Alla inlägg den 14 mars 2007

Av Persilja - 14 mars 2007 11:55

Lånad från nätet. INTE min bild OBS!

Av Persilja - 14 mars 2007 11:28

När jag vaknade i morse kände jag mig kymig, hängig...sjuk rentav!Alla har varit förkylda utom jag- så nu var det min tur. Typiskt! Hade bestämt att fixa den där stajlingen denna vecka. Har gjort upp med mäklaren om att lägga ut huset denna vecka eller nästa. Radhuset ska ju helst vara sålt innan alla lån ska tas inför flytten till nya huset i maj. Så jag åker neråt i allafall. När en man blir förkyld vet vi alla hur sjuk och eländig han blir. När en kvinna blir sjuk ska det mycket till innan det ens märks...Så jag (och dottern) tar tåget klockan två idag. Har tidigare skickat ner ett släp med möbler som ska användas till att snygga till huset. Idag har jag packat alla småsaker och tyger som ska användas. Har till och med försökt tänka på alla skruvar och spikar och verktyg som kan tänkas behövas. Det är ju inte ett hus som är välutrustat precis eftersom vi inte bott i det på åtta år.Där finns bara skruttiga saker, det allra nödvändigaste, och en hel del bråte! Så mina första 24 timmar kommer att handla om att tömma och bära iväg skrot. Önskar vi hade en container utanför som i "Från Koja till Slott". Men det är sopsortering som gäller så det kommer att ta sin TID att få iväg allt som inte ska vara kvar. Det roliga sen blir ju piffet! Jag längtar att få göra fint igen. Det var ju fint när vi bodde där för många år sen. Det ska bli minst lika fint nu! Så att jag nästan får ångest över att lämna det. Där har tre av våra barn fötts...(eller dit har tre kommit hem till, från BB). Det är mycket lycka i väggarna.Men jag ska koppla ur nostalgisträngen och se framåt. Nu är det nya tider. Man måste tänka framåt! Det gamla kan stanna som lyckliga minnen att plocka fram då och då.Flyttstajling är ju ett fenomen som verkar ha kommit för att stanna. Bra eller dåligt?Att rensa ur skrot och frigöra huset är ju BRA! Men att stajla och måla om och ställa in nya möbler och så vidare tycker jag är lite tveksamt. När man tittar i stockholmsannonserna ser ju alla hem (till salu) likadana ut! Vita soffor, ljusa väggar, någon färgklick. Alla människor har ju inte samma smak! Men jag ska flyttstajla ändå.Jag tycker det ska bli roligt!Och någonting att skriva om i min BLOGG!Så på fredag?/lördag?/söndag?/ visar jag före/efter bilder på vårt radhus!Om jag nu inte kommer att ligga nerbäddad med hög feber resten av veckan...peppar peppar.Har lånat före och efter bilder från nätet. (Tyckte faktiskt att före bilden såg mysigare ut!)

Presentation

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6
7
8 9 10 11
12 13 14
15
16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards