Direktlänk till inlägg 17 augusti 2007

Slutflummat!

Av Persilja - 17 augusti 2007 07:47

Nä, nu är det slutflummat!

Nu måste jag ta tag i min nya framtid.

På måndag börjar skolan och då börjar mitt nya liv också.

Jag har haft sommaren på mig att flumma runt och försöka flytta in klart och tack vare tidningsbesöket blev det ju lite mer eld i baken och det tackar jag för. (Även om viss städning och tömning skedde lite väl ostrukturerat där i slutet och ger en del merarbete...)


Så nu är det slutfunderat och slutflummat. Mindre ord (och tankar) och mer verkstad.

Ska sätta igång med ett projekt jag tänkt på ett tag och se vart det bär.

Det ska bli skönt med lite ordning och reda. Med tider och rutiner. Det ger mig utrymme och "ledig" tid. Som jag kan ägna åt erbete. Att ha fyra barn hemma på sommarlov (och ett antal kompisar mest hela tiden) ger en del merarbete om man jämför med skolterminen. (Efter en skoltermin längtar jag alltid grymt efter lov för att slippa alla rutiner, men det är glömt just nu.)

Idag måste dagen tyvärr ägnas åt en del shopping. Inte min favoritsysselsättning längre.

Det är en del garderober som behövs uppdateras. Äldste sonen växer så det knakar och de enda jeansen som var okej fastnade i cykelkedjan igår.

Man är väl inte ensam om att jaga efter skolkläder idag på stan...

Framförhållning?

Va?

Känner inte till det ordet. 

 
 
helga

helga

17 augusti 2007 08:27

Jag håller med om att det ska bli skönt med lite mer rutiner nu... Lite mer tid till egna tankar emellanåt... Vad fint ni har inrett hemma! Jag förstår att det blev hemmahos-reporatge i ert hem.

http://www.helga1.bloggagratis.se

 
kicki

kicki

17 augusti 2007 11:05

Ja nu är sommarlovet slut, mina barnbarn längtar så efter solan och fröken...min dotter skulle också ut med pojkarna idag och köpa kläder...konstigt att de växer så under sommaren...gör vi det också tro, på bredden då förståss...
ha det så bra..kram från kicki

http://kickilettenstrom.blogg.se

 
Lallis

Lallis

17 augusti 2007 14:14

Det där med framförhållning ja.. är det ett ord egentligen? *skratt*
Det är nämligen samma här. *ler*
Ha en fin dag.
Mvh Lallis

http://www.knasigamamman.se

 
IT-mamman

IT-mamman

17 augusti 2007 17:06

Och skor! Det glömmer man alltid att de behöver. Fötterna verkar växa fortare än allt annat.

http://itmamman.wordpress.com

 
Lisa

Lisa

17 augusti 2007 21:08

Mitt nya framförhållnare färdiflummade liv börjar också på Måndag!

http://mittlillahus.blogspot.com

 
Clara

Clara

17 augusti 2007 22:14

Persilja.....du fattas mig!!!!
Ni har skaffat en liten hundvalp.....hallegud, så gosig....förstår att ni har fullt upp!
Du har ju skrivit så många inlägg så jag måste läsa ikapp mig här....men nu får du faktiskt ta en sväng förbi mitt någon dag.....ta det samtidigt som du är ute på kisserunda med valpen :=)
Kram från Clara......gör du inte som jag säger nu så skickar jag hit mr Hyde ...och du vet ju hur han brukar vara :=) Kram igen

http://claraslinneskap.blogspot.com

 
Maria-Jag blommar

Maria-Jag blommar

17 augusti 2007 22:41

Jag längtar också efter rutinerna som blir nu när skolterminen startar, på måndag har jag TVÅ skolbarn eftersom min mellanpojke börjar 6-års.
Spännande med Kurirenbesöket, jag har sagt åt mina föräldrar hålla utkik och spara det åt mig! Vet du när det kommer?
Du har ett väldigt mysigt hem(det jag sett på bloggen) tycker jag, som du vet=)

http://jagblommar.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Persilja - 2 september 2009 15:42

HÄR finns jag nu!   Om ni vill komma i kontakt med mig under min SkönaHem period går det bra att mejla på persiljekvist@gmail.com   Jag vet att det känns konstigt med den nya bloggen, men ni måste orka vänja om er! Tänk på mig som måste skriva och v...

Av Persilja - 1 september 2009 21:13

Vet ni, mina kära läsare, att nu är det mitt sista inlägg här på denna blogg. Jag ska nämligen flytta!!!   I våras fick jag frågan om jag ville prova blogga hos Sköna Hem och frågan kom precis när jag hade en inspirationssvacka så jag tackade ja på ...

Av Persilja - 31 augusti 2009 10:09

Idag blir det en bildkavalkad. Mitt bildsinne är starkare vissa dagar. Jag går med en bildblick och tittar på mitt liv. Ser vackra vyer överallt. Totalt pmsfri så att säga. Allt är vackert, till och med stök... En underbar sjuka!    Tvätt som inte s...

Av Persilja - 30 augusti 2009 20:37

Jag har syhörna i vardagsrummet, nu igen. Jag har valsat runt i hela huset för att åter landa ungefär där jag började som nyinflyttad. Nu ska jag försöka bli kvar där. Åtminstone tills vi renoverar vardagsrummet. Det är verkligen konstigt hur man ka...

Av Persilja - 29 augusti 2009 21:57

Nu kan man se min Man på bild. Hämta förstoringsglaset Tant Grön. Och Grattis på FÖDELSEDAGEN! (Kanske var det igår, men i efterskott i så fall.)   ...

Presentation

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23
24
25 26
27 28 29 30
31
<<< Augusti 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards