vågar inte för blixten...;-)

http://ornnastet.blogspot.com

 
killfröken

killfröken

15 oktober 2007 08:39

Lite konstigt är det. Men jag kan känna igen det. På jobbet har vi det så att man då och då bara har en tredjedel av klassen (så att barnen ska få kvalitetstid med en lärare någon gång under dagen).
När alla jobbar på och jag inte har nåt att göra kommer det krypande, de nya infallsvinklarna. Jag svär att barnen växer som mest i mina ögon just i dom stunderna.

//Killfröken

http://www.killfroken.se

 
Ingen bild

Persilja

15 oktober 2007 08:43

Killfröken: Ja, det är som att man ser dem på ett nytt sätt, SER dem. Det är ju SÅ viktigt att hinna SE dem varje dag, varje timme, varje minut, men man hinner ju inte det. Så när man ägnar sig åt att verkligen studera dem så kommer många insikter liksom...och stor kärlek förstås.

 
Kicki

Kicki

15 oktober 2007 14:41

Precis som jag då! Det är det bästa med hösten nu,att det blir mörkt på kvällarna och man kan vara ute och "promenera",läs kika in hos folk..hehehe..Man kan förfasa sig,beundra och få idéer.Hur kul som helst!

http://iverashus.blogspot.com

 
Moster Mjölgumpa

Moster Mjölgumpa

15 oktober 2007 19:22

Jag tycker också om att småglutta lite. Speciellt i adventstid, då är det så mysigt i alla fönster.

http://mjolgumpa.blogspot.com

 
Ingen bild

Persilja

15 oktober 2007 20:19

Msoter Mjölgumpa och Kicki: Det verkar vara en vanlig åkomma!

 
Killfröken

Killfröken

15 oktober 2007 23:26

Visst är det så att barnen växer på alla sätt, även känslorna för dem.
Jag har som mål att se varje elev minst en gång per dag på det där ögonöppnande sättet. Det är svårt att hinna med och handen på hjärtat är det ofta nån som man missar. Förhoppningsvis är det inte samma barn varje gång, det vore mardrömmen.

http://www.killfroken.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Persilja - 2 september 2009 15:42

HÄR finns jag nu!   Om ni vill komma i kontakt med mig under min SkönaHem period går det bra att mejla på persiljekvist@gmail.com   Jag vet att det känns konstigt med den nya bloggen, men ni måste orka vänja om er! Tänk på mig som måste skriva och v...

Av Persilja - 1 september 2009 21:13

Vet ni, mina kära läsare, att nu är det mitt sista inlägg här på denna blogg. Jag ska nämligen flytta!!!   I våras fick jag frågan om jag ville prova blogga hos Sköna Hem och frågan kom precis när jag hade en inspirationssvacka så jag tackade ja på ...

Av Persilja - 31 augusti 2009 10:09

Idag blir det en bildkavalkad. Mitt bildsinne är starkare vissa dagar. Jag går med en bildblick och tittar på mitt liv. Ser vackra vyer överallt. Totalt pmsfri så att säga. Allt är vackert, till och med stök... En underbar sjuka!    Tvätt som inte s...

Av Persilja - 30 augusti 2009 20:37

Jag har syhörna i vardagsrummet, nu igen. Jag har valsat runt i hela huset för att åter landa ungefär där jag började som nyinflyttad. Nu ska jag försöka bli kvar där. Åtminstone tills vi renoverar vardagsrummet. Det är verkligen konstigt hur man ka...

Av Persilja - 29 augusti 2009 21:57

Nu kan man se min Man på bild. Hämta förstoringsglaset Tant Grön. Och Grattis på FÖDELSEDAGEN! (Kanske var det igår, men i efterskott i så fall.)   ...

Presentation

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25
26
27 28
29 30 31
<<< Oktober 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards