Direktlänk till inlägg 12 mars 2007

En hop underbara 10-åringar!

Av Persilja - 12 mars 2007 15:20

Vi har fått svar på breven vi skickade till nya skolan!
10-åringens brev var tjockt och det visade sig att alla i klassen skrivit varsitt brev till honom och dessutom klistrat på sina foton. Alltså, underbarare brev har jag då aldrig upplevt i hela mitt liv. Ett lyckorus susade genom oss när vi läste dem. Lyckliga det barn som kommer ny i den klassen. SÅ känns det!
Här kommer några utdrag ur de bedårande välkomsthälsningarna; (jag kallar sonen L.A och alla andra namn är utbytta dvs påhittade)

"Tjena L.A Våran klass älskar att leka sanning eller konka. Hoppas att du inte har nått mot det. Vi har coola killar i vår klass. Alla är snälla. Alla tjejer hoppas att du är söt". (tjej)

"Hej L.A jag gillar att leka och få nya kompisar. Och jag länktar till du kommer. Hejdå" (pojke)

"Hej L.A jag gilalr att dansa, jag är bra på matte och gillar att gå på stan. Jag ser fram emot att du kommer men nu undrar jag har du murkt hår eller ljust hår. är du kärleksfull & snäll eller lite vanlig som alla andra killar i klassen ja om man inte räknar med tobias gillar du murkhåriga tjejer eller ljushåriga Ps om du gillar murkhåriga tjejer har du kommit till fel klass" (ljushårig tjej)

Ett lååååångt välpräntat brev med uppradade intressen, många frågor att svara på, listade djur, låtar, sporter och så slutklämmen: "jag hoppas du kommer att gilla mig och eleverna i klassen pratar jättemycket om dig" (tjej)

"Hej L:A jag är en tjejtjusare och datanörd. vi i klass 4 tycker om sanning eller konka ps det finns as snygga tjejer!!!"(pojke)

"Hej L.a alla i klassen är jättespända o länktar efter att se dig o att få en ny kille i klassen" (tjej)

"Hej L.A du värkar vara en kul filur :)jag bara skoja jag är ganska snäll men usel på att skriva och lämna mällan rum. men jag försöker, hoppas att du ska trivas. jag bor i xxx och är inte så ful det är bara ett foto linda är galen i och få se dig. det finns en till som är norrman. två norrmän menar jag så du behöver inte känna dig nervös" (kille med dålig koll på geografin)

Och så många fler brev där de berättar om sina intressen och var de bor osv.
SÅ gulligt!!!

Vem skulle inte känna sig välkommen till denna klass?
Det finns hopp om mänskligheten!

 
 
Lantliv

Lantliv

12 mars 2007 16:50

Underbara ungar. Hoppas flytten går bra, nu när ni ska byta land och allt, fniss. Gulligt. Lyckos din son

http://lantliv.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Persilja

12 mars 2007 18:32

Ha´dä! som vi norrmän brukar säga!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Persilja - 2 september 2009 15:42

HÄR finns jag nu!   Om ni vill komma i kontakt med mig under min SkönaHem period går det bra att mejla på persiljekvist@gmail.com   Jag vet att det känns konstigt med den nya bloggen, men ni måste orka vänja om er! Tänk på mig som måste skriva och v...

Av Persilja - 1 september 2009 21:13

Vet ni, mina kära läsare, att nu är det mitt sista inlägg här på denna blogg. Jag ska nämligen flytta!!!   I våras fick jag frågan om jag ville prova blogga hos Sköna Hem och frågan kom precis när jag hade en inspirationssvacka så jag tackade ja på ...

Av Persilja - 31 augusti 2009 10:09

Idag blir det en bildkavalkad. Mitt bildsinne är starkare vissa dagar. Jag går med en bildblick och tittar på mitt liv. Ser vackra vyer överallt. Totalt pmsfri så att säga. Allt är vackert, till och med stök... En underbar sjuka!    Tvätt som inte s...

Av Persilja - 30 augusti 2009 20:37

Jag har syhörna i vardagsrummet, nu igen. Jag har valsat runt i hela huset för att åter landa ungefär där jag började som nyinflyttad. Nu ska jag försöka bli kvar där. Åtminstone tills vi renoverar vardagsrummet. Det är verkligen konstigt hur man ka...

Av Persilja - 29 augusti 2009 21:57

Nu kan man se min Man på bild. Hämta förstoringsglaset Tant Grön. Och Grattis på FÖDELSEDAGEN! (Kanske var det igår, men i efterskott i så fall.)   ...

Presentation

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6
7
8 9 10 11
12 13 14
15
16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards