Direktlänk till inlägg 8 augusti 2007

Ännu en batteriladdardag!

Av Persilja - 8 augusti 2007 00:59

Äntligen kanonväder! Tog en heldag ute i skärgården. For i väg vid elvatiden med båten, barnen och två kompisar till dem. Hade picknickmat med och badringar och strandmadrasser. Helt enkelt laddade för en hel dag ute på en strand. Turen gick till Rövarn, en underbar ö, men perfekt sandbotten, klipphällar och ,förr i världen, perfekt badstrand. Nuförtiden tyvärr en rätt så igenvuxen strand.  Men en fin strand fortfarande. Vi spenderade dagen där-en underbar dag. Till och med jag vågade, efter viss mobbning, bada.

Barnen njöt av vattnet och lugnet i den u-formade viken. 

Ön Rövarn är underbar med sin strand helt i lä med sina fina klipphällar som härstammar från inlandsisens härjningar. En helt igenom härlig dag med sex barn som njutit av sommartemperaturerna.

Efter heldagen i skärgården har jag njutit än mera på tjejfest.

Har nyss kommit hem och är faktiskt så mycket på "pickalurven" att jag får hålla på att rätta mitt inlägg hela tiden. Bokstäverna kommer i fel ordning mest hela tiden. Och för att se något över huvud taget måste jag hålla ena ögat stängt. Jag är helt enkelt full!

Efter dagen på sjön havet, som skapar värsta hungern trots picknickmat, blev vinet på nästan tom mage verkligen "effektivt". Har precis kommit hem efter några trevliga timmar hos tjejkompis i Kallax.

Ska nu inta ryggläge efter en lång men hääärlig dag! 

 
 
Maria-Jag blommar

Maria-Jag blommar

8 augusti 2007 06:25

Roligt att ni varit till Rövarn!!När jag var liten så hade min familj en större båt som man kunde sova i. Då gjorde vi längre båtturer med den och vår favoritvik att sova i var Rövarn (vi åkte från Kalix). Jag kan fortfarande se framför mig sjökortsbilden av Rövarn (undrar om jag minns rätt...?)
Jag går nu i värsta grubblet inför framtidens försörjning och vet ju att du har samma dilemma...så har du kommit fram till något? Förresten jobbar du med något nu för din yngsta är ju så stor så du har väl ingen föräldrapeng nu? Du kan ju svara på min mail om du vill: jagblommar@telia.com

http://jagblommar.blogspot.com

 
maloppa

maloppa

8 augusti 2007 08:48

Precis vad jag behövde! Att efter drygt en veckas ofrivillig bloggfrånvaro komma in och läsa dina underbara inlägg, läste dem högt för makens 15-åriga dotter (bara vi som är vakna ännu) och hon skrattade gott hon också. Känner igen mig i din "att-göra-lista" försöker undvika att skriva sådana för jag hinner aldrig göra allt. Istället försöker jag bestämma mig för en sak som jag vill göra klart och försöker verkligen bara göra en sak, det går oftast inte så bra, jag är o river i fem projekt samtidigt ändå - suck. Är det oss kvinnor det är fel på?
Spännande med "Hemma hos reportage", ibland kan det ju vara en sådan sak som gör att man får en knuff och får ordning på saker och ting men framförallt behöver inte allt vara perfekt. I vissa reportage undrar man om det bor någon överhuvudtaget i hemmen de visar. Det kommer bli jättebra, jag lovar!
Jag har också vågat mig i badet och nu blir det flera gånger per dag, i medicinskt syfte *ler*. Kramar M

http://maloppas.tradgardsblogg.se

 
Ingen bild

Persilja

8 augusti 2007 09:42

Maria-jag blommar: Kul att du känner till Rövarn! Den är så fin! Fast för 20 år sen var det en fin sandstrand, nu är sanden full med växter, tyvärr.
Ang. jobbtankar spånar jag vilt. Har en och annan idé, men inget klart. Och inget som ger kosing-vilket ju helst är önskvärt-hehe. Jag är anställd i vårt företag men kan inte fortsätta med det särskilt länge till. Om inte en stororder trillar in. Vi klarar oss med jobb fram till september kanske men sen är det nog slut. Så försörjningstankarna är lite stressande. Jag är dock inte typen som tänker "Äh-jag kan väl gå med A-kassa ett år" Visst kan jag väl gå med a-kassa, men för mig är det en nödlösning. Jag vill fixa´t själv helst! Och inte komma i händerna på arb.förmedlingen

 
Ingen bild

Persilja

8 augusti 2007 09:44

Maloppa: Tack, vad gulliga ord! Jag är också en tusensakerpågångtyp.

 
Christina

Christina

8 augusti 2007 10:05

Mmmmmm helt underbara bilder på en underbar dag!!

http://treflickor.squarespace.com

 
IT-mamman

IT-mamman

8 augusti 2007 15:54

Badbilder! Fantastiskt! Det verkar faktiskt görmysigt (Göteborgsord?) där på ön.
Och Persilja bloggar full... Det var en ny sida! Ha, ha!

http://itmamman.wordpress.com

 
Ingen bild

Persilja

8 augusti 2007 16:08

Christina: Tack för dina snälla ord!

IT:mamma: Jag gör verkligen allt för att tvätta bort präktighetsstämpeln! Jag är såååååååå trööööökig som vuxen! Präääääääktig! Men vad gör man när man lever ett präktigt trökliv! höhöhö!

 
IT-mamman

IT-mamman

8 augusti 2007 18:45

My dear Parsley, du präktig?
No, no, no, no. Präktig är en som bara skryter om sig själv och inte ser andra. Och sån är definitivt inte du. Totalt opräktig, skulle jag vilja säga. Full eller inte.
Och vaddå trökliv? Du som ska ha hemmahosreportage? Det har man inte hos en trökfamilj. I så fall är Kristin Kaspersen också trökig.

http://itmamman.wordpress.com

 
elaina

elaina

8 augusti 2007 18:53

MEN vad skådar mitt norra öga?
Blötlagd Persilja! Utbrister som Gert Fylking på Nobelprisutnämningen i litteratur: ÄNTLIGEN! *fnissar*
=0)
PS:Såg JÄTTEstort vinglas på Dollarstore idag, rymde säkert drygt ½pava! Vore kul att ta fram när man trugats å svarat;
-OK, men bara ETT glas vin då.

http://www.elaina.bloggagratis.se

 
Lisa

Lisa

8 augusti 2007 20:38

Jag kommer också precis hem från skärgården, tyvärr nykter, jag glömde maskrosvinet på köksbänken, hade tänkt inviga det. Tyvärr glömde jag även keps + solskydd så nu sitter jag här och bränns...

http://mittlillahus.blogspot.com

 
tussegumman

tussegumman

8 augusti 2007 21:37

Det ser underbart ut! /Ha det gott/Tussegumman

http://tussegumman.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Persilja

8 augusti 2007 21:37

IT:mamma: Okej, jag sväljer dina argument-för jag vill ju helst slippa va präktig!

Elaina; Haha! "Äntligen!" Som om jag ALLTID redovisat alla vinglas! hahaha!

Lisa: Vi brände oss lite oxå igår. Det var som att jag tänkte att man inte bränner sig i augusti. Men på sjön tar solen extra mycket.

 
kicki

kicki

9 augusti 2007 12:17

Vilken härlig dag du/ni verkar ha haft, sol och bad och som avslutning en blöt kväll med vänner...skönt för dej persilja, sånt behöver man ibland..stod sängen still...
kramen kicki

http://kickilettenstrom.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Persilja - 2 september 2009 15:42

HÄR finns jag nu!   Om ni vill komma i kontakt med mig under min SkönaHem period går det bra att mejla på persiljekvist@gmail.com   Jag vet att det känns konstigt med den nya bloggen, men ni måste orka vänja om er! Tänk på mig som måste skriva och v...

Av Persilja - 1 september 2009 21:13

Vet ni, mina kära läsare, att nu är det mitt sista inlägg här på denna blogg. Jag ska nämligen flytta!!!   I våras fick jag frågan om jag ville prova blogga hos Sköna Hem och frågan kom precis när jag hade en inspirationssvacka så jag tackade ja på ...

Av Persilja - 31 augusti 2009 10:09

Idag blir det en bildkavalkad. Mitt bildsinne är starkare vissa dagar. Jag går med en bildblick och tittar på mitt liv. Ser vackra vyer överallt. Totalt pmsfri så att säga. Allt är vackert, till och med stök... En underbar sjuka!    Tvätt som inte s...

Av Persilja - 30 augusti 2009 20:37

Jag har syhörna i vardagsrummet, nu igen. Jag har valsat runt i hela huset för att åter landa ungefär där jag började som nyinflyttad. Nu ska jag försöka bli kvar där. Åtminstone tills vi renoverar vardagsrummet. Det är verkligen konstigt hur man ka...

Av Persilja - 29 augusti 2009 21:57

Nu kan man se min Man på bild. Hämta förstoringsglaset Tant Grön. Och Grattis på FÖDELSEDAGEN! (Kanske var det igår, men i efterskott i så fall.)   ...

Presentation

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23
24
25 26
27 28 29 30
31
<<< Augusti 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards