Direktlänk till inlägg 14 oktober 2007

Första snön!

Av Persilja - 14 oktober 2007 08:50

Inatt när jag lade mig (efter ett nån gång) hade det börjat blåsa hårt och snöa lätt. Så i morse var det lite vitt på backen. Jubel! Barnen, ja 7 och 9-åringen hoppade jämfota av glädje och gick ut och kände på den. Före 8.

Pommac var inte SÅ uppspelt. Mer nyfiken och luktade mycket på snön.

Men nu måste listan på grejer att göra utökas med:


-Söka fram vinterskorna. 

-Leta fram min vinterjacka.

-Söka fram vantar till de större barnen.


 
 
IT-mamman

IT-mamman

14 oktober 2007 09:19

Snö! Snö? Snö!!

http://itmamman.wordpress.com

 
Lotten

Lotten

14 oktober 2007 09:22

Vad härligt med snö... om den får ligga kvar ;-) Min lilleman, 4 år, frågar dagligen om det är vinter snart och snön kommer.... Det är bara det att snön aldrig ligger mer än ett par dagar här nere. Det blir slask och brunaktig sörja direkt!
Ha en skön helg! kRam Lotten.

http://ornnastet.blogspot.com

 
Emma Var Dag

Emma Var Dag

14 oktober 2007 09:24

God Morgon!
Här fick vi snö och rätt mycket förra veckan. Inatt har det spöregnat och allt e borta. Vi jagade vinterskor till de två stora i fredags och vilket "mäck" det är när de börjar bli medvetna om mode...tjat tjat-mamman som säger -De där skorna kommer inte att vara varma nog.

http://www.emmet.bloggagratis.se

 
Eva i Halmstad

Eva i Halmstad

14 oktober 2007 09:27

Visst är det spännande med den första snön, ska bli roligt när den kommer hit (ingen brådska) och se hur Tass beter sej.
Ha en go söndag, Eva.

http://evaihalmstad.blogspot.com/tcvn

 
Ingen bild

Persilja

14 oktober 2007 11:30

It:mamam: Det är vitt och kallt liksom. Kommer uppifrån. Det är en slags nederbörd. Finns i såna här nordliga trakter. Även på Nordpolen. Tänk vispgrädde, fast inte lika onyttigt och lite vitare och lite kallare...som glass! Ja, glass som ramlar från himlen! Tänk! Här skulle du bo!

Lotten: Min pappa är från Tågarp nära Landskrona och Helsingborg, så jag vet vilka vintrar ni har. Men å andra sidan vet jag också vilka vårar ni har. Vi åkte alltid till farmor och farfar i maj, från snömodd till bikiniväder alltid lika fascinerande!

Emma Var dag: Aha! Då bor du i "Gävletrakten?"

Eva; Och när får Halmstad sin första snö???

 
Eva i Halmstad

Eva i Halmstad

14 oktober 2007 11:51

Är man uppe riktigt tidigt så kande hända att man får se de i början på dec (efter 8 har de töat bort), jag kommer ihåg att vi haft snö en jul, men de var länge sen, men i januari då kommer de kallt så in i norden och då vräker de ner, då räcker det inte med piasavakvasten utan man får hämta sej en skyffel, så nog vet vi här nere vad snö är;)

http://evaihalmstad.blogspot.com/tcvn

 
Emma Var Dag

Emma Var Dag

14 oktober 2007 13:22

Nope, din gissning var fel...bor i Östersund... //Emma

http://www.emmet.bloggagratis.se

 
IT-mamman

IT-mamman

14 oktober 2007 15:36

Ha, ha!

http://itmamman.wordpress.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Persilja - 2 september 2009 15:42

HÄR finns jag nu!   Om ni vill komma i kontakt med mig under min SkönaHem period går det bra att mejla på persiljekvist@gmail.com   Jag vet att det känns konstigt med den nya bloggen, men ni måste orka vänja om er! Tänk på mig som måste skriva och v...

Av Persilja - 1 september 2009 21:13

Vet ni, mina kära läsare, att nu är det mitt sista inlägg här på denna blogg. Jag ska nämligen flytta!!!   I våras fick jag frågan om jag ville prova blogga hos Sköna Hem och frågan kom precis när jag hade en inspirationssvacka så jag tackade ja på ...

Av Persilja - 31 augusti 2009 10:09

Idag blir det en bildkavalkad. Mitt bildsinne är starkare vissa dagar. Jag går med en bildblick och tittar på mitt liv. Ser vackra vyer överallt. Totalt pmsfri så att säga. Allt är vackert, till och med stök... En underbar sjuka!    Tvätt som inte s...

Av Persilja - 30 augusti 2009 20:37

Jag har syhörna i vardagsrummet, nu igen. Jag har valsat runt i hela huset för att åter landa ungefär där jag började som nyinflyttad. Nu ska jag försöka bli kvar där. Åtminstone tills vi renoverar vardagsrummet. Det är verkligen konstigt hur man ka...

Av Persilja - 29 augusti 2009 21:57

Nu kan man se min Man på bild. Hämta förstoringsglaset Tant Grön. Och Grattis på FÖDELSEDAGEN! (Kanske var det igår, men i efterskott i så fall.)   ...

Presentation

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25
26
27 28
29 30 31
<<< Oktober 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards