Direktlänk till inlägg 9 oktober 2007

Läs Kuriren idag!

Av Persilja - 9 oktober 2007 22:05

Ni MÅSTE titta in hos ett FANTASTISKT fint hem, precis i min smak. Som jag skulle vilja ha det...färgerna möblerna, enkelheten, romantiken, aaaah! Suck!

 
 
Biggan

Biggan

9 oktober 2007 22:40

Även om detta inte är MIN stil - så var det det bästa reportaget på länge tycker jag!Det var ju en högst personlig stil, med mycket mys t ex hunden som fick ligga i sammeten och tugga på ett ben...Udda grejer.När det är reportage från kala hem som tagna från en IKEA-katalog; blir jag sååå besviken...

http://biggans.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Persilja

10 oktober 2007 06:27

Biggan: Håller med. Att kopiera en möbelkatalog som många gör när de inreder är sååå tråkigt. Och inget att visa upp. Många gånger är det rent fula hem i mina ögon men ändå kul att se för att de är just personliga. Det är ju mångfalden som är skoj. Och när det plötsligt stämmer med ens egen smak ja då är det skoj.

 
Dubbelörnen

Dubbelörnen

10 oktober 2007 07:52

Nä men jag såg då inte någon Persilja i de bilderna *förvånat*. Möjligtvis i ett rum ;) men var är färgerna, det där oväntade, det lite galna, det roliga, det där varma??!!! *skrattar*

Kramar

http://karljohansgarden.blogspot.com

 
Lotten

Lotten

10 oktober 2007 08:54

Vilket underbart hem! Tänk att ha det så fint omkring sig.... det får jag aldrig till känns det som! Jag kan aldrig få för mycket input... jag kan titta på inredningsreportage i tidningar och på bloggar hur länge som helst!

http://ornnastet.blogspot.com

 
IT-mamman

IT-mamman

10 oktober 2007 09:17

Grattis till 9-åringen från en tant som han inte känner i en annan del av Sverige!
Ja, det var ett fint hus. Jag blir lite matt dock, för jag ser allt det fula som vi har i vårt.. Idag är jag hemma för vård av sjukt barn, som nog inte är så sjuk ändå. Men det är svårt att avgöra sånt på morgonen. Kanske hinner med att städa lite. Eller blogga lite. Fast mest blir det nog att läsa bok, på bok på bok, på bok för henne.
Ha en finfin dag!

http://itmamman.wordpress.com

 
Ingen bild

Ullis

10 oktober 2007 09:43

Jag måste säga att det var ett jättefint och hem i reportaget, men ditt verkar vara minst lika fint. Vi har verkligen olika stilar på våra hem du och jag, men jag blir ändå oerhört inspirerad av att se bilder från dina olika lägenheter och känner ett starkt pysselbehov när jag läser din blogg. Lycka till med ditt nya hus och jag hoppas på många, många fler inredningsbilder!

 
Jenny

Jenny

10 oktober 2007 10:58

Vilket hem!!! Oj, så himla fint... personligt och ombonat men ändå ljust och ljuvt... *me like*

Kan förövrigt meddela dig att idag har vi mulet, japp du läste rätt, och endast 10 grader varmt. Brrr!!!

Hoppas hela familjen har tillfrisknat från den vidriga lilla magbacillen!

Kramar från Jenny

http://www.seasidelivingbyus.blogspot.com

 
Ingen bild

Persilja

10 oktober 2007 11:51

Dubbelörn du är för söt!

Lotten: Haha, DU har väl hur fint som helst!!! Hemmablind heter du!
IT-mamma: Jo, det är så det funkar, man ser plötsligt på sitt eget med nya kritiska ögon. men det går över. Nej, på morgnarna är det svårt att veta. Tröttheten gör de ju extra ynkliga. Men vad bra, då fick ni en mysdag!? Ska hälsa 9-åringen!!!! Han vet "vem" du är!

Ullis: Vad skoj! Tack för de orden!

Jenny: Hurra! Nej, jag menar vad trist att ni har så kallt! (fniss)
Nu har hunden blivit magsjuk! Va? Snacka om tajming, när vi ska ha huset fullt av gäster. Han "lägger en pizza" knät på någon gäst i kväll...

 
Mariakoden

Mariakoden

10 oktober 2007 12:24

Hej!! Jo de verkar ha såå snyggt! Lantlig romantik, typ=) Inte min smak men jag ÖNSKAR jag hade "sån" smak...;) Jag tycker att ni verkar ha samma stil!!!!
Är du i Piteå nån gång så bara MÅSTE du gå på deras restaurang "Bryggargatan", gärna på en fredag, de har buffe då... Fast man måste boka bord. Ät o jag lovar att du har aldrig ätit nå godare i hela ditt liv!!!!
Ha det bäst!
Kram!!!

http://www.mariakoden.blogg.se

 
Teija

Teija

10 oktober 2007 15:04

Tack för en personlig och rolig blogg:) Jag anmäler mig som läsare genast! :)

http://www.starfucced.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Sylvia

10 oktober 2007 15:45

Javisst är det fint men du har det mycket mer personligt det känns att det är ett levande hem inget utställningshem. Du är som vi andra "hemmablind" Sylvia

 
IT-mamman

IT-mamman

10 oktober 2007 18:46

Hi, hi, vet han?! Fast, jag ska erkänna att mina barn har full koll på vem den där Persilja är.

http://itmamman.wordpress.com

 
Ingen bild

Persilja

10 oktober 2007 20:22

Mariakoden: det är därför jag svärmar kring dig; du har den där lite moderna stilen som jag önskar att jag hade-haha-men jag är alldeles för mossig för det. Jaaa, Bryggargatan har VERKLIGEN låtit tala om sig!!!

Teija: Roooligt! Välkommen!

Tack gulliga Sylvia!

ITmamman: Du kanske skrämmer barnen med "om ni inte är snäll kommer tant Persilja" hahaha!

 
Mariakoden

Mariakoden

10 oktober 2007 21:17

Haha.....du e så sööööt.......

http://www.mariakoden.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Persilja - 2 september 2009 15:42

HÄR finns jag nu!   Om ni vill komma i kontakt med mig under min SkönaHem period går det bra att mejla på persiljekvist@gmail.com   Jag vet att det känns konstigt med den nya bloggen, men ni måste orka vänja om er! Tänk på mig som måste skriva och v...

Av Persilja - 1 september 2009 21:13

Vet ni, mina kära läsare, att nu är det mitt sista inlägg här på denna blogg. Jag ska nämligen flytta!!!   I våras fick jag frågan om jag ville prova blogga hos Sköna Hem och frågan kom precis när jag hade en inspirationssvacka så jag tackade ja på ...

Av Persilja - 31 augusti 2009 10:09

Idag blir det en bildkavalkad. Mitt bildsinne är starkare vissa dagar. Jag går med en bildblick och tittar på mitt liv. Ser vackra vyer överallt. Totalt pmsfri så att säga. Allt är vackert, till och med stök... En underbar sjuka!    Tvätt som inte s...

Av Persilja - 30 augusti 2009 20:37

Jag har syhörna i vardagsrummet, nu igen. Jag har valsat runt i hela huset för att åter landa ungefär där jag började som nyinflyttad. Nu ska jag försöka bli kvar där. Åtminstone tills vi renoverar vardagsrummet. Det är verkligen konstigt hur man ka...

Av Persilja - 29 augusti 2009 21:57

Nu kan man se min Man på bild. Hämta förstoringsglaset Tant Grön. Och Grattis på FÖDELSEDAGEN! (Kanske var det igår, men i efterskott i så fall.)   ...

Presentation

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25
26
27 28
29 30 31
<<< Oktober 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards