Direktlänk till inlägg 8 mars 2007

Utmanad eller

Av Persilja - 8 mars 2007 16:28

Undrar alltid vem som startar dessa "kedjor"...
Lantliv har "tagit" mig och jag ska nu "ta" 6 andra. Här är reglerna:

REGLER: Varje spelare börjar med att skriva sex underliga/egendomliga saker om sig själv. Bloggare som blir "tagna" ska skriva sex saker om sig själv i sin blogg och samtidigt ange reglerna för spelet. Till slut väljer bloggaren sex nya bloggare och gör en lista av deras namn. Efter det är gjort skriver han eller hon en kommentar i deras bloggar för att låta dem veta att de har blivit "tagna" och att de ska läsa ens egen blogg för mer information. Nu kör vi:

Egendomliga saker...
Hmm...hmmm...

1. Jag tillhör en massa minoriteter; rödhårig, fräknig, vänsterhänt, närsynt, fyrabarnsmor, blodgrupp AB+, gift sen 25 år, egenföretagare, långtidsammare osv, osv
2. Jag ser det som det största privilegiet NÅGONSIN att ha kunnat vara hemma länge med mina barn. Känner mig enbart som en vinnare och alla pappor som inte är hemma med sina barn ser jag som de största förlorarna. (Medan många feminister ser kvinnorna som är hemma med sina barn som förlorare. De har inte fattat nåt känns det som...) Dumt uttalande idag, internationella kvinnodagen, men handlar jämställdheten om att lämna bort barnen och ARBETA så fort som möjligt, eller handlar det om SYNEN på kvinnan och de typiskt "kvinnliga" sysslorna. Att höja synen och statusen på att vara med sina barn vore den största vinsten för ALLA, särskilt barnen och i förlängningen hela samhället. Ibland känns det som om bara jag i hela världen fått denna insikt!
3. Jag har bannlyst pizza, hamburgare, chips och pommes frites i detta hus. Max ett antal ggr per år tillåts det. (Härdade fetter!!!)
4. Jag är "laglydig" i alla lägen. Tror att jag ska bli "straffad" från ovan om jag inte håller mig till den rätta vägen. Har liksom en helig ledstjärna som gör att jag aldrig avviker från det rätta. (Är inte religiös även om det låter så.) Tror bara att det för mig är det rätta att alltid göra rätt för mig, då mår jag bäst. Inget jag pratar om- eller skryter om- det skulle vara odrägligt- men här i "anonymiteten" kan jag framhålla det. Det är nog lite egendomligt. (Nej, jag laddar inte ner film eller musik olagligt heller.)
5. Har ammat alla mina barn till de var fyra och (sisten fem) år. Det har inte känts det minsta konstigt. När jag hade fjärde barnet i magen ammade jag nr 2 (som var dryga året) och nr 3 som var dryga tre. Så ni som tror att amning är skydd mot graviditet tror helt fel...
6. Jag har haft en undulat som flög bort en försommar, och som levde vild bland gråsparvarna för att komma tillbaka två månader senare med gråsparvskvitter i strupen. Han blev
helt förvildad från att tidigare varit helt tam.

Fy, detta var svårt. Att hitta på saker som är egendomliga med en själv...

 
 
Lantliv

Lantliv

8 mars 2007 19:01

Kul att du är hemma igen. coh sorry för smittan, första och sista gången för mig. Kul men är egentligen emot "Kedjebrev". Instämmer helt i din funderingar kring att vara hemma med barnen. Och sen ammningen, jag som anses amma LÄNGE (nätan två år)och är stolt över det, jag är impad!

http://lantliv.bloggagratis.se

 
Åsa

Åsa

8 mars 2007 19:22

Jag tycker det är bra att ha ammat barnen länge. Det skyddar ju dem också...! Kanske jag inte ammat så länge som du.. men det har absolut varit något jag skulle göra när jag fick barn..
Jag kände när jag skrev mina udda saker att det skulle nog maken göra..:) då hade nog listan blivit längre.. och mer egenheter kommit fram!!!/åsa

http://asas.tradgardsblogg.se

 
Dubbelörnen

Dubbelörnen

8 mars 2007 22:26

OK kan inte låta bli att kommentera...
Punkt 2: Är helt enig med dig
Punkt 3: Gör egna hamburgare o egen pommes frites
Punkt 4: Regler är till för att utmanas;) Måste finnas logik bakom varje regel, annars dömd att utmanas! Är jag obstinat, revolutionär...??!!! Näää men kanske egensinnig... därför så "himla omogen" som sonen säger...*fniss*
Finns massa fler konstigare saker om mig *gapskratt*
Kramar

http://karljohansgarden.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Persilja - 2 september 2009 15:42

HÄR finns jag nu!   Om ni vill komma i kontakt med mig under min SkönaHem period går det bra att mejla på persiljekvist@gmail.com   Jag vet att det känns konstigt med den nya bloggen, men ni måste orka vänja om er! Tänk på mig som måste skriva och v...

Av Persilja - 1 september 2009 21:13

Vet ni, mina kära läsare, att nu är det mitt sista inlägg här på denna blogg. Jag ska nämligen flytta!!!   I våras fick jag frågan om jag ville prova blogga hos Sköna Hem och frågan kom precis när jag hade en inspirationssvacka så jag tackade ja på ...

Av Persilja - 31 augusti 2009 10:09

Idag blir det en bildkavalkad. Mitt bildsinne är starkare vissa dagar. Jag går med en bildblick och tittar på mitt liv. Ser vackra vyer överallt. Totalt pmsfri så att säga. Allt är vackert, till och med stök... En underbar sjuka!    Tvätt som inte s...

Av Persilja - 30 augusti 2009 20:37

Jag har syhörna i vardagsrummet, nu igen. Jag har valsat runt i hela huset för att åter landa ungefär där jag började som nyinflyttad. Nu ska jag försöka bli kvar där. Åtminstone tills vi renoverar vardagsrummet. Det är verkligen konstigt hur man ka...

Av Persilja - 29 augusti 2009 21:57

Nu kan man se min Man på bild. Hämta förstoringsglaset Tant Grön. Och Grattis på FÖDELSEDAGEN! (Kanske var det igår, men i efterskott i så fall.)   ...

Presentation

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6
7
8 9 10 11
12 13 14
15
16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards