Direktlänk till inlägg 11 oktober 2007

Dagen efter.

Av Persilja - 11 oktober 2007 09:35

Nu är finporslinet diskat och bortplockat.

Glasen har jag vi fått ta över efter min mans mormorsmor och alla 12 är fortfarande hela! Det är kul att ta fram dem vid alla kalas. Två gånger har ett glas ramlat i golvet men hållt.TUR De är ganska tjocka, så de kanske håller till fler kalas i många generationer.

Mitt älsklingsfinposlin är faktiskt en samling udda tallrikar som jag samlat på mig genom åren.

Den längst fram är min favorit. Den är från 1800-talet men jag har aldrig hittat fler än en.

Det är många som har blåvitt porslin som favorit.

Pommac blev helt överförtjust i alla ballonger. Det var konstiga bollar! Han lade huvudet på sned och tittade länge på bollen som liksom svävade och betedde sig underligt mot de bollar han brukar härja med. När han äntligen fick tag i den motsträviga bollen tog jag av honom den för jag var så rädd att han skulle bli tokrädd om den exploderade. Vill ju helst inte skapa en skotträdd hund.

Men så i morse hittade han en som det inte var så mycket luft kvar i. Han tog den och lade sig att leka med den.

Poff lät det och luften försvann och Pommac reste sig av förvåning och tittade sig omkring efter den plötsligt försvunna bollen. Nosade lite på det konstiga lilla skräpet som låg där "bollen" legat. Fortsatte att vända huvudet runt runt för att leta bollen. Efter en stund började han skälla på ballongskräpet!

Haha! Synd att jag inte filmade!

 
 
Jenny

Jenny

11 oktober 2007 10:32

Förstår att 9-åringen är nöjd med kalaset! Han ser så nöjd ut när han ska öppna Pommacen. Verkligen härligt att se! Fina glas och tallrikar också. Det är alltid extra kul med glas eller porslin som man ärvt och tycker mycket om. Kraam!

http://www.seasidelivingbyus.blogspot.com

 
Ingen bild

Persilja

11 oktober 2007 16:14

Jenny: Ja, visst ser han glad och lycklig ut!!!

 
Eva i Halmstad

Eva i Halmstad

11 oktober 2007 17:17

Hej Persilja.
Visst är de en syn för gudarna när dom nosar omkring och letar efter den smällda ballongen. Jag har ju en liten hemma med, man skrattar gott åt dom titt som tätt, det är en fröjd att ha dom omkring sej.
Ha de gott , Eva.

http://evaihalmstad.blogspot.com/tcvn

 
Ingen bild

Persilja

11 oktober 2007 17:24

Eva i Halmstad: Så söta!!!

 
essko (heminnerlig)

essko (heminnerlig)

11 oktober 2007 18:49

Vackra glas, dito porslin. Och snyggt diskställ, jag har ett likadant!

http://heminnerlig.blogspot.com

 
Kicki

Kicki

11 oktober 2007 19:04

Kul att kalaset blev lyckat:-)
Vi hade också kalas i helgen för lilla W som fyllde 5,först hemma med tårta o så,sedan på Barnadiset,där han sen stukade foten.Det slutade ju bra*not* Det är så roligt när de beställer maten och sådär..lilla W beställde först pannkakor,men med lite push från mamman så blev det lasagne,känns lite festligare å så är det ju hans favorit big time!
Fint porslin dessutom,hur viktigt är inte det vid matdags?!

http://iverashus.blogspot.com

 
Ingen bild

Persilja

11 oktober 2007 20:34

essko: Åhléns! Jo, gillar det.

Kicki: Barnadiset, vilket bra namn! Aj, trist med stukad fot...

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Persilja - 2 september 2009 15:42

HÄR finns jag nu!   Om ni vill komma i kontakt med mig under min SkönaHem period går det bra att mejla på persiljekvist@gmail.com   Jag vet att det känns konstigt med den nya bloggen, men ni måste orka vänja om er! Tänk på mig som måste skriva och v...

Av Persilja - 1 september 2009 21:13

Vet ni, mina kära läsare, att nu är det mitt sista inlägg här på denna blogg. Jag ska nämligen flytta!!!   I våras fick jag frågan om jag ville prova blogga hos Sköna Hem och frågan kom precis när jag hade en inspirationssvacka så jag tackade ja på ...

Av Persilja - 31 augusti 2009 10:09

Idag blir det en bildkavalkad. Mitt bildsinne är starkare vissa dagar. Jag går med en bildblick och tittar på mitt liv. Ser vackra vyer överallt. Totalt pmsfri så att säga. Allt är vackert, till och med stök... En underbar sjuka!    Tvätt som inte s...

Av Persilja - 30 augusti 2009 20:37

Jag har syhörna i vardagsrummet, nu igen. Jag har valsat runt i hela huset för att åter landa ungefär där jag började som nyinflyttad. Nu ska jag försöka bli kvar där. Åtminstone tills vi renoverar vardagsrummet. Det är verkligen konstigt hur man ka...

Av Persilja - 29 augusti 2009 21:57

Nu kan man se min Man på bild. Hämta förstoringsglaset Tant Grön. Och Grattis på FÖDELSEDAGEN! (Kanske var det igår, men i efterskott i så fall.)   ...

Presentation

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25
26
27 28
29 30 31
<<< Oktober 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards