Direktlänk till inlägg 12 april 2007

Vässa pennor.

Av Persilja - 12 april 2007 18:49

Gissa vad obstinata Persilja suttit med senase timmen?
Jo, i ren protest mot alla makens flyttlistor som ska bockas av och alla frågor från alla håll och kanter hur det går med packningen, satte jag mig ner med det mest meditativa jag vet. Nåja, inte det mest, men en av många bra meditativa saker:
Vässa pennor.
Vi har många pennor.
Tidigare hade vi många ovässade pennor.
Nu har vi många nyvässade alldeles vassa pennor.
Jag har fått stor blåsa på tummen av allt vässande.
Men att flytta är, precis som Anna Stilla säger, tid för upprensning. Vem vill flytta femhundra ovässade pennor?
Inte jag. Men om de är vässade!
Förstår ni symboliken?
Innan man börjar packa, ska man rensa. Sortera, tvätta, ordna.
Det är en nystart på gång.
Den här månaden ska användas för avslut och förberedelser för det nya. Precis som Maria säger har jag lite separationsångest. Vi ska trots allt lämna denna staden för gott. Mest troligt.
Så att vässa pennor gjorde mig gott!
Och pennorna...

 
 
IT-mamman

IT-mamman

12 april 2007 19:43

Det är det jag säger: Du ska bli lärare! Gillar att vässa pennor - ser man på!

http://itmamman.wordpress.com

 
IT-mamman

IT-mamman

12 april 2007 19:48

Oj, det glömde jag: Jag tror visst du kommer att klara flytten. Är mer orolig för att du inte kommer att blogga på några dar när flytten är igång. Du har liksom blivit som kaffe - man kan inte vara utan dig.

http://itmamman.wordpress.com

 
Åsa

Åsa

12 april 2007 19:54

Ja.. det här med att flytta.. man inser att man har mycket av allt...? men att vässa pennor kanske är ett bra sätt att meditera??? =)

http://asas.tradgardsblogg.se

 
Ingen bild

Persilja

12 april 2007 20:13

IT-mamman: Det var nog det raraste beröm jag fått! Mycket har jag blivit jämfört med, men kaffe! Vad bra! Då sipper jag ha abstinensen ensam!

 
Lisa

Lisa

13 april 2007 15:28

Vässa pennor gjorde jag i helgen, en hel låda med trubbiga färgpennor så att det gick att rita igen. Det var ganska skönt, jag behövde inte rita något själv, men jag var ändå där och var med och så kände jag mig lite duktig sen..

http://mittlillahus.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Persilja - 2 september 2009 15:42

HÄR finns jag nu!   Om ni vill komma i kontakt med mig under min SkönaHem period går det bra att mejla på persiljekvist@gmail.com   Jag vet att det känns konstigt med den nya bloggen, men ni måste orka vänja om er! Tänk på mig som måste skriva och v...

Av Persilja - 1 september 2009 21:13

Vet ni, mina kära läsare, att nu är det mitt sista inlägg här på denna blogg. Jag ska nämligen flytta!!!   I våras fick jag frågan om jag ville prova blogga hos Sköna Hem och frågan kom precis när jag hade en inspirationssvacka så jag tackade ja på ...

Av Persilja - 31 augusti 2009 10:09

Idag blir det en bildkavalkad. Mitt bildsinne är starkare vissa dagar. Jag går med en bildblick och tittar på mitt liv. Ser vackra vyer överallt. Totalt pmsfri så att säga. Allt är vackert, till och med stök... En underbar sjuka!    Tvätt som inte s...

Av Persilja - 30 augusti 2009 20:37

Jag har syhörna i vardagsrummet, nu igen. Jag har valsat runt i hela huset för att åter landa ungefär där jag började som nyinflyttad. Nu ska jag försöka bli kvar där. Åtminstone tills vi renoverar vardagsrummet. Det är verkligen konstigt hur man ka...

Av Persilja - 29 augusti 2009 21:57

Nu kan man se min Man på bild. Hämta förstoringsglaset Tant Grön. Och Grattis på FÖDELSEDAGEN! (Kanske var det igår, men i efterskott i så fall.)   ...

Presentation

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< April 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards